Stoppen met snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:12

Toevallig ben ik net sinds vandaag gaan minderen, nee geen dieet, gewoon gezonder eten.
Dus niet meer zo (veel) snoepen.

Ga zo even een broodje maken, hond uitlaten en dan avond eten. De avonden en tijden uit school zijn het lastigst :P.

leentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:14

Pff ik ben ook zo'n grote snoepkont!
Moet eigenlijk wel stoppen. Probeer dan meer fruit te eten enzo, maar vaak lukt het me een weekje en dan gaat het weer fout...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:15

HTM schreef:
Ga eerst eten, en daarna boodschappen doen.
Je hebt dan geen honger, dus je koopt veel minder onzin, en ongezonde dingen.

Maar ik ga juist boodschappen doen omdat ik niks te eten in huis heb :')

Heb lijstje gemaakt met avondeten voor 4 dagen en verder nog rijstwafels en yoghurt en fruit. Moet goed komen, oogkleppen gaan mee :D
Als ik me vanavond hier niet meer meld heb ik gefaald :+

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:20

Ik ben sinds vorige week gestopt! Ik ben echt een grote snoep eter, vooral koekjes, chocolade en taart. Nu ben ik helemaal gestopt met snoep als tussendoortje en het viel mij de eerste dagen heel zwaar. Vooral omdat hier de lades nog vol liggen met van alles.
Het gaat inmiddels een stuk beter, ik eet nu als ik uit mijn werk kom en honger heb een stuk fruit.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:21

bij mij werkt het ook om laat avond te eten. (8 uur/half 9).
als ik om 6 uur eet heb ik om half 10 echt een enorme vreetbui.
ik moet alleen nog een oplossing zien te vinden voor de vreetbui die ik nu heb :P (rond 4/5 uur)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:23

Zwitsal schreef:
bij mij werkt het ook om laat avond te eten. (8 uur/half 9).
als ik om 6 uur eet heb ik om half 10 echt een enorme vreetbui.
ik moet alleen nog een oplossing zien te vinden voor de vreetbui die ik nu heb :P (rond 4/5 uur)

Dat zou bij niet werken, dan vreet ik me echt vol rond 6 uur. Maar voor jou, een grote banaan. Een toastje met wat toespijs. Trouwens na 8 uur 's avonds eten zou niet goed zijn voor de spijsvertering (heb ik me laten wijsmaken).
Als het juist is om geen zoet te eten en niet om af te vallen, kan je gewoon ook paar boterhammetjes eten (maar dan niet met choco uiteraard).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:26

Meestal eet ik ook om een uur of 8/9 inderdaad. Heel soms vroeger. Zo deze tijd in de middag is inderdaad erg, ik had crackers meegenomen van thuis en dat scheelt wel. Nou hopen dat ik straks op weg naar huis de kiosk op het station weet te omzeilen (moet met de trein)

Ik denk dat ik vanavond in de winkel ook maar mezelf duidelijk ga vertellen wat ik bespaar zonder al dat snoep. "Lekker, chocola :~ " "Ja, kijk ook es wat het kost?" "Nou en O:) " "Hup naar de rijstwafels, die zijn 70 cent".

Zoiets.

Het is ook maar gedeeltelijk het snoep zelf, vaak proef ik het niet eens meer wat ik allemaal eet. Het is ook het iets te eten/snaaien hebben. Ik moet gewoon wat in m'n handen hebben wat ik op kan eten.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-02-13 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:26

Koop lekkere vervangbare snacks voor je lekkere trek!
Denk aan groente die je in stukjes snijdt: komkommer, worteltjes, paprika, tomaatjes, ...
Ongezoute/ongebrande noten (vooral op de markt :9 )
als je dan toch echt iets zoets wilt... gedroogd fruit! dadels, pruimen, vijgen, abrikozen..
of een stukje pure chocola (>80% cacao)
rijstwafels..

verder, ga eens na wat er allemaal voor een rotzooi in snoep zit.
doordat ik me hiervan bewust ben heb ik totaal geen moeite om van snoep af te blijven :)
en ga na voor jezelf wat de voordelen zijn als je hier vanaf blijft.

Het is vaak mentaal, zo'n suiker verslaving. vandaar dat nadenken belangrijk is!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:28

Koper schreef:
Ik denk dat ik vanavond in de winkel ook maar mezelf duidelijk ga vertellen wat ik bespaar zonder al dat snoep. "Lekker, chocola :~ " "Ja, kijk ook es wat het kost?" "Nou en O:) " "Hup naar de rijstwafels, die zijn 70 cent".

Zoiets.

Huismerk chocolade kost nog minder

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:28

Traiectum schreef:
Koper schreef:

Zoiets.

