Bento lunch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Maart_

Re: Bento lunch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 14:27

Was ook heel lekker :D toch nog wat pijnboompitjes bij gedaan, yum!

Zag net op internet twee boeken die me wel leuk leken, The Just Bento Cookbook en Ten-minutes Bento, ik ben dol op kookboeken dus ga van de week/volgende even kijken ernaar. Iemand ervaringen ermee?

Honing gebruik ik ook wel regelmatig als zoetmaker, maar appeldik, nog nooit van gehoord.
Voor 100% in de leer moet je ook wel behoorlijk volhouden en streng zijn voor jezelf, volgens mij houdt niemand dat zo lang vol... Als je uit eten bent of bij iemand anders eet, zou ik gewoon met plezier mee eten.
Maar, wat zijn jouw 'vervangers van koolhydraten', bonen?

Trouwens, wat me net tijdens het uitlaten van de hond te binnen schoot, hoe heb jij het deeg van je quiche gemaakt als je (eigenlijk) geen granen mag..?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:29

ik eet koolhydraten in groenten en bv boekweitcrackers. Niet echt vwervangers dus, gewoon veel minder.

Quiche was een onderdeel van die 20%, kwam ook kant en klaar van de natuurwinkel. Maar als ik zelf een quiche maak, laat ik gewoon het deeg weg. Werkt ook prima.

Ik bedoelde overigens oerzoet (= ingedroogd rietsuikersap)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:39

Jouw Bento's zien er wel super uit Lielle! Ik probeer ook altijd iets te maken zonder granen. Ik zit de hele dag op kantoor, dus vind dat ik de koolhydraten daaruit overdag niet nodig heb. De bonen komen we onderhand wel een beetje de neus uit, maar ik ben ook nog eens vegetariër, dus ik moet mijn eiwitten ergens vandaan halen :+

Ik heb vandaag een curry van bloemkool, sperziebonen en tofu (en wat kokosmelk natuurlijk), worteltjes met hummus en wat fruit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:47

thx voor het compliment, ik vind het ook erg leuk.

Eet je wel kaas? Ik ben er dol op en krijg daarmee aardig wat eiwitten binnen.

Gisteren was het witlofsalade, caprese en hamrolletje met tapenade/avocado, vandaag gemengde salade (paprika, bleekselderij, ui, appel, noten), droge worst, komkommer en hamrolletjes met geitenkaas.

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:28

In nootjes zitten ook veel eiwitten :) Wel minder dan in bonen denk ik...

Gisteren couscous met gehaktballetjes, tomaat en komkommer. En voor tijdens m'n tentamen wat kaas, nootjes, blauwe bessen en pruimen.
Vandaag quinoa met wortel, appel, rozijntjes en walnoten. Moet wel zeggen dat ik gewoon thuis heb geluncht.

Heb gister in de American Bookcenter het 'Just Bento Cookbook' gehaald, leuk boek alleen wel veel gerechten met vis/vlees (ben flexitariër) en japans gericht, maar genoeg leuke nieuwe inspiratie :D

@Many, gaat de bloemkool niet erg naar kool ruiken?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:50

Kaas eet ik wel :j met mate, maar feta door een salade vind ik bijvoorbeeld wel heel lekker. Noten eet ik ook (bijna) elke dag!

Jullie Bento's klinken weer goed!

_Maart_, vind ik niet. Ik rook vooral de kruiden :)) Broccoli kan soms wel een beetje gaan ruiken, maar het proeft altijd nog wel hetzelfde.

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 16:58

Je kan ook eens nasi doen met seitan/tofu, daar zitten toch ook veel eiwitten in? Rest van de porties invriezen en avond van te voren eruit halen.
Maar sowieso heb je toch heel veel, sperziebonen, edammes, snijbonen, kikkererwten, bruine bonen, witte bonen, linzen, kidneybonen, seitan, tofu, quorn, andere vleesvervangers, kaas, zilvervliesrijst, ei... Volgens mij kom je er dan wel hoor met variatie!

Niet? Oké, waarschijnlijk als je het verwerkt hebt in een gerecht is het wel te doen... Ik had een los stronkje broccoli mee (in een apart bakje want m'n moeder waarschuwde me al), maar heb het niet eens opgegeten :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:02

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:25

Die heb ik laatst gemaakt (niet om mee te nemen trouwens, gewoon thuis gegeten), was een succes! Hij wordt niet zo knapperig als een gewone pizzabodem, maar het komt zeker in de buurt :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:08

we gaan zondag bij vrienden borrelen, en die zijn ook wel in voor iets anders.