Wie kookt er nog meer zo graag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Wie kookt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:46

Iemand omschreef laatst perfect de structuur van champignons _O_ Ik hoef ze ook niet. En als ze toch nergens naar smaken - wat ze dus wel doen :P - waarom ze er dan in doen? <<)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:15

Ik zou echt gek worden als mijn ouders gingen zeuren met dit lust ik niet en dat lust ik niet haha := Maar gelukkig lussen ze heel veel! En ze vinden het ook helemaal leuk dat ik allemaal dingen probeer. Alleen de rommel die ik erbij produceer....:') Dat vinden ze wat minder.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 21:53

ponyparadijs schreef:
In eerste instantie begin ik met nieuwe dingen ook vaak met recepten. Maar pas in de loop der tijd wel vaak het een ander aan naar eigen smaak.
Manlief lust namelijk geen champignons. Je wil niet weten hoeveel recepten champignons gebruiken!

Oh hier nog een! Vriendstout lust ze ook niet, totdat ik de meest mogelijke variaties heb voorgeschoteld, inmiddels eet hij ze redelijk vaak :)) Gelukkig maar, want ik ben gek op champignons! :9

Invriezen is echt ideaal! Vooral als ik een keer geen tijd heb om te koken.. Ideaal!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:26

Nou moet ik zeggen dat mijn man sowieso een hele moeilijke eter was dat ik hem net leerde kennen.
Nu eet hij al veel makkelijker nieuwe dingen. En hij proeft het ook rustig als ik het vraag.
Vindt hij het overigens niet altijd lekker maar hij heeft het in ieder geval geproeft.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 07:54

Ik zit ook wel in het baktopic, maar ik kook ook heel graag.
Helaas ontbreekt het me vaak aan tijd om heeeel uitgebreid te koken, maar ik vind het wel erg leuk en probeer er wel altijd wat van te maken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:07

Als het mij aan tijd ontbreekt word ik juist creatief :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:40

Ik kook ook graag! :j

Heb niet elke avond zin om uitgebreid in de keuken te gaan staan, en wil ook regelmatig een wat magerder maaltijd, maar ik vind het wel enorm leuk om echt m'n best erop te doen, en kan genieten van een etentje waarbij ik de halve dag in de keuken bezig ben.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:43

Jaa ik kook ook graag! :)
Thuis kookte ik al graag maar nu ik op mezelf woon kook ik eigenlijk nog steeds elke dag redelijk uitgebreid (en prijzig....).
En anders doet mijn vriend het, die kan ook heerlijk koken! <3 Dat is ook wel echt een luxe. Kwam er laatst achter dat ik mannen die niet kunnen koken toch wel echt een afknapper vind haha :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:50

Wat eten jullie vandaag?

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:13

Ik kook ook heel graag. Sinds we een AGA hebben kan het helemaal niet meer stuk!
Ik heb er ook alle tijd voor gelukkig.

Wij eten vandaag gebakken mosselen met tomaten-komkommersalade - stokbrood en een zelfgemaakt mosterdsausje - en jij?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:06

Ik ben net thuis en heb omdat het zo laat werd maar even chinees gehaald.
Gewoon geen tijd mee om te koken nu!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:18

Ja prijzig daar ben ik helaas ook goed in :+ Best jammer soms _O-

Laurahh schreef:
Wat eten jullie vandaag?

Ik heb gepofte aardappel met knoflook en roomkaas, gemarineerde kippenpootjes in honing en sambal, en geroerbakte prei met creme frêche en gesmolten kaas gegeten :9

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:20

Wauw, klinkt goed Miracle!!

Hier was het simpele -maar lekkere!- spaghetti!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:20

Ohh ook lekker! :9 vooral met véél kaas :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:24

Ik kook heel graag. Dageljkse prak vnd ik niet zo, maar een paar keer per jaar kook ik uitgebreid bij mijn ouders en dan ga ik helemaal los. Echt geweldig!
Laatst bijgewerkt door secricible op 19-10-12 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:26

Heerlijk koken, ik kan dr echt van genieten. Nieuwe recepten uitpluizen en uit proberen ik lust dan ook bijna alles dat maakt het extra makkelijk :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:49

pimmetje222 schreef:
Ik kook ook heel graag. Sinds we een AGA hebben kan het helemaal niet meer stuk!
Ik heb er ook alle tijd voor gelukkig.

Wij eten vandaag gebakken mosselen met tomaten-komkommersalade - stokbrood en een zelfgemaakt mosterdsausje - en jij?

hihihi ik herken het, nu we al een tijdje een Boretti hebben met 6 pitten en een frytop vind ik koken een stuk leuker :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:55

Ohhhh had ik dat maar... Ik wil ook echt een keer een kookeiland <3

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:24

Hier een smeg 5-pits fornuis met een megagoeie wokbrander (2 keer zo sterk als de gemiddelde wokbrander, geloof ik). Dat is echt zó fijn.. <3

Ik denk dat ik vandaag vriendlief achter 't fornuis zet..hebben jullie dat ook, dat je het soms gewoon lekker vindt als iemand anders voor je kookt en je niet hoeft te verzinnen wat je moet maken? Soms weet ik het echt even niet, haha.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:18

Ja hier op de boretti ook een wokbrander en zo fijn!!

Ja laat manlief ook wel eens koken want het is oo zo lekker om ook eens te mogen aanschuiven!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:25

Letizia schreef:
Pff, ik kook heel graag (Italiaanse roots he :P ) maar zo weinig tijd :\
Ik werk 4 avonden per week en verder schuif ik meestal nog 'n keer aan bij m'n ouders :Y)
Ik woon alleen, dus kook ook meestal voor mezelf, nu heb ik lekker riblapjes opstaan, maar moet zo werken, dus dat ik voor morgen.
Morgen nog even om stoofpeertjes en dan nog aardappelpuree met een korstje, zo simpel en zo :9

Ik kook wel liever in het winter seizoen, dan in het zomerseizoen, dan houd ik het meestal lekker eenvoudig met uitgebreide maaltijdsalades :)

Daar heb ik dus ook last van :))

Ik kook elke dag, ik sta gemiddeld een uur in de keuken, soms wat korter, vaak ook langer. Ik probeer van elke maaltijd een feestje te maken. De borden mooi opmaken vind ik ook superleuk.

Ik kook nooit met een recept, ik verzin altijd zelf iets!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:41

Oh heerlijk, lekker koken!
Vooral van tevoren al genieten bij het uitzoeken van de ingrediënten en lekkere combi's verzinnen :j

Helaas doordeweeks niet altijd even veel tijd voor, maar probeer in het weekend altijd wel wat meer uit te pakken :j

Eten vanavond zalmfilets met spinaziepesto en geitenkaas in bladerdeeg :9
Heb m'n recept nu maar eens opgeschreven, meestal verzin ik ter plekke wat ik ga doen en weet ik dus de keer daarop niet meer precies hoe ik het gedaan had :))

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:10

@Mae, dat klinkt lekker! Dat recept wil ik ook wel :D

Wij eten vanavond spaanse maaltijdsoep. Soep met chorizo, bleekselderij, wortel, kikkererwten, tomaat en op smaak gebracht met groenteboullion, lekkerr! :~

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:24

Wij eten gebakken visjes met gekruide aardappeltjes en iets van groente. Even lekker simpel dus!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:27

Koken, leuk! Ik vind het iig niet erg om te doen en ik vind het leuk om nieuwe dingen te proberen. Zolang ik tijd genoeg heb althans, anders heb ik teveel kans om het te verpesten :P

Wij hebben vanavond enchiladas met kip gegeten, erg lekker, gaan we vaker doen! :9