Gezonde "One Pot" recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:05

IndyPascalle

Re: Gezonde "One Pot" recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:46

Ik ben dan wel geen student meer, maar heb af en toe geen zin om te koken, dus heb ook een aantal van die makkelijke recepten hier liggen. Het zal wel te veel zijn voor 1 dag voor jou, maar ja, de volgende dag opwarmen en je hebt weer makkelijk gegeten ;-)

Wij halen regelmatig van die zakjes ovenpasta. Je gooit alle ingrediënten (ik geef vaak mijn eigen draai aan het recept op het pakje) in een ovenschaal, sausje er over en je schuift het zo de oven in. Een half uur tot driekwartier later heb je een makkelijke maaltijd op tafel staan.

Deze is wel niet voor in de oven, maar wel eenpans. Dit maakte ik veel toen ik nog student was. Aardappeltjes bakken, spekjes bakken (welke volgorde hangt er vanaf hoe je je aardappeltjes en je spekjes wil. Eerst spekjes en dan vet afgieten, dan aardappeltjes is hard gebakken spekkies. Andersom is zachte aardappeltjes). Als alles gebakken is boontjes erbij, even laten opwarmen en klaar.
Vaak wordt ie hier nog uitgebreid met champignons er doorheen bakken en op het eind ook nog wat mais mee laten verwarmen.
Heb hem ook al een keer gemaakt met gebakken rookworst ipv spek. Had ik toen niet in huis. En het kan ook nog met andere groente. Net wat je lekker vindt.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:41

Couscous is heerlijk! Evenals rijst dan, daar gooi ik ook alles doorheen wat er op dat moment in de koelkast ligt hahaha.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:43

_Tara_ schreef:
Wat ik wel eens doe is groenten zoals courgette, paprika, tomaat, wortel (wat je lekker vindt eigenlijk) met champignons in een ovenschaal doen. Daar doe je wat olijfolie overheen, wat kruiden (weer, wat je lekker vindt) en bovenop feta. Half uurtje in de oven op iets van 160/180 graden en dan is 't klaar!

Dat is ook mijn geen-zin-om-te-koken-maar-wil-wel-iets-relatiefs-gezond voedsel vaak. :j
En zó lekker!

Citaat:
Trouwens roerbaknoodles van maggi is eenpansgerecht en erg lekker!

Citaat:
Wij halen regelmatig van die zakjes ovenpasta. Je gooit alle ingrediënten (ik geef vaak mijn eigen draai aan het recept op het pakje) in een ovenschaal, sausje er over en je schuift het zo de oven in. Een half uur tot driekwartier later heb je een makkelijke maaltijd op tafel staan.

Zo een dingen heb je toch helemaal geen zakjes of kant en klaar voor nodig. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:33

ovenpasta of pasta/rijst in een 1 pansgerecht
gewoon zorgen dat je extra vocht toevoegt voordat je de pasta of rijst er bij doet en dan als de pasta/rijst gaar is genoeg is ingedikt.
geen ;limieten wat betreft smaken want je maakt gewoon de saus/smaak die je wil met welke kruiden/specerijen je dan ook maar wil

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:38

_Tara_ schreef:
Wat ik wel eens doe is groenten zoals courgette, paprika, tomaat, wortel (wat je lekker vindt eigenlijk) met champignons in een ovenschaal doen. Daar doe je wat olijfolie overheen, wat kruiden (weer, wat je lekker vindt) en bovenop feta. Half uurtje in de oven op iets van 160/180 graden en dan is 't klaar!

Kan dat ook met bijv. gewone kaas?? Ik lust geen feta...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:41

Ja hoor, denk dat je daar iedere kaas overheen kan doen die je wilt :j