Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als ik uit eten ben en er is biologisch vlees op de kaart (alleen rund), dan eet ik dat. Ik ga niet uit eten om een of andere gestoofde prei schotel te eten
Ik wil daar gewoon niet aan meewerken. Doordat ik vegetariër ben geworden, zijn er een aantal mensen in mijn omgeving overgestapt op alleen nog maar biologisch vlees. Dat vind ik mooi meegenomen. Maar ook als dat niet zo was, dan nog steeds ben ik blij dat ik in elk geval niet bijdraag aan het dierenleed.
Gewoon omdat ik sowieso niet heel erg een vleeseter ben en vegetarisch eten lekker vind, elke dag vlees eten helemaal niet nodig is en het daarnaast ook beter is voor het milieu.
Ben allergisch voor Melk (van elk dier), kippen vlees, varkensvlees & koeienvlees (en nog veel meer, maar dat heeft niks me dieren te maken). Eet zelf veel vervangers, anders blijf je niet gezond. Ik draag ook geen bont oid. Als er minder vraag naar is, dan worden die dieren minder geslacht op gruwelijke wijzen.
Uiteindelijk is dat de reden geweest om geen vlees meer te eten. Poiuytrewq schreef:antje_vip schreef:haha. De enige die anno 2013 nog jagen zijn oekoeboekoes dus dat klopt ook niet helemaal. Tenzij daar ook vega's tussen zitten maar dat lijkt me sterk. Larven zijn ook dieren haha.Ooit ergens gelezen, vond het wel leuk bedacht:
"Vegetariër" is een modern woord voor "slechte jager"

Mona81 schreef:Ik ben sinds een jaar ongeveer vegetariër. Of eigenlijk ben ik meer een flexi-tariërAls ik uit eten ben en er is biologisch vlees op de kaart (alleen rund), dan eet ik dat. Ik ga niet uit eten om een of andere gestoofde prei schotel te eten
![]()
Verder ben ik vegetariër omdat er veel dierenleed is, in de vleesindustrie. Ik kan mezelf niet recht in de spiegel kijken en mezelf dierenliefhebber noemen, terwijl ik plofkip eet.Ik wil daar gewoon niet aan meewerken. Doordat ik vegetariër ben geworden, zijn er een aantal mensen in mijn omgeving overgestapt op alleen nog maar biologisch vlees. Dat vind ik mooi meegenomen. Maar ook als dat niet zo was, dan nog steeds ben ik blij dat ik in elk geval niet bijdraag aan het dierenleed.
Totaal niet logisch. eenitraM schreef:Leuk, en interessant topicMona81 schreef:Ik ben sinds een jaar ongeveer vegetariër. Of eigenlijk ben ik meer een flexi-tariërAls ik uit eten ben en er is biologisch vlees op de kaart (alleen rund), dan eet ik dat. Ik ga niet uit eten om een of andere gestoofde prei schotel te eten
![]()
Verder ben ik vegetariër omdat er veel dierenleed is, in de vleesindustrie. Ik kan mezelf niet recht in de spiegel kijken en mezelf dierenliefhebber noemen, terwijl ik plofkip eet.Ik wil daar gewoon niet aan meewerken. Doordat ik vegetariër ben geworden, zijn er een aantal mensen in mijn omgeving overgestapt op alleen nog maar biologisch vlees. Dat vind ik mooi meegenomen. Maar ook als dat niet zo was, dan nog steeds ben ik blij dat ik in elk geval niet bijdraag aan het dierenleed.
Jij gaat al totaal de mist in![]()
Je eet biologisch vlees, maar je noemt jezelf vegetariër!?Totaal niet logisch.
Je kunt met dit soort dingen niet "de mist in gaan". Er zijn namelijk geen spelregels... Bovendien, die 2 of 3 keer per jaar dát ik een keer uit eten ben en wellicht een stukje biologisch vlees neem, maakt dat ik mezelf een vegetariër noem. Lieshorses schreef:Tegenwoordig zie ik steeds vaker discussies over het vegetarisch zijn.
Dat bont verkocht word, vlees dat gekocht word etc. etc.
Ik zelf ben geen vega maar ben benieuwd naar jullie idee over het vega
zijn.
Ik heb zelf het idee van, bont ligt al in de winkel. Ik draag het nooit, maar
het word toch wel gedragen. Hetzelfde denk ik bij vlees, al eten wij wel
altijd biologisch vlees. Ik zie ook vega's die geen vlees maar wel vis eten.
Dit vind ik apart, want eerlijk is eerlijk. Vis is evenmin een dier.
Hoe denken jullie hierover? Hebben jullie aparte verhalen meegemaakt? Deel het hier.
_Tara_ schreef:je reactie doet me denken aan doomsday preppers.Poiuytrewq schreef:haha. De enige die anno 2013 nog jagen zijn oekoeboekoes dus dat klopt ook niet helemaal. Tenzij daar ook vega's tussen zitten maar dat lijkt me sterk. Larven zijn ook dieren haha.
Zijn genoeg mensen die nog jagen hoor. Ook gewoon in Nederland.

eenitraM schreef:Leuk, en interessant topicMona81 schreef:Ik ben sinds een jaar ongeveer vegetariër. Of eigenlijk ben ik meer een flexi-tariërAls ik uit eten ben en er is biologisch vlees op de kaart (alleen rund), dan eet ik dat. Ik ga niet uit eten om een of andere gestoofde prei schotel te eten
![]()
Jij gaat al totaal de mist in![]()
Je eet biologisch vlees, maar je noemt jezelf vegetariër!?Totaal niet logisch.
Poiuytrewq schreef:_Tara_ schreef:je reactie doet me denken aan doomsday preppers.
Zijn genoeg mensen die nog jagen hoor. Ook gewoon in Nederland.
Volgens mij zitten er geen hele stammen in nederland die 'wild' leven? Daar doel ik meer op
sanne140 schreef:Ik ben vegetariër sinds mijn 9de. Persoonlijk kan ik niet geloven dat mensen vlees eten. Je eet een dier dat anders nog in het weiland gras zou eten. Hoe kun je dat eten zonder schuldgevoel!
De meeste dieren leven in vreselijke omstandigheden, ook hierom snap ik niet dat iemand vlees kan eten! Werkelijk, veel mensen denk gewoon niet na (niks persoonlijks)!
Veganisme vind ik echt super, zelf ben ik verslaafd aan (biologische) kaas, dat gaat hem dus niet worden. Als ik op mezelf woon wil ik wel om de dag vegan eten.
Ik hoor wel eens, 'er zijn toch veel te veel koeien en varkens'. 'Ehmmm... Ja, die worden gefokt door de mens'.
ikke schreef:En dan nog iets: paarden worden lekkerder naarmate ze ouder worden. Waarom laten we dan massaal onze paarden ophalen door de destructor en brengen ze naar een crematorium? Juist je eigen paard opeten zou een hele goede stap zijn in de richting van verantwoord gebruik van dierlijke produkten.