Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sjors schreef:Wij (ik + broertje) waren een dag alleen thuis, en moesten zelf pizza maken. Ik netjes oven voorverwarmd, tot de streepjes weg waren (dan is de oven warm). Hup oven op 800graden 11minuten ingesteld, pizza erin.
Ongeveer rond 6minuten ruikte ik een aangebrande geur , ik ging kijken bij mijn pizza: helemaal zwart![]()
Ik had de oven niet in moeten stellen op 800graden
graden gaat? Die van mij gaat maar tot 250. 
(en ik had zo'n hongerrr
)saroanda schreef:Sjors schreef:Wij (ik + broertje) waren een dag alleen thuis, en moesten zelf pizza maken. Ik netjes oven voorverwarmd, tot de streepjes weg waren (dan is de oven warm). Hup oven op 800graden 11minuten ingesteld, pizza erin.
Ongeveer rond 6minuten ruikte ik een aangebrande geur , ik ging kijken bij mijn pizza: helemaal zwart![]()
Wat voor een oven heb jij dat 'ie tot 800graden gaat? Die van mij gaat maar tot 250.

saroanda schreef:Sjors schreef:Wij (ik + broertje) waren een dag alleen thuis, en moesten zelf pizza maken. Ik netjes oven voorverwarmd, tot de streepjes weg waren (dan is de oven warm). Hup oven op 800graden 11minuten ingesteld, pizza erin.
Wat voor een oven heb jij dat 'ie tot 800graden gaat? Die van mij gaat maar tot 250.
quera schreef:Ik heb een keer ketjap met kip gemaakt. Tot m'n kat bijna ontsnapte en alles aanfikte
.

Sappos schreef:- sperziebonen krijg ik niet gaar dus dan maar rauw eten
Zitten giftige stoffen in. (uit pot en blik kan wel deze zijn namelijk niet rauw)
Sjors schreef:Wij (ik + broertje) waren een dag alleen thuis, en moesten zelf pizza maken. Ik netjes oven voorverwarmd, tot de streepjes weg waren (dan is de oven warm). Hup oven op 800graden 11minuten ingesteld, pizza erin.
. Oscar schreef:Nieuwsgierig als ik altijd ben, zou ik graag eens willen weten of jullie ook weleens grote blunders in de keuken begaan?
Bij mij gaat het meestal wel aardig. Ik heb alleen 1 probleem. Of eigenlijk 2 problemen. Er zijn nl. een paar ingredienten die ik vaak door elkaar haal. Ik weet het verschil zeker wel, maar het wil maar niet tot mijn grijze massa doordringen. Zo kan ik nootmuskaat en kaneel niet uit elkaar houden, en hetzelfde geldt voor maizena en custard.
Bijna altijd gaat het goed omdat ik van mezelf al weet dat ik goed op moet letten als ik ermee aan de slag ga, maar het is in m'n keukencarriere nu ook al 2 keer mislukt. Met als resultaat een appeltaart met nootmuskaat en bloemkool met een custardsausje
Ben ik de enige muts die weleens zoiets gedaan heeft, of kunnen jullie er ook wat van? Zo ja: vertel

Had even niet goed gekeken naar welk potje ik pakte, oeps. Was vast erg *uche* lekker geworden!