slager die nog zelf slacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:31

_Charlotte

Re: slager die nog zelf slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:36

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:48

sunny_l0ve schreef:
crazycactus schreef:
Hier in de buurt heb je buitengewone varkens, daar kan je in investeren en krijg je biologisch vlees. http://www.buitengewonevarkens.nl

Helaas eet ik geen varkensvlees. Niet vanwege geloofsredenen, maar gewoon omdat varkensvlees veel vetter is en eigenlijk helemaal niet zo goed is.

dat is echt onzin, varkensfilet zit echt geen vet aan hoor, ik houd niet van vet vlees maar ik kan gewoon varken eten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:51

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:52

Je kan toch ook de plaatselijke slager(s) binnen lopen en vragen waar hun vlees vandaan komt en hoe het geslacht wordt?

Hier in de buurt zijn echt tal van boeren waar je aan huis vlees kan kopen, maarja dat is een beetje uit de richting ;-)

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:54

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:05

Hier koop ik mijn vlees. Ik ken de vleeskoeien omdat ik daar ook op stal sta met mijn paarden. Wat een verschil met de supermarkt !! Ietsje duurder, maar 10 maal malser !!
http://www.deveerstalhoeve.nl/winkel/

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:24

Ik zou zeggen kom eens bij ons in de winkel langs. Wij hebben een keurslagerij in Alphen aan den rijn. Wij slachten niet zelf omdat wij in een winkelcentrum zitten en daar geen ruimte is maar meer nog omdat de EEG eisen qua inrichting ed. zo streng en kostbaar zijn dat dat voor 1 koe in de week niet te doen is. Onze koeien lopen in Woubrugge en worden daar door ons iedere week bekeken en met de boer besproken wat goed is voor ze. Kijk eens op de site www.kaagenbraassemrund.nl

Als ze klaar zijn voor de slacht gaan ze niet in grote veewagens maar per koe in een trailer naar collega keurslager en slachter Barthen in Meerkerk in die ze met liefde voor het vak slacht en zorgt dat het vlees weer bij ons terug komt zodat wij het verder kunnen verwerken en onze winkel ermee kunnen vullen. Dus mogelijkheden te over om het vlees in de supermarkt te laten liggen succes met je keuze!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 07:42

Wauw veel adresjes, bedankt allemaal! Ik ga een aantal die in de buurt zitten zeker beter bekijken, alleen eerst ga ik lekker een weekje naar disney ;) Bedankt allemaal!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:08

mag ik daar even op door vragen of mensen ook bekend zijn met zulke slagers of "winkels" waar je dit vlees kan kopen in Zeeland?
het liefste op Walcheren.

ik zelf eet geen vlees, maar de man lust toch graag een stukje vlees en dan wil ik wel graag dat ALS er al vlees gegeten wordt bij ons thuis dat de beestjes een goed leven hebben gehad.