Ooooohhhh dat is gemeen!!! ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:29

Marije__ schreef:
Koop lekkere vervangbare snacks voor je lekkere trek!
Denk aan groente die je in stukjes snijdt: komkommer, worteltjes, paprika, tomaatjes, ...
Ongezoute/ongebrande noten (vooral op de markt :9 )
als je dan toch echt iets zoets wilt... gedroogd fruit! dadels, pruimen, vijgen, abrikozen..
of een stukje pure chocola (>80% cacao)
rijstwafels..

verder, ga eens na wat er allemaal voor een rotzooi in snoep zit.
doordat ik me hiervan bewust ben heb ik totaal geen moeite om van snoep af te blijven :)
en ga na voor jezelf wat de voordelen zijn als je hier vanaf blijft.

Het is vaak mentaal, zo'n suiker verslaving. vandaar dat nadenken belangrijk is!

Dank je wel *\o/* Vrijdagavond zag ik in Zembla (meen ik) wat suiker allemaal met je doet, vandaar het besluit om drastisch te minderen. Ik weet van mezelf dat minder snoepen voor mij niet werkt, daar mis ik de discipline voor. Jij hebt hele goede tips, kan ik zeker wat mee!

Traiectum: huismerkchocolade is bij de appie niet goedkoper. En die van ES vind ik wel zo smerig, dat mag geen chocola meer heten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:30

Ik ben ook heel erg gaan minderen, ik mag van mezelf 's avonds 1 koekje bij de thee en tussendoor nog een of twee napoleon snoepjes. Daar geniet ik dan extra van. Verder snoep ik niet meer.. echt moeilijk want ik vind het allemaal heerlijk. Vooral tegen vier uur 's middags en 's avonds na het eten of als ik terugkom van stal. Nu neem ik gewoon fruit of geraspte worteltjes. Je moet gewoon een knop omzetten in je hoofd.

Ik ben trouwens voor mijn gezondheid een aantal jaren geleden een jaar lang gestopt met suiker en zoetstoffen (ook rietsuiker, honing en dergelijke) te eten. Dat was heeeeel moeilijk, omdat zoetstoffen overal in zitten.
Ik weet nog dat ik na een jaar een half glaasje appelsap mocht aanlengen met water. Dat was zoooo zoet! Dan merk je pas echt hoeveel suiker je binnenkrijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:30

Koper schreef:
Help ik word nu al gek := Afgelopen vrijdagavond heb ik besloten om niet meer te snoepen. Ik ben écht verslaafd en daar wil ik van af. Maar nu heb ik zo'n trek in snoep, het is weer maandag, vanavond boodschappen doen en ik ben zo bang dat ik straks toch weer met een lading snoep thuis kom.

Is er iemand die me even moed in kan spreken, of wellicht een mede-verslaafde die ook moeite heeft met niet meer snoepen? :+

Schop! Geen snoep kopen. Ik doe met je mee, het is zo zwaar, heb snoep nu vervangen voor een bekertje bouillon. Dat gaat in ieder geval het snaaigevoel tegen :+

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:33

Koper schreef:
Precies ellehcir, ik kan gerust een zak snoep opeten en een heleboel koekjes en een bak ijs én een zak chips. Op één avond :o Het is echt heel erg.

Denk dat ik vanavond maar héél lekker ga koken om mezelf te troosten maar zie er echt tegenop om de winkel in te lopen := Een lijstje is ook een goed idee! Mandarijnen lust ik niet... maar het geeft me wel hoop dat het na een week minder wordt. Ik heb wel eens een tijdje minder zoetigheid gegeten en toen voelde ik me inderdaad wel beter (meer energie en minder trek) maar toch ben ik weer overstag gegaan. Vooral chocola is écht een probleem.

Traiectum: oh wat knap... 1 blokje kan ik dus ook niet, een reep is zo weg... als ik niks in huis heb is op zich de schade ook wel te overzien, hoewel ik wel eens 's avonds laat naar het station ben gelopen om snoep uit de automaat te halen :o

Doubtless ik koester m'n fles aanmaaklimo, elke avond mag ik 1 glas :+ :o

Een lijstje lijkt me écht een slim idee, meteen even maken!

Hahahaa ik ken het! Gaat er bij mij ook makkelijk in allemaal!
Tips: roosvisee (of hoe je het schrijft haha) als siroop is ook miet slecht,
dat drink ik nu een paar dagen en zit er ook wel vol van. Hebben er nu ook waterijsjes
van gemaakt voor vanavond! :) verder is popcorn niet slecht, zeker niet als je het zelf maakt.
Met olia ipv boter enzoo.. Ik houd zelf van zoute popcorn, dan moet je himalaya zout gebruiken,
Dag is zelfs nog gezond! :D pb box staat open voor vragen! :)

Anoniem

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:35

Oh ja, chocola schuif ik ook zo een hele reep weg. Of een pak roze koeken, echt geen goed idee :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:35

Supervixen schreef:
Ik ben ook heel erg gaan minderen, ik mag van mezelf 's avonds 1 koekje bij de thee en tussendoor nog een of twee napoleon snoepjes.

