Brood, daar zit wat in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:46

Desembrood. <3
Helaas is dat schaars hier in de buurt, maar toen ik in Breda werkte haalde ik het regelmatig donderdags op een plein waar zo'n wagen met streekproducten staat.

Schuur_

Re: Brood, daar zit wat in

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:50

Maisbrood of brood van de markt, dat is een superbruin brood met zonnebloempitten, rogge en spelt. Geen tarwe ed. Zelfs het bloem op de tafel is speltbloem.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:03

Ik lust absoluut geen brood, het zachte gedeelte ik walg ervan. Als ik al brood eet moet het steenhard geroosterd zijn. Maar ik wil graag van deze gewoonte afstappen omdat ik geen geld meer blijf ophoesten voor warme lunchen tijdens de schoolperiode.
Heeft iemand een idee welk brood niet zo zacht is vanbinnen, maar redelijk tot zeer stevig is ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:03

Ik ben dol op brood. Ik zou prima alleen op brood kunnen leven. Ben er stapel op.
Het allerlekkerste brood is toch wel een vers tijgerwit. :9
Maar ik lust ook graag bruin met sesam en van dat donkerbruine met pompoenpitjes ook.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:17

V&D brood of zelfgebakken zó lekker.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:20

Ik ben al mijn hele leven een echt broodmonster en dan vooral bruin brood :j
Ik koop altijd Gildekorn van de Echte bakker :9
Citaat:
GildeKorn
Het donkerste brood van Nederland heeft een nootachtige smaak dankzij de geroosterd mout die erin zit. Het bevat verder gemalen lijnzaad, sesamzaad en zonnepitten. De structuur van het brood wordt gevormd door volkorenmeel. Andere granen zijn haver, gierst en rogge. GildeKorn is verrassend licht en fijn van structuur.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:22

Oerbrood is echt smullen!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:23

Mijn moeder bakt zelf brood, wat heeerlijk is!
ze gebruikt steeds andere ingrediënten.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:25

Morrow_Less schreef:
Ik lust absoluut geen brood, het zachte gedeelte ik walg ervan. Als ik al brood eet moet het steenhard geroosterd zijn. Maar ik wil graag van deze gewoonte afstappen omdat ik geen geld meer blijf ophoesten voor warme lunchen tijdens de schoolperiode.
Heeft iemand een idee welk brood niet zo zacht is vanbinnen, maar redelijk tot zeer stevig is ?

Bij ons zou dat een roggebrood zijn of een linea. Die zijn heel vast van structuur. Als mijn moeder zelf brood bakt is het ook altijd een klompje lood. Vreemd want mijn ouders zijn beide bakkers (mama verkoopster) :')

Het Chia brood van Sonja kimpen vindt ik wel lekker. Maar een hele tijd hetzelfde brood eten, bah.. Wij hebben meestal thuis waldcorn, prokorn, Chia en dat andere brood van Sonja kimpen x)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:29

Wij Belgen zijn ook echt broodeters maar Nederlands brood gaat er niet graag in bij mij. Zelfs niet van de echte bakker in NL, dat is voor mij nog steeds te 'sponzig'. Ik eet het wel, maar kan er niet van genieten zoals ik dat kan van Belgisch brood (wat ik max. nog 1x per week doe, aangezien ik in mijn voedingspatroon geen plaats meer heb voor brood behalve als extra traktatie voor mezelf).

Dus misschien dat de niet brood-eters eens een uitje België moeten doen, wie weet smaakt het Belgische brood jullie wel?

Oeh brood van Sonja Kimpen, njam :9 . Ik heb een tijd voor haar gewerkt en toen at ik het ook regelmatig, lekker :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:32

Speltbrood en volkoren. Geen slappe hap die je bij de supermarkt koopt, maar echt lekker stevig brood van de biologische markt of de natuurwinkel.

