Vegetarisch in een restaurant: hoe moeilijk kan het zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:01

Ik vind het eigenlijk wel meevallen :+ Ik ga zelf het liefst zelfs naar een steakhouse omdat ze daar geweldig lekker vegetarisch eten hebben :')

Wel geef ik het van te voren aan! (Liefst bel ik even) vooral bij duurdere restaurants hebben ze niet snel iets vegetarisch op de kaart, dus is het improviseren.... Bij alle andere is het wel 1-4 menuutjes voor vegamutsen ;) Dus ik klaag niet :)

Alleen laatst bij de chinees (ga daar nooit meer naar toe) ze konden geen vega nasi/bami maken... ik kon dus alleen kiezen uit witte rijst... Voor witte rijst ga ik geen 4 euro betalen :') sorry.. die kook ik dan zelf wel... Terwijl dat eerst wel altijd kon... Dus het is puur luiheid geweest...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:02

8nnemiek schreef:
De groenteburger schijnen ze nog steeds te verkopen bij mcdonalds, alleen niet bij elk filiaal. Helaas hier in de buurt nergens, ik heb em nog nooit gehad..
In België hebben ze cheese rocks en cheese salad :9 Het zag er echt lekker uit! Ik kwam er gisteren toevallig langs.

Klopt, in het midden/zuiden bij sommige filialen nog wel. Maar niet in het noorden helaas -O-

Hier beweren ze dat ze niet meer leverbaar zijn.
Ben vorig jaar nog met een bonnetje van MC Arnhem naar het filiaal in de Herestraat in Groningen gegaan.
Zij hebben toen contact opgenomen met filiaal met Arnhem. En de filiaalmanager zou er achteraan.
Maar ze zijn er nog steeds niet helaas

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:08

Kitty1985 schreef:
8nnemiek schreef:
De groenteburger schijnen ze nog steeds te verkopen bij mcdonalds, alleen niet bij elk filiaal. Helaas hier in de buurt nergens, ik heb em nog nooit gehad..
In België hebben ze cheese rocks en cheese salad :9 Het zag er echt lekker uit! Ik kwam er gisteren toevallig langs.

Klopt, in het midden/zuiden bij sommige filialen nog wel. Maar niet in het noorden helaas -O-

Ben vorig jaar nog met een bonnetje van MC Arnhem naar het filiaal in de Herestraat in Groningen gegaan.
Zij hebben toen contact opgenomen met filiaal met Arnhem. En de filiaalmanager zou er achteraan.

Wauw, dat vind ik wel goede service voor een MC. Ik wist überhaupt niet dat ze een groenteburger hebben in sommige filialen. Ik nam eerder nog wel eens een hamburger zonder hamburger, maar zelfs dat wordt in sommige filialen al geweigerd (nu is de dichtstbijzijnde hier ook wel echt rampzalig moet ik zeggen). Ik houd het bij de MC meestal gewoon op zo'n veel te dure salade :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:09

denk dat die groenteburger een ruimte issue is, daar hebben ze weer een extra bakplaat oid voor nodig en die moet je maar net kwijt kunnen in je filiaal

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:09

Ik vind ook dat er vaak erg weinig keus is. Ik hou niet zo van allerlei groenten en lasagne etc. Dan wordt het vaak erg lastig. Meestal neem ik een voorgerecht als hoofdgerecht, bijvoorbeeld een salade met geitenkaas. Soms blijft er gewoon erg weinig over of staat er idd maar 1 gerecht op de kaart.

Dat het vroeger zo was begrijp ik wel, toen was er minder vraag naar. Maar tegenwoordig zijn er zoveel mensen die geen vlees of vis willen eten, dat de restaurants daar toch beter op moeten reageren als je het mij vraagt.

_Lisanne

Re: Vegetarisch in een restaurant: hoe moeilijk kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:11

Hier hebben ze de groentenburger wel bij de Mac, smaakt goed. En het voordeel is dat ze m vers moeten bakken omdat ze m nooit op voorraad hebben liggen haha.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:13

RusselNuwell schreef:
Kitty1985 schreef:

Wauw, dat vind ik wel goede service voor een MC. Ik wist überhaupt niet dat ze een groenteburger hebben in sommige filialen. Ik nam eerder nog wel eens een hamburger zonder hamburger, maar zelfs dat wordt in sommige filialen al geweigerd (nu is de dichtstbijzijnde hier ook wel echt rampzalig moet ik zeggen). Ik houd het bij de MC meestal gewoon op zo'n veel te dure salade :P

Een hamburger zonder vlees is mij ook wel een geweigerd.
Maar vraag dan altijd naar de filiaalmanager, en die zegt dan dat het uiteraard geen probleem is.

