Gezonde bakrecpten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:17

Als je Googlet op 'sugar free pumpkin pie' vind je allemaal recepten! Deze en deze klinken allebei niet heel moeilijk. In plaats van alle kruiden apart te kopen/erin te doen, kun je ook een speculaaskruidenmix gebruiken. Je hebt wel pompoenpuree nodig; dat is in de VS overal in blik te koop, maar je kunt het ook zelf maken. Hoe dat precies moet, weet ik niet, maar ook dat valt te Googlen :))

Noeps

Re: Gezonde bakrecpten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:33

Er komen hier lekkere recepten voorbij zeg! Ik volg!

Hier is de Baked oatmeal van Skinnytaste momenteel favoriet :9.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:06

HATSJOE! getver...wil niet verkouden worden!

Many, pompoenpuree is een eitje, gister nog gegeten namelijk met mijn visje. Helemaal niet moeilijk en vreselijk lekker. Er staat nog een restje in de koelkast voor vanavond. Met een beetje creme fraiche erdoor is hij nog lekkerder :D
Ik ga nu naar huis van mijn werk en daar eens even lekker snuffelen voor de meest lekkere pompoentaart ooit. En een stukje proeven van mijn appeltaart met kokosolie en speltmeel want die heb ik nog steeds niet geproefd!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 17:43

Jeetje wat leuk al die enthousiaste reacties en recepten! :D
Ga ze allemaal op me gemak eens bekijken!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:16

oeffff ik heb net voor mijn vriend (voor morgen voor op zijn werk) speltpannekoeken gemaakt van speltmeel met hazelnootmelk en ei. Beetje jam erop en jammie! Heb er zelf ook stiekem eentje geproefd aangezien ik toch moest weten of het te bikken was maar zit er onwijs vol van dus dat is wel fijn!
Ff een kleine bekenning: ik had net gewoon zin om heel truttig een lunchpakketje voor m klaar te maken voor morgen omdat ie zo druk is op zijn werk en dan vaak vergeet te eten. Ben dus speciaal naar de AH gegaan om een broodtrommeltje te kopen om daar wat bammetjes en een paar pannekoeken in te stoppen en die straks klaar te zetten in de koelkast met een briefje op het aanrecht. :j
Hoe erg is dat :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:17

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:52

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 10:24

heerlijke site die miss natural :D
ik zou nog even mijn mueslirepen plaatsen (na 3 dagen zijn er al 12 stukjes op dus doosje leeg:S)
Wat zit erin?

4 eetlepels volkoren speltmeel
2 eetlepels gesmolen kokosolie
2 eetlepels honing
Verder heb ik door elkaar gegooid:
para-, wal- cashew- en hazelnoten en pompoenpitjes(even in de pan geroosterd en toen in kleine stukjes )handje rozijnen
halve theelepel vanilleextract (dus van dat zwarte spul zonder suiker)
sesamzaad
maanzaad

Uiteraard kun je erdoor gooien wat je wilt, bijvoorbeeld stukjes tutti frutti, andere noten, gojibessen of als je een nog vullender reep wilt, eiwitpoeder!

Heb dit door elkaar gemixt, beetje water erbij zodat je er een goeie bal van kon maken. Daarna plak gerold en er een plak van ongeveer 1 cm van gemaakt en deze in stukken gesneden. 20/25 minuten in de oven afgebakken en na afkoelen in een luchtdichte bak bewaard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:19

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:45

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:01

Lielle, slimme aanpassingen!

Deze amandelkoekjes klinken ontzettend lekker. En ik heb nog amandelmeel, dus dan zijn ze helemaal makkelijk. Dit weekend uitproberen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:10

curly2day schreef:
Vanmiddag de bananenkoekjes geprobeerd, maar best droog zeg ..... valt me wel een beetje tegen.
De geur daarentegen was wel heerlijk.