Morrow_Less schreef:

Het brood wat ik hierboven noem, maar vooral ook zuurdesem is stevig brood (en lekker!). Supermarktbrood is heel slap en vult voor geen meter.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 13-08-13 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:35

Jess schreef:
Ik ben al mijn hele leven een echt broodmonster en dan vooral bruin brood :j
Ik koop altijd Gildekorn van de Echte bakker :9
Citaat:
GildeKorn
Het donkerste brood van Nederland heeft een nootachtige smaak dankzij de geroosterd mout die erin zit. Het bevat verder gemalen lijnzaad, sesamzaad en zonnepitten. De structuur van het brood wordt gevormd door volkorenmeel. Andere granen zijn haver, gierst en rogge. GildeKorn is verrassend licht en fijn van structuur.

OEEWWW Dat is 1tje die ff op het lijstje komt te staan. Krijg er al water van in mijn mond. En dat gebeurt niet gauw

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:40

Het is niet het goedkoopste brood (ik geloof €2,95) maar het is het echt waard!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:42

Dank jullie wel voor de tips, dan ga ik binnenkort maar eens de bakker binnenstappen :)

Het brood dat hier ligt is inderdaad van de supermarkt, dus ik hoop dat het van de bakker (is overigens een warme bakker ) in de buurt beter moet zijn :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:48

Jess schreef:
Het is niet het goedkoopste brood (ik geloof €2,95) maar het is het echt waard!

Die ik nu heb van de coop is ook 2 euro. Dan maar wat duurder, heb de vezels wel nodig!
Eerder sesam van de lidl gehad van 1.19?? Kan dat? Vast iets in die richting.

Dan maar iets duurder uit. Denk dat het goedkoper is dan alle tussendoortjes die ik wegsnoep omdat ik brood niet lekker vind --bloos--

Daarnaast vind ik brood toch wel een belangrijke maaltijd.
Als ik om 7 eruit moet, eet ik om half 8 brinta, om kwart over 10 eet ik 1 plak brood. Tussen de middag om 1 uur 3 en dan om 3 uur weer 1. Ben dan 5 plakken per dag kwijt. Maar als het vult, heb ik om 4 uur geen trek, pas om 5 uur. En witbrood vult echt niet in mijn maag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:51

Ik eet altijd brood van de warme bakker uit het dorp. En dan bij voorkeur speltbrood. Maar ook waddenbrood of allison nemen we wel eens.

In het weekend een keer een geroosterd wit boterhammetje.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:59

Ik ben helemaal geen brood eter. Ik eet het dus ook zelden.
Het brood dat ik eet is tarwebrood. Verder eet ik eigenlijk nooit brood, heel soms een pistoletje of kaiserbroodje

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:01

zelfgebakken of brood van een goede bakker... die zakken zout en conserveermiddelen van de gemiddelde supermarkt lust ik echt niet :+

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:06

Morrow_Less schreef:

AH heeft brood dat ze zelf afbakken. Het heet ook stevig brood. Is er in wit, spelt, donkerbruin met pitjes en volkoren. Misschien is dat wat voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:21

[MW] > [VT]

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:27

Morrow_Less schreef:

Stevig brood van de AH! Die heb je in donker meergranen, wit met pitjes, volkoren en in spelt. Zijn erg stevig van structuur, ze zijn ook kleiner dan andere broden omdat ze erg vullen.

Edit; zie dat dit al gezegd was, sorry!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:47

Jans schreef:
[MW] > [VT]

Sorry en dankje!! :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:46

Ik eet sinds een tijd ook alleen maar zelf gebakken spelt brood. Veel, maar dan ook echt veel lekkerder dan supermarktbrood.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:53

Het aller-aller lekkerste is toch wel kakelvers wit brood van de echte bakker. Met kaas erop :9 Maar, op dit moment ligt er een zak meergranenbrood van de Lidl in de kast wat ik ook lekker vind.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:10

Geen maïs, geen middenkleurtje. Alleen vers met harde korst. Bijvoorbeeld duurder brood in de supermarkt, of van het Stoepje (kraam op de markt) of Bakker Bart. Helaas is het budget niet altijd toereikend en dan moeten we gewoon goedkoper brood eten. Roosteren helpt dan een heleboel :o