Coca Cola is dat nou echt zo slecht voor je..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:50

Air schreef:
Szan schreef:
Maar je kan het placebo effect in dat geval ook niet uitsluiten omdat de persoon in kwestie juist vanwege dat gehoopte effect bewust stopte met het drinken van cola.

Tegenwoordig is alles het placebo-effect :+

Waarom zou het volgens jou dan absoluut geen placebo effect kunnen zijn?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:50

Vjestagirl schreef:
Kan net zo goed placebo effect zijn. Je haalt iets weg waarvan je denkt dat het de oorzaak is, dus je gaat jezelf 'gezond denken'. Ze had net zo goed kunnen stoppen met het eten van appels...

Weet wel zeker dat het geen placebo effect is bij mij. Ik voel me ook gewoon beter zonder het drinken van Cola. Reken maar uit, 13 jaar lang 6 flessen cola per week (samen met vriend dan).... En het is inderdaad bekend dat je er o.a. migraine van kan krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:51

Air schreef:
Szan schreef:
Maar je kan het placebo effect in dat geval ook niet uitsluiten omdat de persoon in kwestie juist vanwege dat gehoopte effect bewust stopte met het drinken van cola.

Tegenwoordig is alles het placebo-effect :+

Omdat er veel meer over bekend is dan vroeger.
En daarnaast: tegenwoordig is alles kankerverwekkend, gevaarlijk voor je of giftig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:51

Angeliekje schreef:
Vjestagirl schreef:
Kan net zo goed placebo effect zijn. Je haalt iets weg waarvan je denkt dat het de oorzaak is, dus je gaat jezelf 'gezond denken'. Ze had net zo goed kunnen stoppen met het eten van appels...

Weet wel zeker dat het geen placebo effect is bij mij. Ik voel me ook gewoon beter zonder het drinken van Cola. Reken maar uit, 13 jaar lang 6 flessen cola per week (samen met vriend dan).... En het is inderdaad bekend dat je er o.a. migraine van kan krijgen.

Nope, is niet wetenschappelijk aangetoond. Lees dit maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam# ... risico.27s

Daarnaast kreeg je met 0,6 liter per dag bij lange na niet de 40mg per kilo lichaamsgewicht binnen, en zat je dus zeker aan de veilige kant.

Je kunt je idd beter voelen, maar dat is meer een geestelijk effect dan een lichamelijk. Hence placebo.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:55

Ik weet dat het in mijn geval van de cola kwam, en dat het geen placebo effect is. Ik drink in ieder geval geen cola meer :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:55

Angeliekje schreef:
Ik weet dat het in mijn geval van de cola kwam, en dat het geen placebo effect is. Ik drink in ieder geval geen cola meer :n

Hoe weet je zo zeker dat het geen placebo effect is?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:56

Ik zal er mijn glaasje cola niet om laten staan. Tegenwoordig is zoveel slecht , ongezond of kankerverwekkend....zelfs water drinken kan je dood betekenen :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:57

Vjestagirl: Hoe weet jij zo zeker dat je een mens bent? Ik denk dat dat het placebo-effect is!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:59

Air schreef:
Vjestagirl: Hoe weet jij zo zeker dat je een mens bent? Ik denk dat dat het placebo-effect is!

Grapjas :D . Altijd fijn, mensen die een serieuze vraag zo weten te ondermijnen.

Anoniem

Re: Coca Cola is dat nou echt zo slecht voor je..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:03

Ik kan heel slecht tegen cafeïne dus ik drink geen cola meer. :P Ik mis het eigenlijk ook niet, nu drink ik veel meer melk, limonade en water.

Air

Ik vind zoveel gelul over het placebo-effect niet serieus meer eigenlijk. Meer hetzelfde als een dooddoener.

Terwijl het toch gewoon gezond verstand betreft om te snappen dat frisdrank niet gezond is.

Mensen die afvallen door gezonder te eten hebben vast ook het placebo-effect tegenwoordig. :')

Neon

Suiker is gif... je wordt er dik van en krijgt daardoor dus ook met de gevolgen van het dikzijn te maken. O.a. verhoogde kansen op hart-en vaatziekten...

Cola zit bomvol suiker... Geniet maar drink met mate ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:05

Ik verbaas mij er ook niet over dat zoveel kinderen tegenwoordig stempel ADHD krijgen omdat ze zo druk zijn... hoe zou dat komen als je frisdrank of zelfs energydrink te drinken krijgt, zelfs onder schooltijd?

Is toch geen hogere wiskunde? :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:05

Kort en simpel.....kunstmatige zoetstoffen zijn niet goed......dus liever gewone cola,mits met mate want de PH van cola is 3....vergelijkbaar met azijn dus,en dat snap je best is helemaal niet goed om met liters perdag naar binnen te werken...
Maw,alles waar te voor staat is niet goed voor je.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:06

Anoniem schreef:
Ik kan heel slecht tegen cafeïne dus ik drink geen cola meer. :P Ik mis het eigenlijk ook niet, nu drink ik veel meer melk, limonade en water.

Er is cola zonder cafeine hoor :D

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:07

Vjestagirl schreef:
Angeliekje schreef:

Klopt. Is ookk veel onderzoek naar gedaan, toevallig laatst nog ergens gezien, dat iemand zoo ziek werd dat ze niet meer wisten hoe en wat, ze kwamen erachter dat t kwam door al die aspartaam in alle troep en frisdranken rotzooi.. Sinds diegene het niet meer drinkt is ze weer beter.. Weet niet meer waar ik t zag maar klopt dus zeker wat je zegt dat het daardoor komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:07

Er is zoveel slecht... Drink zelf niet zo veel cola maar ken iemand die elke dag bijna 2 liter achterover giet.
En die is gewoon kerngezond :)

Als je rekening zou houden met wat slecht is, kun je volgens mij beter niets meer eten/drinken. (En dan ga je ook dood :+ ) Overal zit wel iets in wat slecht zou zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:08

Air schreef:
Ik vind zoveel gelul over het placebo-effect niet serieus meer eigenlijk. Meer hetzelfde als een dooddoener.

