nicer dicer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:57

Is hij nog steeds in de actie bij de Blokker? Het lijkt me een handig dingetje namelijk, maar 60 euro gaat me veel te ver.
Mijn tante had ooit ook zoiets dergelijks, maar wel van een ander merk, een stuk kleiner en met maar 1 opzetstuk, daar maakte ze in een handomdraai salsa's mee.
Vooral voor uien is het perfect inderdaad, want daar kan ik echt niet tegen. Na een halve ui snijden moet ik al stoppen omdat ik niets meer kan zien van de tranen |( .
Ook handig voor mijn baardagamen, die eten alleen fruit en groente die in kleine stukjes zijn gesneden, of gepureerd. Dat kan me dus best een hoop vervelend werk schelen denk ik.

Oh ff offtopic over eiersnijders, ik had ook altijd dat ze heel snel stuk gingen, maar vorig jaar heeft mijn baas er een voor me meegenomen bij de groothandel (sligro dacht ik). Deze is ecth perfect en niet kapot te krijgen. Je voelt ook al meteen dat hij van veel zwaardere kwaliteit is.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 08-07-13 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: nicer dicer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:01

Gisteren was het nog op tv, dus ik neem aan dat hij nu nog in de actie is bij Blokker ja :j

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:04

Oh super, dan ga ik vandaag of morgen toch maar eens even kijken :).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:05

Femke schreef:
Ik zit er ook al maanden over te twijfelen om 'm te kopen...

Over de neppe heb ik veel negatieve verhalen gehoord.
Snel roest, niet scherp genoeg, deksel gaat scheef, etc.

De originele heeft betere recensies. En nu in de aanbieding bij blokker.
Misschien ga ik 'm wel halen. Heb een hekel aan stukjes snijden. Lijkt me dit ding ideaal voor.
Bij champignons, aardbei, ei... etc.

We hadden vroeger ook zo'n ei-snijder, maar die staal-draadjes gaan steeds scheef en dan kun je 'm weggooien.

Met een fijne ei-snijder (evt plastic) kun je aardbeien en champignons echt supergoed snijden, en het kost heel weinig.
Ik gebruik zo een ding nooit voor eieren, wel voor paddestoelen. :))

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:07

Ja, dat doe ik er ook mee inderdaad. Daar heb ik menig fluteiersnijder mee de vernieling in geholpen, haha. Maar als je een stevige hebt zoals dus die van de Sligro gaat die inderdaad ook moeiteloos door champignons heen.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:13

Ik heb ook een (echte) nicer dicer. Opzich een erg fijn ding, alleen moet je zo nu en dan wel heel veel kracht zetten, zachte dingen gaan prima, maar een ui viel mij toch vies tegen :j

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 14:27

voor kracht heb ik weer een andere oplossing......een kerol :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:09

Ik heb er naar aanleiding van dit topic maar meteen een aangeschaft bij de Blokker :D . Het was nog de laatste in het schap ook, dus ik had geluk. En ze hadden ook de uitbreidingsset erbij. Deze heb ik er vanwege het fijnere opzetstuk dat daarbij zit ook maar meteen bijgekocht, want ik vind dat ding nou juist het handigst om kleine blokjes mee te kunnen snijden.
Meteen maar even uitgeprobeerd bij het maken van een heerlijke fruitsalade voor mijn baardagamen (die vervolgens structureel door ze genegeerd wordt, aangezien ze veel te lekker liggen op hun rots. Ondankbare mormels dat het zijn :+ ).Het werkte in ieder geval prima en voor dit soort werk scheelt het echt wel tijd.
Ik moet wel even gaan bedenken hoe en waar ik al die nieuwe zooi het handigst moet gaan opruimen, want er zitten echt veel onderdelen bij, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:19

Ik vind het echt iets voor luie mensen, sorry :')

Zal vast heel handig zijn, maar pak liever gewoon een scherp mes.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:28

Qua huishoudelijke taken ben ik inderdaad lui. Waarom zou ik meer tijd en werk steken als nodig in iets wat ik echt niet leuk vind?! Dat zou een beetje stom zijn vind je ook niet. Nee hoor, alles wat het makkelijker en sneller maakt is welkom, dan heb ik weer wat meer tijd om leukere en nuttigere dingen te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:32

Wat een uitgebreide reactie. :P

Maar goed, ik vind koken wel leuk en nuttig :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:41

Ik denk eigenlijk dat het alleen handig is als je dingen niet hoeft schoon te maken, als ik die ui toch al gepeld heb dan kan ik net zo goed gewoon door gaan met hakken :Y), traanogen heb ik toch al en met de afwas ben ik ook liever lui
.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:47

Anthea: Dan snap ik inderdaad dat het voor jou zulke hulpstukken niets toevoegen.
Ik ben nu eenmaal niet bepaald een domestic godess helaas.
Een enkele keer vind ik uitgebreid koken overigens wel oké, als ik echt iets speciaals maak als er mensen komen eten ofzo (en zelfs dan verlies ik meestal halverwege mijn interesse erin), maar een gewone doordeweekse maaltijd maken vind ik werkelijk niets aan.
Het is dat ik het belangrijk vind om gezond, afwisselend en lekker te eten, dus het hoort er nu eenmaal bij, maar het zal nooit mijn hobby worden. En die van mijn vriend ook al niet niet. Dus de uitkomst van het koken is weldegelijk nuttig, maar ik doe er het liefst zo kort en makkelijk mogelijk over.