Dat kan ik dus niet, dat pak/zak móét leeg. Heel erg vind ik dat. Ik vind het knap dat jij het wel kan.

Het lijkt me wel wat als ik er eenmaal doorheen ben, en geen trek meer in zoete dingen heb. In die uitzending zeiden ze ook dat suiker je hongergevoel door elkaar schopt, dus dat je als je (veel) suiker eet je eigenlijk constant honger hebt. En dat klopt ook wel. Zo houdt 't zichzelf in stand. Als ik daar eenmaal doorheen ben hoop ik dat het makkelijker gaat. Het is al heel fijn om hier te lezen dat dat bij anderen zo werkt :)

Oeh, popcorn :9

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:36

De winkel in na het eten zodat je vol zit werkt bij mij nooit echt. Dan verdwijnt er inderdaad minder snoep het mandje in, maar dan komt er dus helemaal niks in.
'Wat eet ik morgen? Hmm, nergens zin in. Rijst? Naah, geen zin in. Pasta? Naah, geen zin in.'
En dan ga ik de volgende dag maar weer terug om te halen, als ik wel weet wat ik wil eten :P

Victory-Boy

Na de buikgriep halverwege januari (een volledige nacht en ochtend overgeven en zware diarree en vervolgens dagen niet kunnen eten %) ) , lust ik geen snoep meer. :D Alleen chocolade gaat er in kleine hoeveelheden nog in en soms wat chips, maar de rest .... als ik er alleen al aan denk heb ik weer kotsneigingen. Volgens mijn fysiotherapeut gaat dat na een paar weken weer over, maar tot nu toe ben ik er heel erg blij mee. Heerlijk hoor, kunnen winkelen en geen neiging hebben om je karretje vol te gooien met snoep en chips. :j
Ik doe nu ook de helft minder suiker in m'n thee. :)

LoveBodin

Koper schreef:

.

Ik probeer ook te stoppen met snoepen...
Helaas is groente en fruit hier zo ontzettend duur (500 gram druiven is 4 euro, 200 gram chocolade 2 euro...), dat snoep gewoon goedkoper is..
Denk dat ik nu maar aan de komkommer ga.

Ik eet ook vooral omdat ik me verveel :J . Ook ik ben niet dik, maar dit moet wel eens stoppen denk ik..

Chocolade is echt het ergste. Dat gaat er in 1x doorheen. Chips kan ik halverwege de zak makkelijk stoppen

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:40

Dana82 schreef:
Traiectum schreef:

Ooooohhhh dat is gemeen!!! ;)

Ik kon het niet laten :P

Koper schreef:
Traiectum: huismerkchocolade is bij de appie niet goedkoper. En die van ES vind ik wel zo smerig, dat mag geen chocola meer heten.

Koper: dan heb je geluk. Zolang er chocolade op de verpakking staat eet ik het :o

Ik ga vanavond maar eens cherrytomaatjes inslaan. Ook lekker :Y)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:48

*meld zich*
Ik ben zoooon ongelooflijke zoetekauw.
Ik ga ook veeeel te vaak ff naar de appie om wat te halen, of in een tussenuur naar de jumbo...

Als ik me niet inhoud, heb ik 1 zak snoep gewoon echt binnen 10 minuten leeg... Veel eten werkt bij mij niet, ik kan zo veel eten als ik wil zonder misselijk of vol te worden :')

Ik wil er echt heel graag vanaf komen, maar hoe? Al m'n geld gaat er ook dood van, en ik ben al arm -O-

Wat bij mij trouwens wel helpt is tandenpoetsen! Maarja, dat werkt alleen als je thuis bent... Je kan moeilijk tandpasta (en tandenborstel) meenemen naar school/werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:53

Ik ben in augustus/september afgelopen jaar gestopt met snoepen.

Had een ernstige suiker verslaving. En de kilo's vlógen er maandelijks aan.
Een reep chocola per dag, of een heel pak koekjes. En dan natuurlijk alleen frisdrank of sap erbij (vergis je niet in sap, ook vers sap... 't aantal calorieën is enorm hoog als je alleen sap drinkt ipv gewoon water).

'k Heb me laten inspireren door een uitzending van Dr. Oz.
Daar was een voedingsdeskundige die uitleg gaf over suiker verslaving en hoe je er vanaf kunt komen.

