Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quir schreef:Ibbel schreef:Compost van de gemeente wordt gewoon gemaakt van de inhoud van de GFT-bakken. Wat zou daar in hemelsnaam in moeten zitten??
Compost is alleen geen mést. Compost is bodemverbeteraar. Als je wilt bemesten, zul je mest moeten gebruiken.
En (misschien een hele stomme vraag), als je compost maakt van mest? Moet je dan ook nog bij bemesten of is de compost dan wel voldoende?
Wil namelijk graag compostbakken maken waar de paarden mest van de beesten hier in gaat, moet er dan ook nog andere dingen bij gedaan worden?
Antheman schreef:Quir schreef:
En (misschien een hele stomme vraag), als je compost maakt van mest? Moet je dan ook nog bij bemesten of is de compost dan wel voldoende?
Wil namelijk graag compostbakken maken waar de paarden mest van de beesten hier in gaat, moet er dan ook nog andere dingen bij gedaan worden?
Ik composteer de paardenmest.
Ik probeer zoveel mogelijk groen materiaal erdoor te doen. Want alleen paardenmest verteert erg langzaam. Laagje poep, laagje groenafval. Dan krijg je een hoop die in evenwicht is.
desillies schreef:Kruisbessen kun je heel makkelijk stekken zelfs, buig een takje naar de grond toe, zet het daar vast met een ijzerdraadje en bedek het met grond, na een tijdje is het een goed geworteld stekje geworden en kun je het van de moederplant afsnijden.,
Lalidan schreef:@ranna: Is het misschien een idee om je tuin in zakken/bakken te doen en dan op tafels te zetten? Dat heb ik namelijk, aangezien ik niet kan hurken, knielen of bukken (of nou ja, ik kan het wel, voor 10 seconde ofzo). Een moestuin op de grond zou voor mij niet werken, maar nu alles op tafels staat kan ik er gewoon goed bij. En bovendien een stuk minder onkruid om te wieden!
desillies schreef:Kruisbessen kun je heel makkelijk stekken zelfs, buig een takje naar de grond toe, zet het daar vast met een ijzerdraadje en bedek het met grond, na een tijdje is het een goed geworteld stekje geworden en kun je het van de moederplant afsnijden.,
Ik heb hier inderdaad compost gegooid voor bodemverbetering, mijn moestuin is de vroegere paddock waar we jaren geleden 40 kuub plaatzand in gestort hebben.
Nadat de paarden hier weg waren is de paddock met een kraan 'omgespit', bemest en heb ik er sla e.d. op gezet.
Afgelopen winter dus de 2 karren compost, dat er met de frees doorheen gewerkt maar verder niet bemest eigenlijk......
Daar zit dus de fout
Zo, ik ga werken
Charlot schreef:Antheman schreef:Gisteravond heb ik de courgettes in het gras laten liggen. Ik had ze net van de plant gesneden. Ik hoop dat ze niet zijn opgevreten, wilde er koekjes van maken, met feta, die zijn zoooo lekker.
hoe maak je die? lijkt me best wel leuk om die ook eens te maken!