Ik kan er toch niks aan doen dat zij niks vegetarisch hebben.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:14

_Lisanne schreef:
Hier hebben ze de groentenburger wel bij de Mac, smaakt goed. En het voordeel is dat ze m vers moeten bakken omdat ze m nooit op voorraad hebben liggen haha.

Ja dat is het voordeel, nadeel is echter dat het heel erg lang kan duren.

Zo vaak gehad dat ik met vrienden bij de Mac zat en zij hun eten al lang en breed op hadden en ik nog steeds zat te wachten op mijn groenteburger.

Ze zijn zo lekker <3
Volgende week in Nijmegen kijken of ze de groenteburger hebben

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:16

Waarom zou je naar de Mac gaan als vegetariër? Dieronvriendelijker kan het haast niet, toch?

Lianne86

Re: Vegetarisch in een restaurant: hoe moeilijk kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:20

En het eten blijft er jaren goed :') Ik eet er liever ook niet..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:20

phormicola schreef:
Waarom zou je naar de Mac gaan als vegetariër? Dieronvriendelijker kan het haast niet, toch?

Ja als we zijn wezen stappen ofzo heb ik weinig keus. En als iedereen naar de Mac wil, ga ik ze niet tegenhouden hoor. Wil niet lastig voor ze zijn.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:21

Ik ben sowieso al geen fan van de MC, maar bij gebrek aan beter moet je wat...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:21

Ah, op die manier :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:22

Eet je vriendin wel of geen vis? Dat kan ik er niet zo goed uit op maken haha

Oooh goedemorgen sorry :o

Inderdaad heel vervelend! Ik walg er ook van dat er overal vlees in moet zitten.. :n Biologisch vlees vind ik dan weer minder erg, maar dat goedkope vlees..
Laatst bijgewerkt door xMercury op 10-07-13 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:22

phormicola schreef:

Klopt, ga er zelden alleen ook niet heen.

Maar ga niet van vrienden/familie eisen dat ze ergens niet mogen eten i.v.m. mijn principes.
En ga ook niet alleen buiten wachten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:24

Ik kom er ook bijna nooit, en heb me er nooit in verdiept maar.. hoezo zijn ze precies dieronvriendelijk bezig? Ik heb toevallig wel eens op de placemat gelezen dat bijna al het rundvlees afkomstig is van 'oude' nederlandse en duitse melkkoeien. Dus dat lijkt me op zich niet dieronvriendelijker dan elk ander restaurant?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 11:24

xMercury schreef:
Eet je vriendin wel of geen vis? Dat kan ik er niet zo goed uit op maken haha

Ze lust geen vis, behalve zalm. En dat hadden ze ook niet -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:26

8nnemiek schreef:
Ik kom er ook bijna nooit, en heb me er nooit in verdiept maar.. hoezo zijn ze precies dieronvriendelijk bezig? Ik heb toevallig wel eens op de placemat gelezen dat bijna al het rundvlees afkomstig is van 'oude' nederlandse en duitse melkkoeien. Dus dat lijkt me op zich niet dieronvriendelijker dan elk ander restaurant?

Nou, ik weet niet of de Mac in Europa aders handelt dan in Amerika en Australië, maar daar zijn heel veel dingen over te vinden op Google :) In 1 hamburger zitten met gemak meer dan 100 verschillende koeien, bijvoorbeeld. Het is gewoon smerig dat bedrijf :+

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:27

8nnemiek schreef:

Als je eens meer wilt weten over hoe het eten van de Mac en aanverwante fastfoodrestaurants wordt geproduceerd, zou je de film 'Food inc' eens moeten kijken. Gaat weliswaar over de Amerikaanse voedselindustrie, maar is daarom niet minder interessant!

nwankwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:30

hoi
kom me even melden :D
ook al heel mijn leven vegetarisch (eet ook geen vis)
hier hebben ze de groentenburgers nog wel.
bij de mc Donalds in de grotere steden zoals eindhoven wel, maar in helmond weer niet :(
eigenlijk nooit geen problemen mee, soms is het lastig bij sommige restaurants, maar meestal geen problemen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:32

De MC in Amerika daar wil je echt niet heen als ik dat zo van vriendlief hoor.. dat is één grote vreetschuur :') De burgers daar drijven hun broodje uit zo vettig, en de kleinste cola die je kan bestellen is een halve liter := Het boeit ze daar schijnbaar totaal niet wat erin zit, als het maar véél is..
Ik denk dat het hier toch anders is :)

Die film daar heb ik wel eens van gehoord. Moet ik toch eens opzoeken. Inderdaad interessant!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:38

