Mon chou is niet zoet. Daar moet ik dan ook nog een berg suiker in doen. Kwark in plaats van mon chou kan ik wel proberen. Maar moet ik dat dan nog zoeten?
da's naar eigen keuze, hangt er ook vanaf of je er fruit onder mengt of niet, of je bv ananas sap gebruikt om de gelatine te smelten of gewoon een beetje melk.
ik neem meestal 500g kwark + 2-3 eetlepels fijne suiker + 100ml opgeklopte slagroom of een zakje "klop-klop" , klein blikje ananas in sap. De ananas is voor de versiering en het sap gebruik ik voor 4-5 blaadjes gelatine in te smelten, dewelke ik daarna door het kwarkmengsel roer. in een grote taartvorm gieten (springvorm is het handigst) koekjes erover kruimelen (anders worden ze vaak te week), laten opstijven ion de koelkast en voor het serveren omdraaien. OF dus koekkruim in kleine glaasjes en het mengsel erover gieten, oogt leuker en je hebt minder gelatine nodig , want de boel kan toch niet uitzakken
jorretje
Geplaatst: 05-04-13 10:32
coctail worstjes of gekruide kip in balderdeeg, (fles curry ernaast zetten :p) zalm of rauwe ham in een croissantje Wraps (in stukjes gesneden) met bijvoorbeeld zalm+sla+creme fraiche of plakjes kip+sla+mayo+zongedroogde tomaat samosa's zijn hier favoriet: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ?rq=samosa (ik laat de garam massala weg, is moeilijk te vinden en voegt qua smaak weinig toe). Reepjes groente (staat leuk rechtop in een glas) met een dipsausje bijvoorbeeld wortel, paprika, komkommer met een dip van yoghurt, mayo en mosterd en eventueel naar smaak wat citroensap.
oh ja zelf worstenbroodjes (saucijzen of hoe noemen jullie dat?) maken hoeft ook niet moeilijk/tijdrovend te zijn te zijn
Froukje_J
Geplaatst: 05-04-13 10:36
wat ook erg lekker is
Snijworst met Kruidenkaas. Runderrookvlees met ei Mini wraps Hartige taart Rookkaas met snijworst Ham rolletjes met Heksenkaas Ham met asperges
_Fer_
Geplaatst: 05-04-13 15:36
Lauuuu je heb nu zoveel hapjes ideeën dat het zonde zou zijn als je niet alles uitrpobeerd.... ik snap dat je dan teveel overhoud dus misschien een idee om MIJ dan ook uit te nodigen... en Rianne, die ook vast heeeeeel graag wil komen proeven
Platte kaas is kwark, en genoemd recept voor taart zou ik zeker met kwark maken. Makkelijk en lekker.
Overigens kan ik mij slecht voorstellen dat iemand 'geen soep' eet? Er bestaan zoveel soorten soepen... Er moet toch wel iets bij zitten wat in de smaak valt?