Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:05

Ik heb het afgelopen jaar al drie keer een magnetronmaaltijd laten aanbranden... :\
Laatst bijgewerkt door Appelmoes_11 op 11-10-13 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:05

Sjors schreef:
Wij (ik + broertje) waren een dag alleen thuis, en moesten zelf pizza maken. Ik netjes oven voorverwarmd, tot de streepjes weg waren (dan is de oven warm). Hup oven op 800graden 11minuten ingesteld, pizza erin.
Ongeveer rond 6minuten ruikte ik een aangebrande geur , ik ging kijken bij mijn pizza: helemaal zwart }:0

Ik had de oven niet in moeten stellen op 800graden :+

Wat voor een oven heb jij dat 'ie tot 800 :wow: graden gaat? Die van mij gaat maar tot 250.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:06

Ik heb een keer ketjap met kip gemaakt. Tot m'n kat bijna ontsnapte en alles aanfikte :o

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:06

Blunderen in de keuken...Ik kan NIET koken.

- aardappelpuree aan laten koeken aan de pan
- sperziebonen krijg ik niet gaar dus dan maar rauw eten :')
- soms weet ik niet hoe de over werkt... pisoletjes 7 minuten op vol vermogen in de magnetron...ja dat werkt niet := (en ik had zo'n hongerrr := )
- toen ik nog jonger was zat er altijd wel bestek op mn bord terwijl die in de magnetron staat. Mooie flitsen joh!
- mijn moeder deed altijd worteltjes in de magnetron en ik weet niet hoe ze het deed...altijd ontplofte die dingen. Heel de magnetron onder
Laatst bijgewerkt door Sappos op 11-10-13 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:07

Waar is de "vind ik leuk knop" ?

Ik pak ook wel eens de verkeerde spullen.
Dan roer ik de soep met een bakspatel van kunststof, en wanneer ik ga opscheppen, kom ik er achter.
Vervolgens lig ik he-le-maal dubbel en krijg ik een vreemd gezicht naar me toe geworpen. "En wat heb jij"
Nou....ik heb de verkeerde spullen gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:08

saroanda schreef:
Sjors schreef:
Wij (ik + broertje) waren een dag alleen thuis, en moesten zelf pizza maken. Ik netjes oven voorverwarmd, tot de streepjes weg waren (dan is de oven warm). Hup oven op 800graden 11minuten ingesteld, pizza erin.
Ongeveer rond 6minuten ruikte ik een aangebrande geur , ik ging kijken bij mijn pizza: helemaal zwart }:0

Wat voor een oven heb jij dat 'ie tot 800 :wow: graden gaat? Die van mij gaat maar tot 250.

Whahaha, dat vroeg ik me ook af :')

En hoe lang duurt het voordat zoiets afgekoeld is? :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:11

saroanda schreef:
Sjors schreef:

dat is bijna een crematorium :+

Ik heb heel lang geleden eens voor mijn vader vlees gebakken.Zelf gekocht en het was niet duur.
Ik dacht dat het biefstuk was maar het was suddervlees....na een half uur kauwen kregen we het nog niet weg :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 19:12

quera schreef:
Ik heb een keer ketjap met kip gemaakt. Tot m'n kat bijna ontsnapte en alles aanfikte :o

Oh ja, de kat, die hebben we ook nog!

Lang geleden (ik gok een jaartje of 17) was onze Oscar nog een klein lief jong onschuldig poesje. Dacht ik. Ik had 2 mooie biefstukken op een bord op het aanrecht gezet met een papiertje er overheen om ze op kamertemperatuur te laten komen. Toen ik wilde gaan bakken miste ik een biefstuk.......
Zat die lieve kleine onschuldige Oscar met een biefstuk van een half pond achter de bank :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:15

quera schreef:

Je weet toch wel dat katten niet kunnen koken? :+

:')

Whahaha geerke...... een.crematorium :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 19:24

Ik denk dat mijn grootste blunder in de keuken wel de vernietiging van mijn gloednieuwe frietketel was. Ik had hem nog maar enkele maanden en ik ging voor de eerste keer het frietvet vervangen. Alleen was ik van thuis uit gewoon om het vet er rechtstreeks in te kiepen, en hier was er dus een bak...

Ik was nogal gehaast dus zonder nadenken vergeten dat ik die bak er uit had gehaald om af te wassen en goot lekker guitig een halve bus er in voordat ik plots besefte dat het niet zo moest...gevolg het vet drong er gewoon langs onder weer uit, overal op mijn aanrecht en droop langs de kasten op de vloer. Het heeft me zowat een hele keukenrol en een hoop krantenpapier gekost om dat op te ruimen. Toch enkele malen nog heel voorzichtig geprobeerd of hij nog werkte maar hij gedroeg zich absoluut niet normaal.

Ik schaamde me zo hard voor mijn blunder dat ik het absoluut niet durfde vertellen. Dus ben ik maar gewoon precies dezelfde ketel gaan kopen en niemand die het weet :o :o .

