Staat wel op www.ah.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Phylos schreef:Oh, ik dacht dat het altijd goed was om na het sporten kwark oid te eten....Vlak na het sporten heb ik nooit zo'n trek. Maar als ik dan heb gedouched etc en een uurtje verder ben dan komt vaak 'de klap'
Phylos schreef:Bij mij gaat het dan voornamelijk om het hardlopen. Als ik voor mezelf loop (30-40 min) is dat vaak s'ochtends en eet ik een banaan en een half ontbijt (magere kwark met biomuesli/rozijn/lijnzaad/chiazaad) de andere helft eet ik dan na het hardlopen en douchen. De rest van de dag probeer ik dan 'normaal' te eten. Ik ben absoluut niet van de ongezonde tussendoortjes. Merk wel dat ik vaak wat meer behoefte aan brood (koolhydraten heb)
Als ik training hebt (1,5 uur) is dat s'avonds en eet ik een normale avondmaaltijd (maar geen zware kost als aardappels) meestal eet ik rijst of een grote maaltijdsalade, omelet, soep met brood. En soms een half uur voor de training nog een banaan. Ik ben nog om 21.30 weer klaar met douchen etc. Meestal krijg ik dan rond 22.00 weer 'trek' en probeer ik dit voor te zijn door wat kwark te eten of een zelf gemaakte fruitsmoothie te drinken. Ik dacht dat eiwitten na het sporten goed waren en dat die veel in kwark zitten?
En ik dacht dat je beter geen fruit kon eten s'avonds vanwege de suikers?
IvysToeter schreef:ik ga zo proberen om die mueslibakjes te maken.
hoe kun je trouwens het beste een fruitsmoothie maken?
gewoon wat fruit in een blender doen en dan hakken maar?
F_Orumster schreef:De reden dat je fruit beter niet na een maaltijd kan eten heeft te maken met de vergisting en na een maaltijd doe je er langer over om het kwijt te raken.
Raponsje schreef:F_Orumster schreef:De reden dat je fruit beter niet na een maaltijd kan eten heeft te maken met de vergisting en na een maaltijd doe je er langer over om het kwijt te raken.
Je moet na een maaltijd sowieso niets eten, je hebt immers net gegeten.
Maar er is echt helemaal niks mis met een schaaltje verse ananas, watermeloen, appel, druiven etc s' avonds (of wanneer dan ook) als snack.