Try before you die: Paardenbiefstuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:36

Dat is heel best te betalen inderdaad! En bij de slager weg nog wel! Ik denk dat ik ook eens op zoek ga hier... Ben ook wel benieuwd naar de smaak :)

minka

Re: Try before you die: Paardenbiefstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:44

Best grappig eigenlijk wat een relbericht in de krant al niet teweeg brengt :j

Nog even en we betalen de rundvleesprijzen voor paardenvlees ;)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:52

Leuk geschreven!

Ik heb dus hetzelfde als wat jij beschrijft... nog nooit gegeten, want de gedachte is toch een beetje raar, maar na al die ophef wordt ik toch nieuwsgierig. Als ik dit allemaal lees wordt de behoefte om het toch ook eens te proberen groter... misschien met ik wel hde volgende penny op missie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:59

Jeuj wat leuk, paardenbiefstuk moet meer gegeten worden! Het is idd heel lekker, maar vooral goedkoop idd! In Beverwijk zit oa een hele goede. Ik haal daar mijn biefstuk :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 13:06

tante_trien schreef:
Ik zie het al voor me... in je paardrijkleren vragen om een paardenbiefstuk

Toen ik vanaf stal in de auto stapte heb ik nog even overwogen me om te kleden :+

xmarliez schreef:
Hoe maak je die aardappelschotel want die ziet er ook wel lekker uit!

Aardappelschijfjes met daaroverheen tuinkruiden, spekjes en ui, beetje olie in de ovenschaal en 20 minuten op 200 graden.

Dit nieuwsbericht viel me trouwens op: http://www.nu.nl/binnenland/3211101/ned ... vlees.html

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:12

Wat stoer dat je dit gedaan hebt! Ik heb er absoluut geen problemen mee als mensen paardenvlees eten, alleen doe ik zelf niet (iig niet bewust). Ik voel me er gewoon niet happy bij, al is het nog zo lekker, ik denk dat ik het niet weg krijg. Maar, ieder zijn meug, toch? Zag er goed uit en mooie prijs ook nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:13

Als ik dat artikel lees zouden ze paardenbiefstuk gewoon in de supermarkt moeten liggen :) IS in Frankrijk ook.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:20

Als iedereen nu massaal aan het paardenvlees gaat dan zal de prijs wel hoger worden!
Aan de andere kant zal de kiloprijs bij het laten slachten van je paard dan ook wel omhoog gaan.....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:23

Lekker he!!! :D
Ik heb ook eens paardenvlees gehaald in mijn paardenoutfit, grapte toen bij binnenkomst slager nog of ik mijn pony hier mocht afleveren. :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:25

Als puber meisje vond ik het echt not done om paardenvlees te eten :n

Maar je word ouder en gaat nuchterder (meestal dan :+ ) in het leven staan, dus hier ook geen probleem met het eten van paardenvlees, hoewel ik het nooit bewust heb gekocht.
Paardenvlees is gezonder (mits de bute ontbreekt :P ) en een paard heeft over het algemeen een beter leven gehad dan menig koe of kip.
Als men niet wilt dat zijn of haar paard gegeten wordt, dan moet je hem niet naar de slager brengen, heel simpel, dus het paardenvlees wat je bij de slager koopt, is van paarden die voor dit doel geschoten zijn, daar is toch niks mis mee? Ik zou wel bij voorkeur vlees kopen van Nederlandse paarden, dus die met net transport zijn vervoert.

Kel, binnenkort stoofpot?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:29

Ik eet het ook gewoon hoor, heerlijk! en weet je wat ook erg lekker is.... paardeworst gewoon voor op brood (of stiekum een hele homp uit t vuistje.)
Dan zou ik ook geen speklapje mogen want hier lopen ook 2 hele lieve varkentjes in de tuin en mijn kippies en eerder had ik 2 schotse hooglanderkoeien.. allemaal erg smakelijk maar dood is dood.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:31

Joolien schreef:
Jeuj wat leuk, paardenbiefstuk moet meer gegeten worden! Het is idd heel lekker, maar vooral goedkoop idd! In Beverwijk zit oa een hele goede. Ik haal daar mijn biefstuk :D

Van Almelo naar Beverwijk, voor een lapje vlees? Da's een eind.