En wij hebben de luxe van een vaatwasser, die we vaak niet op tijd vol krijgen (dan gaat het al muf ruiken voordat hij vol is), dus de extra afwas maakt voor ons niet zoveel uit. Als je die luxe niet hebt is dat zeker een groot nadeel van het ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:10

Anthea schreef:
Ik vind het echt iets voor luie mensen, sorry :')

Zal vast heel handig zijn, maar pak liever gewoon een scherp mes.

Ach, een auto of een afstandsbediening voor de tv.... en zo nog 10.000 producten....
Allemaal ontworpen om t leven wat sneller en makkelijker te maken.
De ene noemt t lui, voor de ander is t een waardevolle tijdbesparing :-)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:26

Ik denk dat de nicer dicer het niet wint in tijd ten opzichte van een echt goed scherp geslepen koksmes en een beetje snijtechniek.
Mes hangt gebruiksklaar aan de muur, apparaat moet je ergens uit een kastje pakken. Pellen/schillen/ontpitten moet je toch ook eerst voor je de.nicer dicer kunt gebruiken.

Allewn de meeste mensen hebben geen echt scherpe messen. De onze worden om de 2 à 3 maanden geslepen en vervolgens kun je je ermee scheren, zo scherp.
Snijden met zulke messen is een feestje en geen 'noodzakelijk kwaad'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:28

Met een goed scherp mes heb je ook geen last van uien. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:31

Hij leek mij ook al zo handig, op TV :))

Vooral uien lijkt mij inderdaad een uitkomst, jank tranen met tuiten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:08

Tja, als je zo handig bent als een dodo, geen scherpe messen bezit en veel zacht spul in stukjes moet snijden...

Dan denk ik toch dat je met zo'n Nicer Dicer héél veel sneller bent dan met een mes.
Plus dat je geen risico's meer hebt om in je vinger te snijden (wat mij in ieder geval nog regelmatig gebeurd).

En laten we de mensen met een lage bloedsuikerspiegel niet vergeten...
Als ik aan het eten koken ben, is mijn bloedsuikerspiegel vaak al vrij laag. Sta ik te trillen als een rietje. Wil ik écht niet 30 champignons in 4 stukjes hoeven snijden met een scherp mes.
Want dan kun je me gegarandeerd naar de EHBO post brengen :P

Alles valt gelijk in een opvangbak. Dus geen gehakte groenten/fruit meer bij elkaar rapen na het snijden.
En lang niet alle producten die je wil bereiden moeten aan pellen, schillen of ontpitten onderworpen worden.
Als je 20 aardbeien/champignons/eieren/etc. wat kleiner wil maken, kan "Ik" dat veel sneller met zo'n apparaat, dan met een mes.

En het scheelt weer een snijplank, extra bakjes, etc.

Apparaat kan gewoon op 't aanrecht. Gebruiksklaar.
En als hij vuil is, smijt je 'm in de vaatwasser.

Voor niemand verplicht natuurlijk, om zo'n apparaat te kopen.
Maar heb a.u.b. begrip voor de mensen die er wél wat in zien. Want het biedt wel degelijk flinke voordelen voor een grote groep mensen. :j

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:43

Helemaal eens Femke. Laat mensen hun eigen keuzes maken, zonder erover te oordelen. Jullie hoeven hem niet te kopen omdat wij het een fijn ding vinden, en wij hoeven hem niet te laten staan omdat jullie er het nut niet van inzien.

Ik heb er nu in ieder geval al tijd en rottig werk aan bespaart, want voor het avondeten heb ik hem weer gebruikt. Lekker snel en ook nog leuk, want ik vind snijden echt rotwerk. Ik heb er echt geen geduld voor om dat netjes te doen. Hiermee is het net een spelletje en het ziet er nog een stuk meer 'presentable' uit dan met mijn techniek met een mes (:levensgevaarlijk) ook.

Voor mij echt een ideaal ding dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:07

Mijn reactie was niet echt super serieus bedoeld of zo, als jullie het wel zo hebben gezien, sorry, dat was mijn bedoeling niet. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:27

Anthea schreef:
Met een goed scherp mes heb je ook geen last van uien. :)

Ook met een flink scherp mes heb ik er last van.. Maar ik voel het zelfs aan m´n ogen als ik prei snij :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 16:54

Woeiiiii ik mag van mijn opa en oma een bepaald bedrag uitgeven aan spullentjes voor in huis dus ik vanochtend mn oma gebeld voor de nicer dicer :D vol goede moed naar de blokker gegaan.....nix ^)
had de meneer de blokker in heiloo gebeld en die hadden ze wel! dus morgen maar ff naar heiloo :D :D :D
hij is gereserveerd dus er is er zeker een voor me whuahuahuahua