Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:47

Ik heb echt geen last van het uurtje, ben wel mega blij dat ik savonds een uur langer licht heb :D

Mijn vriend en ik gaan vrijdag naar de sportschool voor een introductie, ze geven er ook bodypump lessen, die wil ik 1/2 keer per week volgen en dan 2 keer per week ook krachttraining. En ik moet van mezelf de zat, zon en ma naar paard fietsen (25min heen en 25 terug) Mits het mooi weer is uiteraard :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:47

Ah, ik ben niet de enige misselijke hier. Zal dan misschien toch een beetje aan het weer liggen? Wel jammer, want ik vind dit weer heerlijk!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:49

O: 2 speltcrackers (lekker maar wat zijn die dingen hard! :p ) met pindakaas en biojam. Een gekookt eitje en een flinke bak druiven.
L: geen idee nog, zit nu pas aan het ontbijt.
T: wortels
D: gevulde salade, vis en gebakken aardappeltjes

Beterschap voor de minder fitten! Het is inderdaad weer hooikoortstijd. Ik heb daar ook jaren last van gehad maar dat is toch langzaam weg getrokken gelukkig.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:51

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:52

Wat is bodypump ook alweer Colway?

Mja, ik dacht ook dat de hooikoorts wel weg was, maar nu ik erover nadenk zitten m'n longen en neus echt propvol :+ Ik had het vroeger altijd meer met rode ogen en niezen, dus misschien dat ik het daarom niet zo opviel :P
Ben er iig nog nooit misselijk van geweest :n

Ik was nu ook al aan de slappe :(

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:53

Bodypump soort fitnessoefeningen met gewichtjes op muziek zeg maar, wel erg intensief

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:55

Ik heb een tijdlang P90 gedaan, van Beachbody. Hartstikke leuke workout, maar bij de cardio kon ik helemaal niet meedoen omdat er van die stomme jaren 90 muziek bij werd gedraait _O- Dan wilde ik serieus meedoen en dan lag ik helemaal slap van het lachen _O-

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:57

Oh ja, bodypump. Ik ga morgen bodyfitten, de lichtere versie van bodypump.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:59

Colway schreef:
@ Mrijn, mijn vriend kwam de eerste 2 of 3 weken ook aan, daarna juist eraf. Aan je eten kan het (als ik vandaag je lijstje bekijk) niet liggen hoor, wellicht moet je lichaam toch nog wennen. Wat drink je door de dag?

@ Vogeltje M, je kan die sinaasappels weglaten hoor, als je een zoete kiwi gebruikt (goed rijp dus) en een rijpe peer/banaan dan is je smoothie zoet genoeg

Bah heb net een appel weggegooid, te 'melig' appels moeten echt knetterhard en mega sappig zijn, anders krijg ik de bibbers...Zonde heb een zak van 15 appels gekocht, ga ze maar gebruiken voor smoothies denk ik

Ik drink veel water (2 liter) en 4 koppen koffie. Dat kan het ook iet echt zijn. Ik denk dat het ook een beetje de naweëen zijn van kh-arm eten. Alles wat ik nu eet aan kh's lijkt meteen op mijn bovenbenen te plakken. Het foldertje van mijn sportschool dat spiertraining de enige manier is om duurzaam vet te verliezen, wordt ineens heel geloofwaardig zo.

Sinaasappelsap zou ik niet perse weglaten. Sap is juist prima om te drinken omdat je lichaam daar meer voedingsstoffen uit kan halen dan uit de hele vrucht. Misschien 1 sinaasappel en de rest verdunnen met water? Ik heb wel altijd een echte smaakmaker nodig in mijn smoothies.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:01

De sportschool.. Dat werkt niet bij mij, daar kan ik dan een tijdje heen gaan maar dan houdt het daarna ook op. Ik fiets liever lekker elke dag naar mijn paard, dat zit er toch nog een beetje in omdat ik eerst geen rijbewijs had. Nu is dus alleen mijn fiets gestolen :+

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:01

Ik kom ook weer even binnen vallen!
Ik begin al steeds minder junkfood te eten (en dat is voor mij echt een prestatie!)
Ik zit nu op hooguit 1x per 2 weken een keer naar de snackbar.
Ook heb ik mijn witbrood ingeruild voor EKO meergranenbrood en straks wil ik de overstap maken naar volkorenbrood. Ik moet alleen even wennen, want ik vind het echt niet lekker. Meergranenbrood gaat er inmiddels al wel goed in!
Net ook een lekker meergranenbroodje met sla, komkommer, kaas (iets minder gezond dan) en ham op.
Vanavond stampot rauwe andijvie met ossenhaastournedo. (of hoe je het ook schrijft haha)
Ik vind het jammer dat de natuurwinkel bij ons weg is. (Ik woonde er naast.)
EKO spul in de gewone supermarkten is zo duur...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:04

Balen voor alle hooikoortspatienten! Ik heb er zelf godzijdank geen last van , maar mijn zusje liep wken geleden al te snuffen en te snuiven. Ellende lijkt me dat!

