Kwanyin schreef:Eh helaas. Ze begonnen eigenlijk al vrij vlug te bruinen, heb de temperatuur toen toch maar iets lager gezet maar het mocht niet baten..na een half uur waren ze zo donkerbruin dat ze gewoon helemaal tegen het bakpapier aankleefden en niet meer los te krijgen waren...
Ik heb nu een tweede poging er in waarbij ik de courgette gewoon handmatig dun heb gesneden en de temperatuur vanaf het begin iets zachter...nu zijn er weer enkele die ik erg dun had gesneden, die al liggen te verschrompelen, eens ziet wat de rest doet...
Dat is jammer zeg! Bij mij is het de laatste keer wel gelukt op 180 graden. Heb je ze halverwege omgedraaid?

Misschien het bakpapier een klein beetje invetten met olie, zodat het niet blijft plakken?
. Ze begonnen eigenlijk al vrij vlug te bruinen, heb de temperatuur toen toch maar iets lager gezet maar het mocht niet baten..na een half uur waren ze zo donkerbruin dat ze gewoon helemaal tegen het bakpapier aankleefden en niet meer los te krijgen waren...
. Ook bij deze weer bijna allemaal gewoon compleet bruin geworden en plakkend tegen het papier. Maar er zitten er nog een paar bij die er wel nog goed uit ziet, nog niet helemaal krokant maar ook niet meer zo rauw. Ik laat ze er nog even inzitten om te zien wat ze doen. Die waren iets dikker dan de rest. Als die het wel halen, wil dat gewoon zeggen dat ik mijn courgettes toch handmatig een klein beetje dikker moet afsnijden denk ik.
Zou het inderdaad dan even met de hand snijden, en halverwege in de oven de plakjes even omdraaien.
. Maar het is dus niet gelukt en mijn courgette is op nu
. Maar groentechips is me echt nog nooit goed gelukt. Meestal ben ik de herfst en winter wat actiever in de keuken dus wie weet lukt het dit keer wel.
...