Lekkere hapjes en gerechten voor de donkere dagen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:15

oh heerlijke dingen komen er voorbij!
Ik hou eigenlijk altijd wel van lekker eten maken of het nou winter of zomer is :+
Maar speciaal voor TS een recept voor een klein hapje:

uitje snipperen en in 2 el olie bakken, dan 140 gram risotto erbij, 75 ml witte wijn erbij, wachten tot de wijn opgenomen is, dan 200 ml groentebouillon erbij en weer wachten tot de rijst het vocht heeft opgenomen. Dan wat geraspte kaas erbij in en laten afkoelen. Dan neem je van die kleine mozzarella bolletjes en daar omheen plak je de risotto, zodat je mooie ronde balletjes krijgt met in het midden de mozzarella.
Die laat je 30 minuten opstijven in de koelkast. Als laatst doe je de balletjes in een frituurpan, paar minuutjes zodat ze mooi bruin zijn.
Echt is een heerlijk hapje!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 23:26

Meikemarieke! Dat klinkt echt superlekker! Ik ga hem meteen opnemen in mijn 'schriftje' :) Is wellicht een super lekker hapje voor de verjaardag van mijn vriend of voor oud & nieuw... mijn verjaardag zit daar nog tussenin maar dat vier ik toch niet... de laatste 7 jaar is er nauwelijks iemand op mijn verjaardag gekomen en zat ik elke keer met een hele berg hapjes en dranken...

De speculaas/ stoofpeertjes kwarktaart klinkt ook super, alleen mijn mams mag geen speculaas en ik eet geen kwark :') maarr ik durf te wedden dat de rest van de familie het heerlijk vind dus ik neem het ook gewoon op in mijn schriftje...

Ik weet er, voor de geïnteresseerden ook nog eentje:
Bekleed een springvorm met bladerdeeg, roerbak kipblokjes gaar met een uitje, wat boursin en kerriekruiden (hij mag best flink kerrie-ig worden). Voeg als allerlaatste in de pan kersen zonder pit uit pot toe (welicht heb je wel twee potten nodig, je zal even naar de verhoudingen moeten kijken). Doe dit mengsel in de beklede springvorm (deze heb je, voor het bekleden met bladerdeeg ingevet met boter) en dek het af met een laagje bladerdeeg en als laatste wat kaas. Ik geloof dat hij afgebakken moet worden op de wijze van het bladerdeeg (dat ben ik eerlijk gezegd vergeten maar omdat de kip gaar is wanneer hij aan de schotel word toegevoegd denk ik haast van wel).

Is een zout/zoet wintergerecht en erg lekker!

Mowoah

Re: Lekkere hapjes en gerechten voor de donkere dagen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:58

Wauw, die risotto-mozarella balletjes klinken heerlijk. :j

Ik eet als klein hapje graag briepakketjes met jam. Heel makkelijk: brie in bladerdeeg als een pakketje verpakken, een minuutje of 6-8 in de oven op 180 graden en dan opeten met jam. Hmm!

Ook ben ik een grote fan van kaasfondue, vooral nu in de herfst!

Phylos

Re: Lekkere hapjes en gerechten voor de donkere dagen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:30

Kaasfondue heb ik nog nooit gedaan. Wat zijn nou aanraders om erin te dopen?