Ik doe nu 2x per week milon trainingscirkel en daar kan ik wle aan wennen. Ik ben pas 1 keer voor het eggie geweest (en een keer intro) dus echt oordelen kan ik og niet, maar ik was goed kappot aan het eind van de tranining. Ik vind het alleen wel krankzinnig duur: 60 euro per 4 weken! Ik ga het iig volhouden tot ik op vakantie ga (ik hooper nog een beetje knap uit te zien in bikini :o ) en darna ga ik maar eens bedenken hoe ik het bij ga huoden. Ik zou het liefst de discipline hebben om thuis te sporten. Ik heb een super grote slaapkamer waar ik makkelijk apperaten kwijt kan of met een kettlebell kan gaan zwaaien, maar ik doe het nooit.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:07

Kettlebellen is tof, heb er thuis eentje en bij mij in de sportschool liggen ze ook! Vind dat toch een stuk leuker dan die suffe cardioapparaten...

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:11

Beterschap Phormicola!
Vervelend Mrijn dat je telkens aankomt.. Je lijstje ziet er overigens prima uit! Je hoort het inderdaad vaker dat mensen eerst aankomen en daarna pas afvallen, hopelijk is dat bij jou ook zo!

Ik heb gister echt een slechte dag gehad. We hadden eerst een zakenlunch, toen zijn we op het terras ijs gaan eten en ik kon me niet inhouden! En 's avonds een verjaardag waar ik me ook weer heb laten gaan. Voel me ook echt een grote blubberbal nu haha.
Vandaag maar weer een poging doen...

O: 2 speltboterhammen met 30+kaas
T: gekookt eitje
L: bio yoghurt met wat biomuesli en lijnzaad. Verder nog 2 speltcrackers
T: fruit (appel, kiwi, mandarijn)
avond eten weet ik ook nog niet, heb wel zin in iets van een lekkere salade.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:15

Mrijn, ik kwam ook eerst wat aan toen ik van kha afstapte. Ben er wel meteen keihard bij gaan sporten (en dat was ook de reden dat ik van kha afstapte) en in het begin wordt je voornamelijk wat voller, omdat je spieren hun glycogeen weer gaan bijvullen :) Wat je aankomt is dus geen vet.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:21

_Malu_ schreef:
Kettlebellen is tof, heb er thuis eentje en bij mij in de sportschool liggen ze ook! Vind dat toch een stuk leuker dan die suffe cardioapparaten...

Heb jij die dvd's aangeschaft om je door een programmaatje heen te loodsen of doe jij zelf oefeningen?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:25

Oh al die mensen die sporten, ik wil ook. :)) Alleen uiteindelijk hou ik het toch nooit vol.. :o
Ik heb 1 of 2 keer bodypump gedaan, was wel leuk alleen het was zo saai om in mn eentje te gaan. :O Toen heb ik ook een paar keer spinning gedaan, dan voel je tenminste echt dat je gesport hebt. Vond dat bodypump een beetje saai. Alleen ik had wel een hele slechte conditie toen ze me hadden gemeten daar, ik kreeg er een 6 voor. Zal nu nog wel veel minder zijn. :o

Mijn lijstje:
O: kellogs met melk
M: roggebrood met hüttenkäse (weet nog niet hoeveel broodjes)
T: ?
A: ? (eet op mijn werk, wss maaltijdsalade)
T: ? (op mijn werk eet ik om 17 uur al ofzo, dus dan wil ik wel een tussendoortje 's avonds :P )

Voor die tussendoortjes moet ik ff fruit kopen. Maar ik geloof dat ik nog een kiwi en ananas heb liggen.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:26

Ik heb dvd's van steve cotter gedownload... daar staan heel veel oefeningen op, maar niet echt een volledige workout. Heb later een app gekocht voor de telefoon en daar kun je een workout samenstellen of standaard workouts volgen. Best handig!

