Pop cakes !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Pop cakes !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:43

Crisco idd maar ik blijf het te dik vinden. Ik smeltwitte chocolade en kleur dat dan

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:49

Heb dat ook geprobeert, maar dat werd door de kleurstof (denk ik) klonterig...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:32

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:46

Bedankt!! :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 20:02

Die ga ik ook eens proberen !

Moet eerlijk bekennen dat ik het er wel chemisch uit vind zien... Net als dat smeltsnoep :+ Het zou voor mij niks zijn;)

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:26

Nee, zelf vind ik die candymelts ook niet echt lekker... Veel te zoet! Maar het ziet er wel heel leuk uit!! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:35

ik ga volgen, want ik heb een cake-pop machine gekregen. Vind alleen vreemd dat op het basis recept 100ml melk gebruikt wordt, terwijl de cake-pop-mix die erbij zat slechts10ml op dezelfde hoeveelheid bloem vereiste...
ik ben niet verder geraakt dan het deeg bakken en overgieten met ganach... Alleen die dingen bleven niet op mijn stokje zitten :o

in een boekje dat ik vond staat dat je eigenlijk gewoon cake kan bakken. Deze verkruimelen en mengen met een "creme", dan balletjes rollen (laten opstijven) en daarna afwerken met glazuur. Is dit te doen, lijkt mij zo'n klieder werk...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:52

Je kan in de machine gewone cake recepten gebruiken hoor. Heb er verschillende gebruikt en dat gaat prima. Wat je stokjes betreft, stokje eerst door de chocola of candymelts halen en dan in je balletje steken. Dat hard laten worden en dan pas de lolly door je choco/candy halen om de buitenkant te doen. :)
Waarom trouwens ganache? Dat hard niet volledig uit toch? dat lijkt me op cake pops erg onhandig :=

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:39

Marieke_Put schreef:
Nee, zelf vind ik die candymelts ook niet echt lekker... Veel te zoet! Maar het ziet er wel heel leuk uit!! :D

Helemaal mee eens :j

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:41

petitparis schreef:
ik ga volgen, want ik heb een cake-pop machine gekregen. Vind alleen vreemd dat op het basis recept 100ml melk gebruikt wordt, terwijl de cake-pop-mix die erbij zat slechts10ml op dezelfde hoeveelheid bloem vereiste...
ik ben niet verder geraakt dan het deeg bakken en overgieten met ganach... Alleen die dingen bleven niet op mijn stokje zitten :o

in een boekje dat ik vond staat dat je eigenlijk gewoon cake kan bakken. Deze verkruimelen en mengen met een "creme", dan balletjes rollen (laten opstijven) en daarna afwerken met glazuur. Is dit te doen, lijkt mij zo'n klieder werk...

Klopt helemaal! Ik meng het vaak met boter en poedersuiker en dan kan ik er mooie balletjes van maken. Ik leg ze altijd ong 30min in de vriezer, dan weet ik zeker dat ze goed hard zijn ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:14

@ alwiene: omdat ik onbezonnen zonder voorbereiding mijn kerstkado wilde uittesten en de cakebolletjes te droog vond :+

maar ik ben weer wat wijzer geworden :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:18

Oefenen, oefenen en oefenen. Daar leer je het meeste van! Ik spreek uit ervaring ;)

Vind het zo leuk, maar er gaat altijd een hoop tijd in zitten en dat heb ik gewoon niet. Eigenlijk wil ik ook een soort van eigen 'bedrijfje' opzetten. Vind het gewoon heel leuk om kindertraktaties te verzinnen, te maken etc. Wil het eigenlijk in opdracht gaan doen, waaronder dan ook de cake pops. Al moet ik daar dus eerst nog heel veel mee oefenen ;)

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:17

Ja, zeker in het begin is het erg lastig! Ook kost het veel tijd! Maar het is wel leuk en lekker!! :9

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 22:16

Kloptt... Ik ben ook benieuwd naar foto's van jullie!? :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:44

Mag ik me melden? heb een roze princess popcake maker en meestal van die pakketen, maar nog niet de juiste chocolade gevonden...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:31

Hoi!

Ik heb pas één keer pop cakes gemaakt, maar dit was wel erg leuk!
Ik heb zo'n bakmatje dus ik gebruik gewoon pakken cakemix.

Had de eerste keer gewoon chocolade gesmolten, maar de volgende keer waarschijnlijk met candymelts!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:47

prugelpiet schreef:
Mag ik me melden? heb een roze princess popcake maker en meestal van die pakketen, maar nog niet de juiste chocolade gevonden...

Wat bedoel je dan met de juiste chocolade? In principe maakt het weinig uit als je chocola gebruikt welke je pakt :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 19:24

prugelpiet schreef:

Gezellig, join the club!

Momenteel gebruik ik de goedkoopste chocolade van de Bas. Dit vind ik tot nu toe de fijnste... althans de melk- en purechocolade. Voor wit ben ik er ook nog niet uit...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:30

MissBonny schreef:
prugelpiet schreef:

Gezellig, join the club!

Momenteel gebruik ik de goedkoopste chocolade van de Bas. Dit vind ik tot nu toe de fijnste... althans de melk- en purechocolade. Voor wit ben ik er ook nog niet uit...

Fijn! de chocolade die ik gebruik kan niet goed smelten en gaat helemaal brokkelen, het word een soort pasta

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:31

nou, dan meld ik me! Ik ben joyce 12 jaar, verzorgshet annika, meer info PB
kan me wel gewoon joyce noemen.

Maarr ik wil binnenkort een keer aan de slag met echt versieren, aapjes maken enzo

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:33

Ik gebruik graag smeltchocolade van de sligro mocht ik dat gebruiken, anders candymelts van Wilton. Gewoon rustig au bain marie laten smelten en dan kan het niet verbranden. Oh, en niks toevoegen :)

Edit: Callebaut chocolade. Maar kan me voorstellen dat dat iets te duur is en een te grote hoeveelheid.
Laatst bijgewerkt door Badeendje op 24-01-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:35

Dan ben ik wel heel benieuwd wat voor chocolade dat dan is wat bij jou niet goed smelt? Zeker weten dat je het niet verbrand was?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:07

Je kan er ook altijd bij chocolade een beetje olie bij doen. ;)
En goed blijven roeren, dan (moet) het niet aanbranden.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:01

Hoi,

Ik meld me ook maar even.
Ben een nieuwe hobby aan eht zoeken en pop ckes maken leek me wel leuk :D
Alleen....waar halen jullie zo'n apparaat weg? Of bakplaat?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:35

Mijn apparaat komt van de Action, kostte maar iets van 11 euro en werkt super :j