Hoezo, ik moet dat anders net zo goed. Gewoon even op zoek drukken en groene smoothies intypen, dan heb je hem zo hoor. En anders mijn boktnaam erbij zetten.
Maak meerdere keren per week een groene smoothie en wissel veel met de ingredieten. Had vande week een doossje bevroren blauwe bessen erbij gedaan daar werd het echt super lekker koud van. Had bij de turkse supermarkt een doos avocado's gescoord voor €3 dus dat gaat er dan ok door, werd lekker romig. Gebruik ook veel sinasappel,banaan en ander fruit wat ik goedkoop heb kunnen kopen. Als groen gebruik ik veel spinazie,dat vind ik het lekkerst , maar ook raapstelen en andijvie. Als het geheel te dik is meng ik het met water of melk en soms doe ik er kwark door. Vanmorgen 1 gemaakt van 1 ds aardbeien ,1 banaan,1 avocado en kwark mmm was erg lekker!
Time2Tri
Geplaatst: 28-05-12 08:00
Alle smoothies van fruit in combinatie met melk , quark of sinaasappelsap zullen er wel ingaan . Ben sowieso een fruit eter . Met groente ...dat moet ik nog proberen .
In het begin gewoon niet zoveel groente erin doen, dan smaakt het gewoon naar een fruitsmoothie. Ik begon met een handje spinazie en dat bouwde ik langzaam op.
Hebben jullie nog aanraders wat blenders betreft? Wil geen groot vermogen uit geven.
Time2Tri
Geplaatst: 31-05-12 19:56
Heb geen vergelijk ...heb zaterdag mijn eerste blender gekocht en die bevalt zeer goed .
Mijn eerste groene smoothie gedronken vandaag , moet zeggen smaakte verrassend lekker .
Volle hand verse spinazie 1 banaan wat blauwe druikjes 1 glas water .
Ik heb een blender van Philips gekocht, het maakt het een stuk fijner gelukkig. Ik krijg braakneigingen van stukjes. Had vandaag rucula sla, banaan en peer. Was wel oké. Kiwi banaan met spinazie of sla is toch wel iets lekkerder.
Ananas klinkt ook goed.
Time2Tri
Geplaatst: 31-05-12 20:47
Ja handig zo,n blender ...
Heb iig veel zin van alles te proberen , maar goed ik ben zowieso een fruiteter en ik lus ook de meeste groentes .Behalve spruitjes
Rucola heeft vindt ik toch een aparte smaak , heb het nog niet geprobeerd in een smoothie . Dat komt nog .
lambiek_lief
Geplaatst: 31-05-12 22:26
Bij de ah kan je diepvries fruit kopen, erg lekker! Bijv stukjes mango, aardbeien, bramen, tropisch fruit (allerlei soorten)
Zo had ik van de week een smoothie van aardbeien, sinasappel, kiwi en appel gemaakt. Er lekker. En aardbei, bramen, frambozen, appel ook erg lekker
Ook kan je er citroen ijs door heen.doen dan heb je een soort milkshake.
Time2Tri
Geplaatst: 01-06-12 06:29
Het liefst neem ik vers fruit , maar haal hier in Duitsland ook regelmatig gevroren fruit .(Kaufland , Aldi ) .
De smoothies in diverse fruit combinaties erug lekker .
Ben op het moment de "groene" aan het testen .
Grote hand verse spinazie Glas water wat ijsblokjes verse ananas .
Lekker romig , niet overdreven zoet ...misschien had er meer ananas in gemoeten .
Time2Tri
Geplaatst: 04-06-12 20:01
Test: Spinazie 1 appel 1 Kiwi 1 glas water wat ijsblokjes
Deze vond ik persoonlijk erug lekker .
Time2Tri
Geplaatst: 05-06-12 06:47
Ook een aanrader , rucola met mango en wat sinaasappelsap .
Heerlijk, ik ontbijt iedere ochtend met een verse smoothie. Heb sowieso altijd Griekse yoghurt in huis en sinaasappelsap en dat is meestal de basis voor mijn smoothies Heb nu diepvriesfruit van de AH; frambozen, aardbeien, rode fruitmix en bramen. Bananen snijd ik zelf in plakjes en vries ik in.
Lekker een smoothie! Mijn favo is yoghurt met melk aanlengen tot ie niet meer zo dik is, en 1 mango. Genoeg voor bijna 2 glazen. Je kunt er nog wat honing doorheen doen als je m niet zoet genoeg vind, maar meestal is dat niet nodig.
Time2Tri
Geplaatst: 10-06-12 08:58
@darkchrystal ...met een goede blender krijg je alles klein . Idd de "pitjes" van de kiwi ontspringen de dans .
Gisteren andijviestampot gemaakt , en heb nog wat over . Dus vandaag Groene smoothie met andijvie proberen .