Niet dat ik vlees 'vies'vind hoor, heb toen ik jonger was vlees en vis gegeten maar dat dieren moeten lijden omdat WIJ als mensen vlees willen eten vind ik echt te ver gaan. Laatst was op tv dat plofkippen die verkocht worden soms al 2 a 3 jaar oud zijn bah bah bah!
Laat de oven voorverwarmen op ongeveer 180 graden. Snij de paprika's door midden en leg ze met de buitenkant naar boven en een klein beetje olijfolie in een ovenschaal in de oven. Doe 1 koffiekopje risottorijst in de pan en doe er 1,75 kop water bij. Voeg bouillonblokje toe en kook ongeveer 8 minuten. Snij ondertussen de feta in kleine brokjes/plakjes. Voeg na 8 minuten, als de rijst al aardig is ingekookt, de feta toe. Blijf roeren totdat het een vrij stevige massa is, beetje zoals 'rijstepap'. Haal de paprika's uit de oven en leg ze met de holle kant naar boven. Schep de rijst erin en leg ze nog 5 minuten terug zodat je een klein knapperig korstje krijgt. Let op dat je rijst dus nog wel genoeg vocht heeft voordat het de oven in gaat want het gaart nog iets door. Haal de paprika's uit de oven en serveer ze met een beetje balsamicodressing.
Ik doe ook altijd nog een beetje griekse salade erbij
Appelmoes_11
Geplaatst: 26-07-12 05:58
Hallo jongens, ik lees na de vakantie wel bij Suzanne, je had helemaal gelijk over je nieuwe topictitel, ik moest net keihard lachen
Ik ben ook weer van de partij. Wat vinden jullie van stremsel?
Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een nevenproduct van de kalverslachterij. Bron: wikipedia. http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
Er zijn idd erg veel kazen te koop met microbieel stremsel, op vegatopia.com hennen ze een kaaslijst waat alle vega kazen op staan zo ongeveer, aanrader die site
Ik heb daarnet bij lunchroom Bijzonder gegeten daar werken mensen met een verstandelijke beperking. Vorige week ook al geweest en toen had ik een vegetarische tosti op. Maar nu wilde ik toch echt graag het broodje Blauwe Hek (aangezien ik bij het Blauwe Hek stageloop, ook met mensen met een beperking) alleen zat daar ham op.. Ik zag alleen dat de jongen die de bestellingen op had al moeite had met een andere bestelling, waarbij iemand bacon i.p.v. ham wilde. Heb het broodje dus maar gewoon besteld en de ham aan mijn moeder gegeven..
Anoniem
Geplaatst: 27-07-12 16:13
Emytje schreef:
Redpassion: Heb je een receptje van die pastasalade? Beterschap!
ik ga dit topic eens in de gaten houden! na 6 jaar zijn mijn ouders een beetje door hun recepten heen haha. zit nu in Frankrijk en hier hebben ze altijd de meest heerlijke vega-burgers, met zeewier, olijven...... heerlijk!
De spinazie-kaas-rijst-rondo van de ap is toch echt met stip mijn favoriete kant en klare burger
Oh en niet helemaal vega-gerelateerd, maar mijn vriend wil als hij op zichzelf woont alleen maar (en zo niet zoveel mogelijk) onverwerkt voedsel kopen Dus voortaan alles zelf maken. Brood bijvoorbeeld. Dan weet ie tenminste precies wat erin gaat Hopelijk gaat hij dan ook een beetje op dierenwelzijn letten. Maar dit is al een goede instelling
Ik heb (alweer) pizza gegeten. We belandden ineens bij vrienden thuis die van plan waren broodje hamburger te eten. Bij gebrek aan beter heb ik een spinaziepizza soldaat gemaakt
Bluh, nee, bij de meeste Chinezen kan je alleen een berg ei met witte rijst krijgen, haha. Ik haal liever wat bij de Indo! Heerlijk wat zij met tofu en tempé enzo doen
Pippaa
Geplaatst: 28-07-12 19:56
I loooooooooove Chinees! Vandaag makkelijk met gekruide aardappeltjes, boontje en een vega vleesje. We zitten midden in de verhuizing en zijn net weer thuis. Mijn handen zijn nog wit van het sauzen