Ir111 schreef:Janine1990 schreef:Pastasalade die ik zelf altijd maak sta ik zomaar een uur, soms langer, voor in de keuken. Plus dat het nog echt koud moet worden...
Nu maak je me razend nieuwsgierig naar het recept want dat klinkt als een luxe pastasalade.
Fusili koken in groenteboulion (wij hebben meestal 500 gram voor 4 personen en dan blijft er een beetje over), twee paprika's snijden in kleine stukjes en in vergiet doen. Als de fusili goed gaar is alles over de paprika's heen gooien, dan worden die ook iets zacht maar blijven knapperig.
Vervolgens twee bakken grote champignons snijden (ik heb meestal twee voordeelbakken van de AH) en die kook je ook weer gaar in groenteboulion. Kan bij de rest in het vergiet.
GROTE pan nemen, daar gooi je dat alvast in.
Twee zakken of bakjes spekjes bakken, zodat ze heel mooi roodbruin worden en net nog iets zacht zijn om op te kauwen, maar wel knapperig. Dat duurt meestal een kwartiertje.
Ondertussen mais, bij de pan in en twee bakjes sellerie salade. En een hele prei snijden, die kan ook mee in de pan. Alvast roeren en als laatst de spekjes toevoegen.
Misschien ben ik gewoon een slechte kok, maar ik heb er meer dan een uur voor nodig om het klaar te maken.