Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar normaal gesproken inderdaad vrij lastig te smeren..
anneliesdj schreef:Ja dat is natuurlijk wel zo.
Wbt margarine en halvarine, ik heb daar al veel over gelezen maar ik kan dat niet terugkoppelen aan zo'n kuipje. Want er hoort toch op te staan wat erin zit en dat is geen transvet, geen bepaalde E nummers ed.
En margarine ontstaan uit kalkoenenvoer? Volgens mij is dat weer zo'n traditioneel broodje-aap verhaal, voedingsmiddelen moeten wel aan regels voldoen en je kunt echt niet zomaar iets in de supermarkt leggen met een mooi verhaal.
Daar komt bij dat bv Becel is ontstaan in de jaren '60 omdat er toen veel problemen waren met hart en bloedvaten en artsen de noodzaak aangaven van gezondere alternatieven. Eerst is daar gewoon wetenschappelijk onderzoek gedaan naar wat mogelijk was, later is het resultaat onder een merknaam op de markt gebracht. Becel staat voor Blood Cholesterol Lowering.
Dus ik weet dan niet zo goed wat ik moet geloven. Het is tegenwoordig ook trend om maar met modder te gooien naar de grote merken en overal wat achter te zoeken.
Kokosolie heb ik gisteravond veel over gelezen, dat klinkt als een wondermiddel, ik ga het zeker proberen. Iemand die dat hier al gebruikt? Waar smaakt het naar? (als je het puur eet)

Many schreef:Het lijkt me wel lastig om echt bijvoorbeeld op brood te smeren, omdat het in vaste vorm behoorlijk hard is (in ieder geval niet smeerbaar). Er zijn trouwens volgens mij wel mensen die er gewoon iedere dag een lepeltje van eten, dus niet verwerkt in een gerecht oid, maar gewoon 'zo'.
Citaat:Op voedingswaardedeclaraties van margarines wordt tegenwoordig een onderverdeling in verzadigde, enkelvoudig onverzadigde, meervoudig onverzadigde vetzuren en transvet gemaakt.
appalin schreef:Wat top dat jullie er al lekker over aan het praten zijn. Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die volgens haar leefwijze leven. Misschien leuk om hier wat recepten uit te wisselen? Ik maak een heleboel op gevoel en dat gaat prima. Maar het ontbijt wordt een beetje saai. Iemand ideeen?
@Koenlover: In haar eerste boek, staat een weekmenu!
appalin schreef:Wat top dat jullie er al lekker over aan het praten zijn. Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die volgens haar leefwijze leven. Misschien leuk om hier wat recepten uit te wisselen? Ik maak een heleboel op gevoel en dat gaat prima. Maar het ontbijt wordt een beetje saai. Iemand ideeen?
@Koenlover: In haar eerste boek, staat een weekmenu!
Volle yoghurt met appel/kaneel/muesli/lijnzaad/rozijnen, havermout met appelstroop (en als je wilt nog rozijntjes etc) of 2 speltboterhammen met roerei (komt uit het boek van Amber). Maar op den duur gaat dat waarschijnlijk ook wel weer vervelen, dus nieuwe suggesties zijn bij mij ook erg welkom!
Dus houd nu mijn ideeen lekker voor me en mijn vriendinnen krijgen vaak gewoon een Amber proof maaltijd voorgeschoteld en over het algemeen worden ze ook door hen zeer op prijs gesteld 
genieten._Noor schreef:Ja humus is zeker amberproof! Staat ook een recept in haar (kook)boek als ik me niet vergis
Edit: typo