recept voor lekkere ovenschotel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 11:38

Miracle_ schreef:
Ik doe altijd ketjap door mijn gehakt, heerlijk :9 Wat ik ook maak.. haha! :')

Ik ga het proberen! Zal een beetje zout toevoegen denk ik?

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 11:40

F_Orumster schreef:
- gehakt evt met uitje, knoflook, peper, zout, dit rullen en dan op de bodem v ovenschaal, aardappelpuree erop, dan spinazie, laagje kaas.
- gehakt rullen zoals hierboven maar dan met kerrie, dit op de bodem, witlof en hierover mangochutney, dan aardappelpuree, beetje kaas

verder maak ik niks, want hou niet van aardappel.

Waar kun je mangochutney krijgen? Ik heb gisteren in de supermarkt gezocht (een beetje in de indische hoek dacht ik) maar kon het niet vinden.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:41

Prei schotel met gehakt (met een beetje kerrie en veeel kruiden enzo erdoor), maar ik weet niet precies hoe je het moet maken, want ik kook zelf niet. Maar ik denk dat je er wel iets van kan vinden op internet :j
onderop een laag aardappelpuree - dan prei en gehakt door elkaar - dan nog meer prei (want er is altijd wat over bij ons :') ) - dan nog een laagje aardappelpuree met daarover een laagje kaas.

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:43

ik maak altijd deze.

koop een zakje soepgroenten of itiliaanse ...groente geloof ik bij de AH. dit bak ik samen met gehakt en spekjes wanneer t gehakt en de spekjes gebakken zijn met de groenten doe ik er een eetlepel mosterd doorheen. dan in een ovenschotel doen. geraspte kaas eroverheen en dan aardappelpurree eroverheen max 20min in de oven op 180 en klaar.

Sneeuw88

Re: recept voor lekkere ovenschotel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:46

Mijn huisgenoot maakt altijd een lekkere! Heel simpel, maar toch lekker..
Hij bakt gehakt rul, gooit er een laag spinazie (diepvries dan, we zijn luie studenten) en daarover een laag aardappelpuree met wat paneermeel en geraspte kaas.

Geen idee hoe het met gehakt smaakt, voor mij maakt ie altijd een vega, maar ik vind die altijd erg lekker!

M'n andere huisgenoot maakt er wel eens een variant op met broccoli en zalm!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:15

als je ketjap door je gehakt doet (lekker, zeker met ook satehkruiden en wat gedroogde uitjes van conimex) zou ik er geen zout meer bijdoen.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 12:35

Lielle schreef:
als je ketjap door je gehakt doet (lekker, zeker met ook satehkruiden en wat gedroogde uitjes van conimex) zou ik er geen zout meer bijdoen.

Dat klinkt lekker! Dan krijg je een beetje oosters gehakt. Kijk zulke dingen bedenk ik nu nooit zelf...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:39

Een witvisje(hoeveelheid afhankeliijk van het aantal personen
Tomatentappenade
aardappelpuree(zelf gemaakt of uit een pak)
geraspte kaas (oude is het lekkerste er voor)

Leg de vis in een met olijfolie ingevette ovenschaal.
Smeer de vis royaal in met tomaten tappenade
daar overheen de aardappel puree
strooi er royaal de gerasptekaas overheen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:42

blokjes rauwe kipfilet in een ovenschaal, daarover heen een zakje franse uiensoep (waar je normaal gesproken water aan toevoegt, hier dus alleen de "droge soep") en daarover een klein bekertje slagroom. Dat in de oven op 200 graden voor een 25 minuten. Lekker met sla en gebakken aardappeltjes ernaast.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:43

Witlof met mangochutney!

Twee of drie stronkjes witlof in ringen snijden, harde kern eruit halen en de ringen kort koken.
Gehakt rul bakken met kerriepoeder erdoorheen, als het gaar is, doe je een paar eetlepels mangochutney erbij (Patak's, te koop bij o.a. AH en C1000), goed doorwarmen.

Witlof afgieten en onderin ovenschotel doen, daaroverheen de gehakt en daaroverheen puree voor ovenschotels. Afdekken met een laagje geraspte kaas en dan 20 minuutjes in de oven. Eet smakelijk!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:02

Zelfde recept als ik heb gepost Kleinvosje ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:03

Serieus? Sorry, ik heb em niet voorbij zien komen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:04

klinkt allemaal heel lekker!
wij hadden eerst vaak de ovenschotels van maggi maar die zijn we beu gegeten :P
dus ik volg dit even voor nieuwe recepten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:01

Ik roerbak het gehakt (ik kies zelf voor tartaar) altijd met wat worcestershire sauce.
Afbeelding
Maar dat gooi ik bijna overal door. :D

Vandaag heb ik tartaar geroerbakt met worcestershire sauce, daarna gesneden witlof toegevoegd, aan het eind een beste klodder Boursin erdoor. Dat in een ovenschaal met wat kaas erover. Je kan er ook puree overheen doen, eventueel ook met een klodder boursin erdoor en dat even een kwartiertje in de oven zetten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:29

Wij gaan zo voor de aardappelpuree met rundersaucijzen, gebakken uitjes, spekjes, kaas en heel veel kruiden. Ben benieuwd. :D

Ben sinds vorige week wat aan het experimenteren met ovenschotels, zo hadden we de laatste keer een variant op deze maar dan net wat anders, met aardappelschijfjes en HEMAworst.

Ik lees graag mee, ben op zoek naar lekkere ideetjes.
Ben niet zo'n groenteneter, wel gek van boerenkool maar dat is het het jaargetijde niet voor. :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:52

Het is altijd tijd voor boerenkool.

Ook lekker: witlof in de lengte doormidden, koken en uit laten lekken.
Simpel bloem of maizenasausje maken met kaas erdoor, wel flink veel kaas...

Witlof in ham rollen en in de ovenschaal doen.
Saus erover.
Aardappelpuree of schijfjes er op doen en eventueel naar smaak nog wat kaas er over en dan de oven in...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:49

Ik maak regelmatig ovenschotel met rode kool uit een potje.

Gehakt kruiden en aanbakken, dat gaat onder in de ingevette ovenschaal. Daar bovenop rode kool rechtstreeks uit de pot en dan afmaken met een laagje (zelfgemaakte) aardappelpuree en wat paneermeel. 20 minuutjes in de oven en klaar, heerlijk hollandse pot!

Maar ik kan ook gerust kip en wat groentes aanbakken, beetje zoete woksaus erdoor en dan in de ingevette ovenschaal. Evt. wat plakjes tomaat erop en dan bedekken met aardappelpuree en kaas. Ook heerlijk, maar niet zo hartig meer. Niet iedereen zal daar van houden denk ik ;)