Dus niet meer zo (veel) snoepen.
Ga zo even een broodje maken, hond uitlaten en dan avond eten. De avonden en tijden uit school zijn het lastigst
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
HTM schreef:Ga eerst eten, en daarna boodschappen doen.
Je hebt dan geen honger, dus je koopt veel minder onzin, en ongezonde dingen.

Zwitsal schreef:bij mij werkt het ook om laat avond te eten. (8 uur/half 9).
als ik om 6 uur eet heb ik om half 10 echt een enorme vreetbui.
ik moet alleen nog een oplossing zien te vinden voor de vreetbui die ik nu heb(rond 4/5 uur)
" "Ja, kijk ook es wat het kost?" "Nou en
" "Hup naar de rijstwafels, die zijn 70 cent".
)
Traiectum schreef:Koper schreef:Ik denk dat ik vanavond in de winkel ook maar mezelf duidelijk ga vertellen wat ik bespaar zonder al dat snoep. "Lekker, chocola" "Ja, kijk ook es wat het kost?" "Nou en
Zoiets.
Huismerk chocolade kost nog minder
Marije__ schreef:Koop lekkere vervangbare snacks voor je lekkere trek!
Denk aan groente die je in stukjes snijdt: komkommer, worteltjes, paprika, tomaatjes, ...
Ongezoute/ongebrande noten (vooral op de markt)
als je dan toch echt iets zoets wilt... gedroogd fruit! dadels, pruimen, vijgen, abrikozen..
of een stukje pure chocola (>80% cacao)
rijstwafels..
verder, ga eens na wat er allemaal voor een rotzooi in snoep zit.
doordat ik me hiervan bewust ben heb ik totaal geen moeite om van snoep af te blijven![]()
en ga na voor jezelf wat de voordelen zijn als je hier vanaf blijft.
Het is vaak mentaal, zo'n suiker verslaving. vandaar dat nadenken belangrijk is!
Vrijdagavond zag ik in Zembla (meen ik) wat suiker allemaal met je doet, vandaar het besluit om drastisch te minderen. Ik weet van mezelf dat minder snoepen voor mij niet werkt, daar mis ik de discipline voor. Jij hebt hele goede tips, kan ik zeker wat mee!Koper schreef:Help ik word nu al gekAfgelopen vrijdagavond heb ik besloten om niet meer te snoepen. Ik ben écht verslaafd en daar wil ik van af. Maar nu heb ik zo'n trek in snoep, het is weer maandag, vanavond boodschappen doen en ik ben zo bang dat ik straks toch weer met een lading snoep thuis kom.
Is er iemand die me even moed in kan spreken, of wellicht een mede-verslaafde die ook moeite heeft met niet meer snoepen?
Koper schreef:Precies ellehcir, ik kan gerust een zak snoep opeten en een heleboel koekjes en een bak ijs én een zak chips. Op één avondHet is echt heel erg.
Denk dat ik vanavond maar héél lekker ga koken om mezelf te troosten maar zie er echt tegenop om de winkel in te lopenEen lijstje is ook een goed idee! Mandarijnen lust ik niet... maar het geeft me wel hoop dat het na een week minder wordt. Ik heb wel eens een tijdje minder zoetigheid gegeten en toen voelde ik me inderdaad wel beter (meer energie en minder trek) maar toch ben ik weer overstag gegaan. Vooral chocola is écht een probleem.
Traiectum: oh wat knap... 1 blokje kan ik dus ook niet, een reep is zo weg... als ik niks in huis heb is op zich de schade ook wel te overzien, hoewel ik wel eens 's avonds laat naar het station ben gelopen om snoep uit de automaat te halen![]()
Doubtless ik koester m'n fles aanmaaklimo, elke avond mag ik 1 glas![]()
![]()
Een lijstje lijkt me écht een slim idee, meteen even maken!
verder is popcorn niet slecht, zeker niet als je het zelf maakt.
pb box staat open voor vragen!
Supervixen schreef:Ik ben ook heel erg gaan minderen, ik mag van mezelf 's avonds 1 koekje bij de thee en tussendoor nog een of twee napoleon snoepjes.

) , lust ik geen snoep meer.
Alleen chocolade gaat er in kleine hoeveelheden nog in en soms wat chips, maar de rest .... als ik er alleen al aan denk heb ik weer kotsneigingen. Volgens mijn fysiotherapeut gaat dat na een paar weken weer over, maar tot nu toe ben ik er heel erg blij mee. Heerlijk hoor, kunnen winkelen en geen neiging hebben om je karretje vol te gooien met snoep en chips. 
Koper schreef:Ik denk dat ik vanavond in de winkel ook maar mezelf duidelijk ga vertellen wat ik bespaar zonder al dat snoep. "Lekker, chocola" "Ja, kijk ook es wat het kost?" "Nou en
.
Dana82 schreef:Traiectum schreef:Huismerk chocolade kost nog minder
Ooooohhhh dat is gemeen!!!
Koper schreef:Traiectum: huismerkchocolade is bij de appie niet goedkoper. En die van ES vind ik wel zo smerig, dat mag geen chocola meer heten.