On topic: ik eet helemaal geen vlees, ik vind het niet lekker, het bereiden is niet mijn hobby, het komt van dieren en het is duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:33

Ailill schreef:
Joolien schreef:

Van Almelo naar Beverwijk, voor een lapje vlees? Da's een eind.

On topic: ik eet helemaal geen vlees, ik vind het niet lekker, het bereiden is niet mijn hobby, het komt van dieren en het is duur.

Mijn familie woont er, dus als ik er ben neem ik t mee ;)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:34

ik wordt door een collega (vroeger ooit is op een paardje gezeten) uitgemaakt voor hypocriet omdat ik wel paardenvlees eet. Heerlijk. Iedereen bij mij op stal eet t.
Ze hebben een goed leven gehad. Ik zal mijn eigen paard nooit naar de slacht brengen maar een mooiere dood geven dus mijn eigen paard zal ik nooit eten.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:35

Joolien schreef:

waar?? kom er regelmatig

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:36

Ik zelf zal nooit paardenvlees gaan eten, ben al een hele moeilijke vleeseter. Ik heb wel eens paardenvlees op, en dat was echt heel erg lekker. het was niet helemaal de planning en wist het ook niet. Ik kan niet uitleggen waarom ik het niet wil eten, iets zegt tegen mij: ho stop, dit ga je niet eten. Ik vind koeien, schapen, varkens, kippen, bambi enz ook lief en schattig, maar dat eet ik wel. Soms met enige moeite, maar toch. Het maakt mij ook niet uit wanneer mijn vriend paardenvlees zou eten wanneer we samen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:37

ecyoj schreef:
Joolien schreef:

waar?? kom er regelmatig

Bij het kennemertheater, slagerij de Graaff :)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:39

Smaakt zo'n paardenbiefstuk hetzelfde als paardenworst?
Ik lust namelijk geen paardenworst en ook geen paardenrookvlees, dus weet niet of zo'n biefstukje dan voor mij is weggelegd :P

Mij gaat het niet om welk dier er gegeten wordt, maar om wat voor leven het dier heeft gehad.

Me vader bakte vroeger weleens paardenworst voor op brood.
Paardenworst in plakjes snijden, besmeren met mosterd en een beetje sambal en opbakken, dat is wel jammie!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:40

LiNdA1986 schreef:
Smaakt zo'n paardenbiefstuk hetzelfde als paardenworst?
Ik lust namelijk geen paardenworst en ook geen paardenrookvlees, dus weet niet of zo'n biefstukje dan voor mij is weggelegd :P

Mij gaat het niet om welk dier er gegeten wordt, maar om wat voor leven het dier heeft gehad.

Dat is heel wat anders. Rookvlees en worst is rokerig, dat is biefstuk niet. Gewoon een keer proberen :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:42

Ja, ga het wel een keer proberen. Hoor veel verhalen dat het lekker is :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:43

ja, leuk verslag, stoer van je dat je het geprobeerd hebt!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:44

oh ja, was ook nog op tv dat paardenvlees het meest zuivere vlees was wat er bestaand.
Geen groeibevorders, geen anti-biotica en het dier heeft een mooi fantastisch, meestal lang leven gehad.
Dus lang leve dierenwelzijn liefhebbers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:47

Knakker schreef:
oh ja, was ook nog op tv dat paardenvlees het meest zuivere vlees was wat er bestaand.
Geen groeibevorders, geen anti-biotica en het dier heeft een mooi fantastisch, meestal lang leven gehad.

Nog beter, paarden zijn compleet biologisch en scharrel :D En dan zo goedkoop :d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:51

Knakker schreef:

Dat klinkt idd super, maar ik ben bang dat het door al deze aandacht geen jaren gaat duren voordat de eerste paardenflats uit de grond gestampt gaan worden. En dat paarden net zo voor de consumptie gefokt gaan worden als varkens, kippen en koeien.

Het schijnt dat in de UK de vraag naar paardenvlees ver-tienvoudigd is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:53

Ik zeg het al eeuwen, geen enkel biefstuk kan op tegen een paardenbiefstuk saignant gebraden met een beetje café de paris saus erover. :9 Hier kun je het overigens gewoon in de supermarkt kopen, naast de ander vleessoorten.