Many schreef:
8nnemiek schreef:

Als je eens meer wilt weten over hoe het eten van de Mac en aanverwante fastfoodrestaurants wordt geproduceerd, zou je de film 'Food inc' eens moeten kijken. Gaat weliswaar over de Amerikaanse voedselindustrie, maar is daarom niet minder interessant!

food inc is idd een interessante film, daar was ik even goed naar van.
8nnemiek schreef:
De MC in Amerika daar wil je echt niet heen als ik dat zo van vriendlief hoor.. dat is één grote vreetschuur :') De burgers daar drijven hun broodje uit zo vettig, en de kleinste cola die je kan bestellen is een halve liter := Het boeit ze daar schijnbaar totaal niet wat erin zit, als het maar véél is..
Ik denk dat het hier toch anders is :)

Die film daar heb ik wel eens van gehoord. Moet ik toch eens opzoeken. Inderdaad interessant!

er staat een link in het vegatopic, had ik een paar weken terug gepost. :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:40

Jouw vriendin heeft het duidelijk zwaarder te pakken dan ik. Mijn lijf verdraagt ook slecht vlees, maar als het echt niet anders kan heb ik van een enkele keer een stukje kip of iets dergelijks geen last. Wat niet wegneemt dat ik bij voorkeur vegetarisch eet. Ik kom bij voorbaat dus al jaaaren niet meer bij de Mac, omdat daar in mijn herinneringen alleen maar vlees te verkrijgen is, maar dat is dus veranderd? Niet dat ik er dan wel heen zou gaan trouwens, ik heb het niet zo op fastfoodketens. :+

Hoe dan ook, ik heb eigenlijk nooit ervaren dat er weinig keus is in vegetarische gerechten. Over het algemeen staan er wel meer vleesgerechten op de kaart, maar meestal is het niet maar één standaard vega gerecht waar ik uit kan 'kiezen'. Als ik buiten de deur eet is dat ook meestal in een restaurant en niet zo snel op een terrasje, dus wie weet zit daar wel verschil in. Ik kan me voorstellen dat ze daar een minder uitgebreide kaart hebben dan in een restaurant.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:50

Lianne86 schreef:
En het eten blijft er jaren goed :') Ik eet er liever ook niet..

Dat blijkt enorm mee te vallen, kwam laatst ergens een artikel tegen over alle verhalen dat Mac hamburgers jaren goed blijven, was erg interessant.
Het is wel waar dat een simpele mac hamburger na jaren er nog precies hetzelfde uit ziet, maar als je zelf een hamburger namaakt met exact dezelfde afmetingen, ziet die er na jaren ook nog precies hetzelfde uit.

Komt door het formaat, de buger is zo klein/dun dat het geheel eerder is uitgedroogd dan dat er schimmels kunnen groeien. Zonder vocht geen schimmel, dus zodoende ziet het er na jaren nog hetzelfde uit.

Trouwens, op de site van de mac staat een lijst met alle filialen waar ze de groentenbuger verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:54

Ik ben ook een makkelijke vega. Of eigenlijk flexi, want ik eet soms wel vlees... Al kan ik me nu de laatste keer niet meer herinneren (Maar meer onder het mom van, als je soep met ballen besteld... Kun je de ballen net zo goed op eten als in de prullenbak pleuren. En spekje ga ik ook niet uit de zuurkool vissen als mijn mams ze er al in heeft gedaan).

En ik vind het vaak wel prima. Nu houd ik van groente en veel kaas, dus de simpele (niet originele) gerechten gaan er bij mij prima in. Al moet ik zeggen dat het idd niet zo origineel meer is allemaal, en ik ook zelden iets eet waarvan ik het idee heb dat ik het niet zelf net zo lekker klaar kan maken :P
Zonder melk en room wordt het moeilijker inderdaad, maar daar kan ik me wel iets bij voorstellen omdat je dan echt alternatieve producten moet gaan gebruiken. En ik kan me voorstellen dat je als restauranthouder niet die ingrediënten aan gaat schaffen als er 1x in de 3 maanden iemand langskomt die geen melk oid. mag.
Gelukkig heb ik wel het idee dat de vegan/ vegatarische / allergievrije tentjes een beetje in opkomst zijn...

In Australië had je echt iedere 300 meter zo'n healthy allergree-free vegan bar, en in amerika is het ook wel in opkomst volgens mij (wholefood :~ ) en in Nederland wordt dat hele clean/biologisch/veganistisch/vegatarische voedsel ook steeds populairder, dus ik vermoed dat daar hier vast ook wel een stijgende lijn in gaat komen. :Y) Laten we het hopen iig..