Mijn doel was gesteld: ik mocht van mezelf 1 "lekker" dingetje per dag.
En dan moest ik ook zorgen dat 't echt superrrrr lekker was, zodat ik niet nog zou gaan nadenken over wat er nóg lekkerder zou zijn.

Dus ik kocht 1 bonbonblock. Wit.
Normaal zou die dezelfde dag op zijn.

Maar ik heb er 1 week mee gedaan. Iedere dag 1 blokje. (Wat helpt, is om die in kleine stukjes te verdelen, want je hoofd ziet een paar kleine stukjes als "meer" dan 1 normaal stuk).

En ik ben gestopt met zoete drankjes drinken. Ik heb zo'n water zuiver apparaat gekocht (want 't water uit de kraan hier is echt vies). Sindsdien drink ik álleen nog water (en bijv. af en toe een glas karnemelk).

Toen het "lukte" om af te bouwen met m'n snoep-inname, ben ik ook volledig gestopt met zoetigheid.
Om van de echte verslaving af te komen. Want mijn lichaam was echt verslaafd.

2 Hele weken duurde dat.
En het was vreselijk.
Ik had hoofdpijn, trilde continu, ik was slap, duizelig... Lage bloedsuikerspiegel (logisch...).

Maar na die 2 weken ging ik me een stuk beter voelen. En ik "hoefde" (voor 't eerst in mijn volwassen leven!) niet perse wat "lekkers" meer.

Sindsdien kan ik ook in de supermarkt gewoon langs het koekjes schap lopen en niets meenemen.
Dat had ik daarvoor echt nóóit kunnen doen. Dan kwam ik iedere dag wel thuis met 'n nieuw pak.

Het nadeel van een suikerverslaving (verslaving met voedsel), is dat je niet zomaar kunt "stoppen met eten". Je zal je hele leven geconfronteerd blijven met voedsel. Want zonder eten ga je dood.

Maar als het je (net als ik) af te kicken en daarna met mate dingetjes te eten, dan is dat een enorme opluchting.

Nu kan ik gewoon 1 chocolaatje nemen. En daarna "nee" zeggen bij de volgende ronde.

Afgelopen sinterklaas heb ik precies 1 pepernoot gegeten. Normaal zou er een zakje choco-pepernoten per dag doorheen gaan.
Nu heb ik maar 1 pepernoot gehad (niet 1 zakje, maar 1 individuele pepernoot).
Daarna heb ik steeds "nee" gezegd. En dat ging prima.

Al had ik nooit geloofd dat ik dat zou kunnen hoor, want dat was vroeger voor mij écht niet mogelijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:58

Jee Femke dank je wel... wat ontzettend goed dat je nu die ene pepernoot kan eten, het lijkt me heerlijk om dat te kunnen (ik lust geen pepernoten, maar dan dus met andere dingen) Daar heb ik denk ik wel 2 weken rillen en hoofdpijn voor over.

Het is precies wat jij schrijft: snoep is overal om je heen. En daardoor is het ook zo makkelijk om snoep of iets anders waar je verslaafd aan bent maar gewoon in je mandje te doen en mee te nemen.

Frisdrank heb ik eigenlijk zelden in huis. nu dan toevallig aanmaaklimo maar dat is ook niet altijd hoor. Thee is gewoon lekkerder. En als ik het met limonade kan kan ik het ook met snoep :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:03

Ik heb dé oplossing.
Een gluten en melkallergie oplopen. :+
Heb een maand echt gegierd om alles wat ik niet mocht en nu al heel lang niet meer.
Snoep/chips/koekjes mag ik bijna niet, al gaat snoep wel maar dat zijn vaak niet de dingen die ik wil als ik snoep koop..
Maar echt alleen water kan drinken kon ik niet.
Heb een tijd fruitsuikers gemeden, wat een drama! Werd er sjaggie van, heb het na 2 weken opgegeven.
Dat zit echt overal in namelijk, en ik werd er hartstikke moe van ook nog zonder fruitsuikers.

Suiker is echt zo vreselijk verslavend, vreselijk.
Dat is nog echt veel erger als het dieet wat ik volg hoor.
Snoepen doe ik maar weinig, eet vooral brood met beleg, fruit en dan avondeten.
Maar weinig te snaaien, mag alleen pure chocolade wat ik niet lust, en snoep is net niet hetgeen wat ik wil.
Koekjes moet ik echt voor op pad, kan ik niet zomaar kopen hier plus dat het zo duur is dat je het wel uit je hoofd laat een pak leeg te eten. :(:)

Ylvy

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:17

ik wil ook stoppen met snoepen,
heb vandaag nog helemaal niet gesnoept.

en ik heb me toch een koppijn, jezus! :(
en ik heb honger :')