Terwijl het toch gewoon gezond verstand betreft om te snappen dat frisdrank niet gezond is.

Mensen die afvallen door gezonder te eten hebben vast ook het placebo-effect tegenwoordig. :')

Ja, en ik vind zo veel gelul over de gevaren van wat er in je eten zit niet meer serieus te nemen.

Mensen die afvallen door gezonder te eten stappen vaak over op light producten, schappen daarnaast nog veel meer suikers uit hun eetpatroon en gaan meer bewegen. Joh, 1+1=....? Geen 5 iig.

Het is bewezen dat je lijf net zo veel pijnstillend kan werken als een mofinedosis. Hoe? Placebo effect. Vertel mensen dat het een hele krachtige pijnstiller is die ze innemen en de pijn verdwijnt, zelfs als het een suikertabletje was. Geef mensen suikerwater en vertel ze dat het een misselijkheidsdrankje is, en 85% zal overgeven. Weet je waarom medicijnen vies smaken? Zodat mensen denken dat het werkt, waardoor het ook daadwerkelijk beter gaat werken dan een drankje met exact dezelfde stoffen wat wel lekker smaakt. Maar nee, zodra het aankomt op een van de meest gedronken drankjes ter wereld zal het totaaaaaaal anders liggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:08

Kashmira, ging dat over een vrouw die MS kreeg?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:09

kashmira schreef:
Vjestagirl schreef:

Klopt. Is ookk veel onderzoek naar gedaan, toevallig laatst nog ergens gezien, dat iemand zoo ziek werd dat ze niet meer wisten hoe en wat, ze kwamen erachter dat t kwam door al die aspartaam in alle troep en frisdranken rotzooi.. Sinds diegene het niet meer drinkt is ze weer beter.. Weet niet meer waar ik t zag maar klopt dus zeker wat je zegt dat het daardoor komt.

Ik weet exact waar je dat zag. Facebook oid, weer zo'n totaal niet wetenschappelijk onderbouwd stuk tekst om mensen bang te maken. Om die effecten te krijgen moet je minimaal 4kg van het spul per dag naar binnen werken...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 08-09-13 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:09

Oh ja....ik meng de cola graag met beerenburg,,,,dan wordt de PH waarde een stuk hoger......LOL...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:10

Vjestagirl schreef:
Angeliekje schreef:

Omdat ik, die al acht jaar niet naar de dokter geweest was omdat ik nooit iets had, opeens rare lichamelijke klachten kreeg waarvan zelfs de artsen voor een raadsel stonden (had blijkbaar abnormale migraine door standaard 1x per week een aanval te krijgen). De dagelijkse duizeligheid konden ze ook al niet verklaren. Ik ben op aanraden van de arts al gestopt met roken (wordt aangeraden aan migraine patienten), in de hoop van mij dat het daar iets beter door zou worden. Helemaal geen verbetering. Voelde me zelfs niet beter. En kreeg nog steeds 1x per week standaard de migraine. Toen las ik het van de cola en heb het een paar dagen geprobeerd om te stoppen (niet eens in de gedachten dat mijn migraine daardoor kon komen). In eerste instantie voelde ik daar ook geen verbetering door, maar had geen aanval gehad (maar dacht daar verder niet bij na, want die kwam op steeds andere dagen). Ik heb toen weer een blikje cola gedronken, omdat ik niet dacht dat ik daar migraine door kreeg, en ja hoor dag later weer een aanval. Toen dacht ik dat het waarschijnlijk door de cola kwam, en sindsien (sinds een week en twee dagen) drink ik helemaal géén cola meer, en heb ik in die week en twee dagen ook géén aanval meer gehad. En in die tijd begon ik me ook steeds lekkerder te voelen (en geen duizeligheid meer). Dat is dus niet in 1 dag zo gegaan, maar wel in die week tijd. Vandaar dat ik zeg dat het geen placebo effect is bij mij :)
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 08-09-13 23:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:10

Als je af en toe gewoon een glas cola drinkt, is er niets aan de hand. Zelfde met een wijntje, een biertje, een broodje kroket, whatever. Voor alles geldt, overdaad schaadt. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:12

kashmira schreef:

Dat de kans dat het door de hoeveelheden aspartaam komt groter is dan dat het door een placebo-effect komt, sluit het nog niet uit.
Al is de kans 99% tegen 1%, het sluit het niet uit.

Als er artsen bijgeroepen zijn en er zijn aspartaamwaarden gemeten in het lichaam (kan dat eigenlijk bij een reguliere arts?), dan kan ik me voorstellen dat het wat anders ligt.
Maar mensen die zelf beslissen om vanwege aspartaam de cola maar achterwege te laten, tja, dan geloof ik echt niet dat het altijd alleen maar aan de aspartaam ligt.

Ik heb op vakantie 4 weken geen cola gedronken en ik voelde me echt niet beter of slechter hoor :+
Wat bewijst dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:14

Geryon schreef:
Anoniem schreef:

Er is cola zonder cafeine hoor :D

Dat heet dan limonade. Suikerwater + smaakje. :-)