Supervixen

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 08:34

Mijn grootste blunder was toen ik een kwarktaart in de koelkast moest doen om op te stijven en ik de ring vasthad van de springvorm. Ik had de bodem niet ondersteund en de bodem kwam los van de springvorm. Hele kwarktaart op de vloerbedekking gekwakt.. de spetters zaten echt overal -O-

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:39

Toen mijn kinderen wafels wouden hebben en ik geen bloem in huis had (zeldzaamheid) daarom nam ik maizena. Het rijsde wel, maar deed het wafelijzer klapperen als was het een slecht zittend gebit. We hebben ons rot gelachen. En nee..... ze smaakte niet! Wel veel lol om gehad.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:49

Doperwten uit een potje even snel in de magnetron omdat ik geen gaspitje meer vrij had :')

Nou nooit meer dat ik dat doe :+
Die ontploffen ook, magnetron was een vrieze groenne drap geworden......ben bijna een uur bezig geweest om het schoon te maken.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:50

Ik toen ik quesedia's maakte het bord pakken dat al zo'n 10 in de oven was geweest, met een kapot bord en 2de graads brandwonden op mn vingers als gevolg

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:57

Mijn grootste blunder op het gebied van de keuken was toch wel het verhuizen van de frituurpan: ik was die ouderwetse van mijn ouders gewend waar dat vet altijd helemaal in stolt als je hem niet gebruikt. Ik had alleen vloeibaar vet, flikkert die pan om achterin de auto tussen de verhuisdozen....

:x :x :x :x

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:57

Als ik dit zo lees ben ik best een keuken prinses!!! maar wel wat blunders van anderen..

Soep maken met vriendinnetje en haar zusje zou het stokbrood in de oven doen (jajja taken verdelen he...) wij netjes de oven voor verwarmd voor haar zodat ze zonder moeilijk gedoe de broodjes erin kon doen en de timer aan kon zetten.... hebben we haar niet verteld dat het plastic eraf moest..... gevolgen waren niet te overzien!!!! hele oven onder de slierten plastic. (is zo'n 15 jaar geleden maar vergeet het nooit...)

Oppas en kids van mn vriend gingen friet bakken...... ze zetten de frituurpan op het fornuis ( was de standaart plek omdat hij dan onder de afzuiger stond) ipv de stekker in het stopcontact te doen zetten ze het gas aan!?!?!?!??!? hele rare gedachte maar euhm... ging niet goed!!

Vriendje zou wel even lekkere friet kruiden over de frietjes gooien. Kaneel zit in een zelfde soort potje haha niet echt lekker

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:11

Ik heb ooit een keer sla gekookt, in de veronderstelling dat het andijvie was _O-

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:39

Gekookte sla kan prima hoor. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:21

Sappos schreef:
- sperziebonen krijg ik niet gaar dus dan maar rauw eten :')

Sperziebonen rauw eten is niet bijster gezond voor je ;) Zitten giftige stoffen in. (uit pot en blik kan wel deze zijn namelijk niet rauw)

Hier zojuist cake gemaakt. Druk bezig met beslag maken... Haal ik de mixer eruit terwijl hij nog aanstaat. Óveral beslag :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:28

Sjors schreef:

Ik vermoed zomaar dat je een combi magnetron hebt en dat je hem op magetronstand 800watt hebt gezet. 800graden gaat niet in een normale oven..

Ik heb ooit pizza in de oven gegooid met de verpakking er omheen. Kwam er pas achter toen hij klaar was. Geen succes...
Laatst bijgewerkt door secricible op 12-10-13 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:30

Een oven die tot 800 graden kan opwarmen is inderdaad een wel héél erg sterke oven :+ .

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:34

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:43

Ovenschotel maken met 1,5 l ipv 1,5 dl voor de saus :o? .
Kaneel en nootmuskaat?? ehh laat maar
bloemkool met kaneel???

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:05

Oscar schreef:
Nieuwsgierig als ik altijd ben, zou ik graag eens willen weten of jullie ook weleens grote blunders in de keuken begaan? :D

Bij mij gaat het meestal wel aardig. Ik heb alleen 1 probleem. Of eigenlijk 2 problemen. Er zijn nl. een paar ingredienten die ik vaak door elkaar haal. Ik weet het verschil zeker wel, maar het wil maar niet tot mijn grijze massa doordringen. Zo kan ik nootmuskaat en kaneel niet uit elkaar houden, en hetzelfde geldt voor maizena en custard.
Bijna altijd gaat het goed omdat ik van mezelf al weet dat ik goed op moet letten als ik ermee aan de slag ga, maar het is in m'n keukencarriere nu ook al 2 keer mislukt. Met als resultaat een appeltaart met nootmuskaat en bloemkool met een custardsausje :D

Ben ik de enige muts die weleens zoiets gedaan heeft, of kunnen jullie er ook wat van? Zo ja: vertel :))

Wat leuk dat je dit zo net noemt van die kaneel :D
Ik had van de week bijna appelflappen met chilipoeder in plaats van kaneel! _O- Had even niet goed gekeken naar welk potje ik pakte, oeps. Was vast erg *uche* lekker geworden!

Oh en alles in mijn oven verbrandt. Standaard. Niet eens mijn eigen fout maar dat ding is gewoon onbetrouwbaar als de pest. Geeft alleen wel van die leuke resultaten. Laatst nog pikzwarte cake die nog zacht van binnen was na een half uur, terwijl ik hem op de allerlaagste ovenstand (140 graden? minder?) had staan en niet had laten voorverwarmen.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:07

20 min geleden deed mijn zus een pak open, de helft van de inhoud over de vloer XD