Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zodra ik bloedstukjes of andere vieze stukjes vindt dat geld voor al het vlees dan ben ik er klaar mee...

Tjinta schreef:Wel is het zo dat er bij gehakt uit de winkel vaak kunstmatige stoffen worden toegevoegd om het langer houdbaar te maken. Het gehakt wordt anders snel grijzig van kleur.
jury schreef:Wel geloof ik dat er voor de fijnproevers tussen ons verschil in smaak van gehakt kan zitten. Dit zal dan best wel te maken hebben welk vlees er gebruikt is.
zuske schreef:Ik ben benieuwd of er echt koeienogen in frikandellen zitten. Iemand bij een frikandellenfabriek gewerkt?
). Dit wordt eraf geschraapt en vermalen tot een soort 'puree'. Daarnaast zitten er kruiden en paneermeel etc. in. Geen zorgen dus om koeienogen, uiers en weet ik veel wat allemaal nog meer aan organen. F_Orumster schreef:bloementje3 schreef:Sinds ik vroeger dat koeien ogen verhaal heb gehoord eet ik geen friekandellen meer, zowiezo amper vlees.
Maar waarom? Als je frikandellen vies vind is wat anders, maar het is toch fijn dat zowat alles gebruikt kan worden?
Heb liever dat er niks weggegooid wordt.
kraakbeen is.. Kraakbeen. Tja joe leg je dat nou uit. De helft van je neus (de punt zeg maar) is kraakbeen, andere helft (t begin, wat tegen je schedel aanzit) is bot. Voel t verschil maar eens.. Bot is echt hard (dat merk je wek hoor als dat in gehakt zit, daar breek je zowat je kiezen op als je niet uitkijkt), kraakbeen is stevig maar wat meer 'gummy achtig', wat flexibeler.