Ik ben het nu zat iemand tips om het te veranderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Ik ben het nu zat iemand tips om het te veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 17:04

eiwitshake waar kun je dat kopen?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 17:26

die snack a jack zou je die als lekkers kunnen eten? ipv een koekje of zou dat niet uitmaken

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:00

Ja hoor, is een prima keuze!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:06

super :D die met caramel vind ik heerlijk

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:17

Mijn moeder begeleid sinds kort mensen in het veranderen van hun leefstijl. Ze volgt mensen een heel jaar iedere week en gaat samen met de cliënt z'n eetpatroon en beweegpatroon langzaam veranderen. Dus geen dieëten en al dat soort dingen meer, maar echt een hele verandering in de dagelijk leven. Hier moet het gezin dus ook onder ''lijden'' :+ .
Maar hierdoor kan ik je wel dingen vertellen over gezond eten.

Het ontbijten is een kwestie van wennen. 's Ochtends heb je geen honger, maar ga maar eens een iedere dag tegen heug en meug een bruine boterham naar binnen werken. Inmiddels wordt ik wakker met honger! Vroeger kon ik ook echt niet eten 's ochtends.

Qua fruit zit in banaan veel goede vezels. In een appel zit wel wat ijzer enzo, maar in bijna alleen maar water. Kiwi is ook zeer zijn aan vitaminen en vezels.

Leverworst staat hierboven dat het niet goed is, maar dit is zeer gezond (waarom weet ik niet meer, maar ik kan het even navragen natuurlijk).

Verder adviseert mijn moeder nooit aan shakes en al dat soort dingen te beginnen. Het kost een hoop geld en je verandert nog niets in je leefstijl.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:23

Marley , maak je die shakes zelf?
Ik vul bij www.valtaf.nl iedere dag in wat ik eet en beweeg om het zo een beetje in de gaten te houden, maar ik merk dat ik heel veel koolhydraten eet. Daar wil ik een beetje vanaf, en een eiwitshake is dan wel een goed alternatief voor eén maaltijd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:30

luckyboy, als je je patroon wilt veranderen dan kun je dat toch ook zonder shakes doen? Misschien kun je gewoon wat koolhydraten veranderen voor eiwitten als e at wilt. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:50

Natuurlijk kan het zonder shakes, maar op dit moment is het voor mij prettiger om de boel een boost te geven met shakes. En ook dat verandert leefstijl, je ontbijt en luncht en het kan nu ineens allemaal wel.

Luckyboy,de eiwitshake kun je ook vervangen door bijvoorbeeld met gekookte eieren te ontbijten of kwark zonder koolhydraten. Vaak deed ik door de kwark iets van vezels, dan vult het beter :)

Shakes zijn zeker niet voor altijd maar voor mij nu een prima alternatief. Overigens in de manier van eten die mij aanspreekt (koolhydraatarm) kan een shake blijvend als ontbijt. De eiwitten schijnen de vetverbranding te stimuleren.
Ik voel me in elk geval prima, geen honger en geen flauw gevoel en toch al in korte tijd 2,5 kilo kwijt. Dat kan ik van bijvoorbeeld het Sonja Bakker dieet niet zeggen ;-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:51

Je kan als tussendoor heel goed komkommer, wortel of appel eten, en als drinken water of thee. Ik heb begrepen dat het verteren van komkommer meer energie kost dan dat je eruit haalt dus erg efficient :D Vooral appel vult heel goed.

Succes! :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:55

In een hele komkommer zitten maar een paar calorieën (is toch vooral water) dus dat kan best kloppen...

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:57

@TurdusMerula: eiwitten toevoegen aan je maaltijd doe je door bijvoorbeeld eieren te eten, die lust ik niet , of bijvoorbeeld kwark te eten. Daar eet ik dus al een hele bak van op per dag.
Ik heb vanaaf advies ingewonnen bij mijn sportschool. Ik ben gewoon slank eet ook normaal en gezond,maar kan mijn lichaam , en dan vooral mijn buik niet mooi krijgen.
Hij adviseerde mij ook om eén of 2 maaltijden door eiwitshakes te vervangen, zodat ik mijn koolhydraten hierdoor beperk. let wel: ik eet 4 tot 6 boterhammen per dag!
Vroeger , toen ik ook veel bewoog, heb ik dat ook een poos gedaan en je voelt je daardoor fitter. Het is namelijk leuk om heel veel te eten wat je maag bezig houd, maar ik werd er heel moe van!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:40

Denk ook eens aan tofu als eitwitrijk product. :)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:49

Brrrrrrr :r

sorry, ben nogal een zeikerd qua voeding :')

De vele koolhydraten in mijn voeding komen ook vooral uit mn brood, en zie me s'morgens nog geen tofu eten :D
Maar volgens mijn instructeur heb je helemaal gelijk : hij pleit voor smorgens een shake , en smiddags rijst met kip of tofu met een beetje sambal of ketjap erdoor , en een bult rauwkost erbij!