oh leuk!
zondags aten wij altijd fruitsalade bij het avondeten, men neme een groot blik perzikken, klein blikje mandarijntjes, 1 banaan, 1 appel, snijd alles fijn, sap van beide blikken aanvullen met een scheut sinas en voila
Op zaterdagavond (onze 'makkelijk eten' dag) maakte mijn moeder vaak wentelteefjes, heerlijk van die natte kleffe boterhammen 
Mams deed af en toe speculaasjes op brood, was altijd een verrassing als we dat vonden zodra het broodtrommeltje open ging, puur speculaasjes, dus geen boter oid, dat ze zacht werden maakte mij niet uit. (eigenlijk een goedkope variant van schuddebuikjes, maar die bestonden toen nog niet lol)
Ik hoor het zelden terugkomen bij mensen (online of in het dagelijkse leven), maar 1 van van onze standaardsoepen die altijd terugkeerden (mams maakte 1x per week een pan soep) was ossestaartsoep, echt heerlijk!
Cake bakte mijn moeder ook wekelijks (voor bezoek, maar ik lustte het niet want ze maakte altijd rozijnencake en ik lustte geen krenten/rozijnen), mijn zus en ik wilden daar altijd bij zijn, niet om te helpen maar om de aflikkers (zoals we die dingen noemden lol) en de beslagkom als het beslag in de vorm was gegaan. Niets geen cakemixen oid trouwens, gewoon op de ouderwetse manier.
Vakantie:
Op de ontbijttafel stond standaard ook een pot vezeltabletten lmao, gedurende vakanties aten we namelijk alleen maar witbrood/bolletjes ed, terwijl we normaal gewoon bruine boterhammen aten en darmissues zitten bij ons in de familie lol.
Ik zie ze nooit meer in de winkel eigenlijk, maar wij hadden altijd grote blikken campingboter mee op vakantie. Volgens mij was dat roomboter in blik? Alsof je in het buitenland geen boter kunt krijgen (sowieso sleepten we een halve winkel mee op vakantie, gelukkig hadden we een caravan om vol te stouwen)
edit: verassing veranderd in verrassing... anders waren de speculaasjes verbrand
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 19-09-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt