giotto schreef:Van eiwitshakes ga je geen gram bijkomen...Als je shakes wilt drinken, moet je shakes met extra carbs nemen, daarvan kom je wel bij.
Genoeg koolhydraten eten, zeker niet alleen op eiwitten terugvallen als je al makkelijk gewicht verliest...
Vermits je momenteel een ontsteking hebt, zou ik me zeker aan een redelijk restenarm dieet houden.
Anders ga je je darmwand extra prikkelen wat de genezing weer vertraatgd.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met geen energie, ik heb ook een darmziekte. Als ik een opstoot heb, moet ik me door de dag slepen. Dan speelt het ook geen rol of ik dan extra ga eten. Er gaat zoveel energie naar je darmziekte dat er effe een tekort is voor de rest van je lichaam.
Genoeg rusten, indien mogelijk slapen wanneer je moe bent, eventueel B12 eens laten checken bij je huisarts(Als die laag is bij mij, ben ik ook heel moe)...En met vetten zou ik zeker oppassen (ik vermoed dat je darminfectie gepaard gaat met diarree? Dan zitten je darmen niet te wachten op extra vet...
Ik heb collitus ulcerosa, chronische darmontsteking dus.
Ik heb inderdaad wel de tip mee gekregen om meer dan normaal eiwitten binnen te werken, ik eet graag kaas en eieren en houd ook best van vlees dus dat lukt denk ik wel.
Ik moet omwille van diarree wel veel blijven drinken omdat ik anders sneller ga uit drogen. En er werd me idd aangeraden om in kleine porties te eten en dat doe ik dus ook, ik eet best vaak kleine snacks zoals bv om het uur of anderhalf uur een (witte) boterham met hartig beleg of juist choco maar net waar ik zin in heb... Ik weet ongeveer wat mijn darmen "nemen".. (ben al van april aan het sukkelen met de darmen dus ben er stilaan achter wat heel veel pijn veroorzaakt en wat zorgt dat het houdbaar is.
Ik lees iig veel interessante tips!
ik kijk wel een beetje of de tips te combineren vallen met hoe mijn darmen er over denken... 
Ik mag trouwens enkel geen vezels en ik eet rijstkoeken omdat ik daar jam of choco oid op doe en juist omdat het verder niet "vult" of "belast" maar wel eetlust op wekt en ik dus de neiging heb opnieuw wat te nemen.