Waarschuwing Albert Heijn gerookte zalm!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:11

Ik zag het briefje vandaag al hangen bij de AH... ik heb vorige week maandag zalm gehad van de appie.. AH gerookte zalmsnippers om precies te zijn. -O-

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:22

Noraly_ schreef:
Mensen die bang zijn dat ze verkeerde zalm kopen/ hebben gegeten bij ons bij de AH geeft de kassa een waarschuwing bij de des betreffende zalm producten die niet meer weggaat voor dat er een leidinggevende met de sleutel is geweest. Deze producten die evt nog in de winkel liggen worden dus absoluut niet verkocht en komen alleen via de prullenbak de winkel uit :)

Er staat dat het ook geld voor producten die je thuis al in de vriezer hebt liggen. (Ik neem aan een paar dagen). Die van mij heb ik in huis gehaald voor dit bekend werd. Dus ik heb geen risico?

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:36

oliebol 2 dagen geleden zalm gegeten en ik weet niet waar die vandaan komt :=

Hilli

Re: Waarschuwing Albert Heijn gerookte zalm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:45

Als je al dagen geleden gerookte zalm hebt gegeten en nu vrij en blij rondloopt, dan had je dus geen zalm uit de verkeerde partij te pakken. Je kan het ook overdrijven natuurlijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:48

Hilli schreef:
Als je al dagen geleden gerookte zalm hebt gegeten en nu vrij en blij rondloopt, dan had je dus geen zalm uit de verkeerde partij te pakken. Je kan het ook overdrijven natuurlijk.

Dit klopt inderdaad. De incubatietijd is nog geen 48 uur.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:51

Hilli schreef:

Je hóeft niet persé ziek te worden natuurlijk. Het kan alsnog dat je verkeerde zalm gegeten hebt.
"Waarschijnlijk hebben veel meer mensen de besmette zalm gegeten, maar niet iedereen wordt ziek van de bacterie " (nos.nl)

Vind het niet heel gek dat mensen zich een beetje zorgen maken hoor.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:00

Ik begrijp de zorgen ook wel en vind de genomen maatregelen ook zeker terecht, maar er ontstaat in situaties als deze ook veel onterechte paniek, waardoor er meer onterechte paniek ontstaat, waardoor... enzovoort.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:04

ik heb eergisteren de zalm/spinazie lasagna van de AH op.. heb al 2 dagen diarree.. zou t daarvan komen of buikgriep?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:05

Volgens mij als je hem verhit gaan de bacteriën dood toch?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:05

ik hoop het!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:06

Dochter van mijn baas heeft bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen door salmonella besmetting van de zalm. (kreeg ze tijdens genezingsproces blinde darm operatie, hoe zuur). Dus als je twijfelt zou ik het voor de zekerheid wel gelijk laten checken, hoe langer je wacht hoe zieker je wordt als je wel besmet bent.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:07

Normaliter wel :P . Als zwangere mag je normaal ook geen gerookte zalm, maar je mag hem wel als je hem goed verhit. Lijkt mij hierbij dus ook?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:16

Hier in de AH hangen helemaal geen briefjes, niks :n
Had vorige week al zalmblokjes gehaald en wilde die in de salade doen. Maar moest nog wat hebben voor in de salade, dus ik dacht kijk even op de website tot hoe laat ze hier open zijn. En toen zag ik dus dat ze terug moesten.

Ik kijk ook geen tv dus weet niet of ze daar er iets over gezegd hebben maar ik wist het verder in ieder geval niet. Vind dat ze toch minstens wel posters in de AH zelf op mogen hangen..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:38

Je kunt de zalm ook wassen of inleggen in een zuur. Salmonella zit namelijk niet diep in het vlees, maar aan de buitenkant. Door het te wassen of in een zuur te leggen gaat de bacterie dood. Al zou ik een eventueel besmette zalm ook niet gauw opeten :+

Ik heb zelf een keer salmonella gehad en het is net een flinke buikgriep. Als je geen 70 plusser bent, je afweer al laag is (zoals door een hierboven genoemde operatie) of zwanger bent valt het allemaal wel mee :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:40

Euhm, mijn vader, gezonde midden vijftiger, heeft er ook een week voor in het z'huis gelegen... (is inmiddels weer een paar maanden geleden dus zal niet van de zalm geweest zijn, en op een ander continent, maar goed, om maar aan te geven dat het dus niet altijd met een sisser afloopt.)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:42

Is ook zo hoor :) Op je 50ste is je afweersysteem ook al niet meer optimaal en bij iedereen kunnen er complicaties ontstaan. Vandaar dat ik zeg dat ik zo'n zalm ook niet zal eten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:43

En andere continenten zijn sowieso vaak niet zo goed voor je gestel als het om eten gaat := .

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:44

Geldt niet alleen voor Albert Heijn . Alle supermarkten bij mij in de buurt doen oproepen om de zalmsoorten te retouren :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:46

Zaterdag heb ik Schotse zalm gegeten wat op de bakplaat is bereid. Kan dat dan ook kwaad?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 10:50

Als hij goed is doorverhit niet. Salmonella gaat dood boven de 70 graden.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:24

Hilli schreef:

Ik heb de zalm gister gegeten net voor het lezen van dit topic ;). Het lag alleen al iets langer in de vriezer maar weet dus niet hoe lang omdat m'n ouders hem gehaald hebben!

Anyway lees net dat ze boven 70 graden dood gaan, heb m op 180/200 graden in de oven gedaan :P.
Gelukkig maar want ik heb momenteel een erg lage weerstand door gezondheidsproblemen. :+

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:53

Ik zag het briefje inderdaad hangen op mijn werk, lege vakken bij de visafdeling..
Was net bij de Deen maar daar was het ook leeg. Hing een briefje met: Door transportproblemen is er geen zalm. of iets dergelijks.
Dacht, zal wel hetzelfde zijn als bij de AH dan.

Goed dat je het meld op bokt TS :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:57

Vandaar dat het visschap zo leeg was. En ik maar denken dat het dan wel uitverkocht zou zijn. Heeft dus geen zin om eind van de week weer heen te gaan in de hoop dat ze het dan wel hebben. Jammer... dat wordt iets anders verzinnen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:58

Bij de C1000 hebben ze de gerookte zalm in de aanbieding gegooit :') Ik hoop om een andere reden... :')

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:12

Nou ik meld me even en ik leef nog steeds, nergens last van. :D