Had je er misschien te veel havermout in? Ik doe het altijd een beetje op gevoel en mijn koekjes zijn zeker niet droog.
Afbeelding

Heeft iemand een beetje een simpel en verantwoord recept voor een deegbodem voor een taart?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:01

Als mijn weegschaal goed is ..... volgens mij zit ik nl gewoon droge havermout naar binnen te werken. ?.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:12

Plien91 schreef:
Er komen hier lekkere recepten voorbij zeg! Ik volg!

Hier is de Baked oatmeal van Skinnytaste momenteel favoriet :9.

DIe ga ik zekerrr van het weekend maken!
Ziet er super lekker uit, alhoewel ik het fruit zo uit de oven ook wel zou op eten. Dat ziet er echt heeeul lekker uit!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:01

Karin, ik neem een gewoon recept en vervang het meel door amandel, kokos en/of kastanjemeel.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:11

En suiker kun je meestal gewoon weglaten; de vulling van taarten is vaak al zoet genoeg. Bij een appeltaartdeeg wil ik nog wel eens een lepel appelstroop door het deeg doen om er iets meer smaak aan te geven.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:23

Leuk topic zeg!
Het is niet echt bakken... maar toch ook lekker te snoepen!
http://www.youtube.com/watch?v=4jPCl65s99I
Ik ben sowieso verslaafd aan rauwe chocolade. Ik gebruik de "chips" elke ochtend in mijn yoghurt, samen met blauwe bessen, frambozen, chiazaadjes en goiji besjes :). Of ik mik het met wat kokosolie en macapoeder door een groene smoothie, lekker voedzaam..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:01

Ik heb vandaag de paleo vijgenkoekjes van The Iron You gemaakt, wat zijn die lekker! Ik heb het recept wel gehalveerd en ook iets minder honing in het deeg gebruikt. Ze vielen hier zelfs bij de meest kritische proevers (oftewel vader en broer) in de smaak :))

Gister heb ik crackers gemaakt volgens dit recept: http://ohsheglows.com/2012/01/31/endurance-crackers/ Lekker, simpel en gezond: alleen maar zaden, pitten, wat water en kruiden. De volgende keer hak ik misschien (een deel van) de grotere pitten wel even in stukjes, ik denk dat de crackers dan iets steviger worden. Nu zijn ze vrij bros.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:14

Die crackers zien er goed uit! :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:51

Heerlijk he die vijgenkoekjes! Ik vind ze echt een soort van delicatesse :9

Interessant, dat crackerrecept

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:54

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:26

of de wortel vervangen door pompoen. Ben helemaal into de pompoen voor wie t nog niet was opgevallen hehehe. HEERLIJK! Je zou ook nog dadelsiroop oid kunnen proberen ipv honing? OF wat stevia toevoegen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:27

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:20

Zijn ze goed gelukt Bhris? Trouwens, worden de vijgenkoekjes bij jou ook zacht als je ze bewaart? De smaak is nog prima, maar ze zijn hier helemaal zacht geworden. Terwijl ik dat knapperige juist zo lekker vond :))

Kwam net deze site tegen: http://jelmerdeboer.nl/. Staan niet alleen gezonde bakrecepten op, maar ook andere recepten en fitnesstips. En allemaal heerlijk simpel geschreven :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:38

Ik vind de koekjes echt heerlijk! Veel lekkerder dan gewone chocolate chip cookies, ze smaken veel meer naar... lekkere koekjes :P Echt een aanrader. Mocht je me vertellen dat ze van de bakker komen, ik zou het geloven, en ze waren in een handomdraai klaar, zonder gepriegel.

Hm, hier worden de vijgenkoekjes niet zacht, maar ze bakken wel veel langer. Loopt dat deeg bij jou ook zo helemaal open? Net daarom heb ik ze bijna dubbel zo lang laten bakken, én ik wacht een paar uur eer ik ze van de bakplaat peuter. Lekker zijn ze wel, maar ze zien er niet uit bij mij :o