'Tafeltje dekje' maaltijden voor oma, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:02

LindyH schreef:
Kunnen die maaltijden niet betaald worden met het PGB?

Dat kun je proberen, maar als het zorgkantoor daar achter komt kun je alles terug betalen. Daar is het PGB namelijk niet voor bedoeld en het valt dan ook onder het kopje fraude.
Niet doen dus.

Anoniem

Re: 'Tafeltje dekje' maaltijden voor oma, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:05

Bedankt voor alle tips! Nooit geweten dat bloemkool niet in diepvries moet!

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:06

Ik heb een tijd lang in de thuiszorg gewerkt, en bij een mevrouw moest ik haar maaltijden ook warm maken in de magnetron (mevrouw was ook hoog oud). Deze waren ook van aprito???? of zo iets, als je erin keek vond ik het niet altijd alles van je het. Maar het rook wel erg lekker net als je het vers klaar gemaakt had.

Deze mevrouw had ook eerst echt van tafeltje dekje maar was daar niet tevreden over. Betreft je oma, ik zou zelf zo simpel mogenlijk magnetron voor haar kopen. Soms heb je bij de Sligro of de Makro wel aanbiedingen van goedkope magnetrons (trouwens andere winkels ook wel ff de folders doorspitten) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:48

Een bewogen dag voor oma ;) Eerst hutspot, soep, rijst en gehaktballen gebracht voor in de diepvries. En 's 's avonds nog een simpele magnetron voor tien euro van marktplaats gebracht! Nu nog wanneer het wat koeler is haar uitleggen hoe dat ding werkt!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:57

Lief dat je dit allemaal doet. In de zomer kan je ook salades maken en die hoeven niet eens in de magnetron!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:35

Super dat je zo voor je oma zorgt.
Hopelijk is de magne-piep eenvoudig genoeg voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:41

2 knoppen dus dat moet hoop ik lukken. Lieve reacties! Al voelt het voor mij meer ook vanzelf. Oma kan het gewoon allemaal niet meer....

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:23

Is goed voor jullie beiden, beter kan toch niet :)) ? Maar je probleem is heel herkenbaar, hoor, mijn schoonouders hebben ook steeds meer hulp nodig en dat vinden ze vreselijk moeilijk.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:13

De plaatselijke slager bij ons serveert nu speciale senioren maaltijden. De mensen hier vinden die allemaal erg lekker! (Echt gekookte aardappels/groente, echt gebraden vlees) En mooi aan de prijs vind ik (5,50 voor een normale portie AVG) Deze zitten in magnetronbestendige schaaltjes en kan je ook invriezen. Hier komen ze de maaltijden aan huis brengen. Misschien kan je naar zoiets gaan informeren?
Ik vind de overgang naar tafeltje dekje erg groot, aangezien dit in het begin (later raak je er misschien aan gewend) allemaal naar hetzelfde smaakt (wordt allemaal gestoomd) en is ook erg duur in verhouding tot wat je krijgt (8,50+ euro per maaltijd geloof ik)

Je kunt in overleg met de thuiszorg kijken of hun maaltijd controle willen gaan doen. De thuiszorg heeft bijna altijd een tussen de middag route waarin ze bij mensen maaltijd-controles kunnen doen, eventueel zelfs maaltijden uit de magnetron halen of erin zetten. (Soms zijn ze ook bereid te wachten) Maar dit ligt dus aan de indicatie van je oma.

Link naar de 'verkooppunten' van deze maaltijden:
http://www.meatenmeals.nl/onze-slagers/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:34

Bedankt voor je link, helaas zit er geen slagerij in de buurt... Ik heb inmiddels al wat info aangevraagd en inderdaad zit het rond de 8,50. Je idee voor maaltijdcontrole is inderdaad een goede. Maar weet niet precies of haar indicatie daar hoog genoeg voor is. Dat moet even nagevraagd worden. Ik heb zelf in een ver verleden ook bij de thuiszorg gewerkt en deed dit ook tussen de middag bij clienten :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:37

Coby schreef:
Bedankt voor alle tips! Nooit geweten dat bloemkool niet in diepvries moet!

Bloemkool kan prima in de diepvries. Doe ik zelf al een paar jaar. Je moet het alleen niet door en door koken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 03:09

Wendy schreef:
LindyH schreef:
Kunnen die maaltijden niet betaald worden met het PGB?

Dat kun je proberen, maar als het zorgkantoor daar achter komt kun je alles terug betalen. Daar is het PGB namelijk niet voor bedoeld en het valt dan ook onder het kopje fraude.
Niet doen dus.

Oh oke. Het was niet mijn bedoeling om aan te zetten tot fraude :P. Ik dacht gewoon dat het wel mocht, met de juiste indicatie.
Maar ik weet bar weinig van het PGB (gelukkig). :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:06

LindyH schreef:
Oh oke. Het was niet mijn bedoeling om aan te zetten tot faude :P. Ik dacht gewoon dat het wel mocht, met de juiste indicatie.
Maar ik weet bar weinig van het PGB (gelukkig). :)

Haha, ik denk niet dat iemand dacht dat dat je bedoeling was :P
Het is allemaal ook niet simpel, vandaar dat ik reageer als ik dat soort dingen voorbij zie komen. Het zou jammer zijn als mensen alles weer moeten terugbetalen, immers.