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:33

100% biologisch, genoeg groenten, eiwitten, vulling (rijst, brood, pasta.....) anders krijg je honger, fruit.
Voor suiker kan je beter ongeraffineerde suiker gebruiken (oerzoet) dat kan het lichaam veel en veel beter omzetten
En genoeg afwisselen

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:37

Hoi hoi allemaal!
Ik vroeg me af of ik me eigen hier mag aanmelden? Ik ben MrUlbe, Cathy is mijn rl naam. ik ben 19 jaar en absoluut niet te dik, maar ik wil me gewoon heel erg graag gaan concentreren op het gezonder eten.

ik ben vorig jaar een hele goede start ingegaan, maar toen ik 2 maanden naar Tenerife ging ben ik de draad kwijt geraakt en sindsdien is het op en af met het gezond eten.

Vaak in het weekend gaat het mis.

ik zie dat jullie ook lijstjes plaatsen, daarom hier mijn lijstje voor vandaag:
o; magere kwark met rozijntjes
t; 2 pruimen
l; 2 of 3 bruine bollen met kalkoenfilet
t; peer
a; ? waarschijnlijk wentelteefjes (zonder suiker en kaneel)

ik drink heel de dag door water met aanmaaklimonade (ik lust absoluut geen water! :P )
niet te sterk aangemaakt, dus ik hoop de suikers te minimaliseren.

ga ik de goede kant op??

Groetjes MrUlbe

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:41

MrUlbe schreef:
KNIP

ik zie dat jullie ook lijstjes plaatsen, daarom hier mijn lijstje voor vandaag:
o; magere kwark met rozijntjes
t; 2 pruimen
l; 2 of 3 bruine bollen met kalkoenfilet
t; peer
a; ? waarschijnlijk wentelteefjes (zonder suiker en kaneel)

ik drink heel de dag door water met aanmaaklimonade (ik lust absoluut geen water! :P )
niet te sterk aangemaakt, dus ik hoop de suikers te minimaliseren.

ga ik de goede kant op??

Groetjes MrUlbe

Ik mis de groentes een beetje in je lijstje. :D

Heel veel mensen hebben trouwens een frisdrank verslaving lees ik vaak, daar kan ik me dus niks bij voorstellen. :? Af en toe een glaasje cola vind ik wel lekker, maar altijd maar die prik in je buik... Alcohol drink ik dan wel weer graag. :o Maar ik ga nu even 2 weekjes zonder proberen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:43

Ik snap ook niks van cola :') Daar voel je je toch niet lekker bij, of ben ik nou gek :o?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:46

MaartPaard schreef:
De sportschool.. Dat werkt niet bij mij, daar kan ik dan een tijdje heen gaan maar dan houdt het daarna ook op. Ik fiets liever lekker elke dag naar mijn paard, dat zit er toch nog een beetje in omdat ik eerst geen rijbewijs had. Nu is dus alleen mijn fiets gestolen :+

Ik hou er ook niet van, maar merk toch echt nu ik de 30 nader dat alleen bewegen niet genoeg is, ik wil weer een super strakke buik en mooie gewelfde armen hebben, het begint toch allemaal wat te 'hangen' :+

Ik heb een hekel aan sporten, altijd al gehad, maar ja, ik heb ook een hekel aan een slap lichaam en dat is me toch teveel waard.

@Mrijn, krachttraining is inderdaad super goed, gewoon zo vol blijven houden!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:46

Loose: dankje voor je reactie, het klopt dat ik vandaag weinig groente eet, het komt omdat ik om 5 uur thuis kom van school en om half 6 alweer aan moet rijden voor het werk. dus het is even snel alles thuis af droppen en eten klaar maken. vandaar geen normaal avond eten

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:48

Zal me ook even voorstellen.

Nick: Feanyth
Echte naam: Diana
Leeftijd: 26
Lengte: 1.63m
Gewicht: 69kg.

Qua eten ben ik in anderhalf jaar tijd erg veranderd. Mijn vriend heeft een chronische darmziekte met als gevolg dat hij niet alles kan eten, en ook redelijk gezond moet eten. En ik steun hem erin, dus eet eigenlijk alleen het geen wat hij ook eet. Soms wel jammer, want ik hou van goed pittig voedsel. Hij kan dat niet hebben >.<

Nu eet ik meestal het volgende:
2 boterhammen 's ochtends
2 boterhammen tussen de middag.
en normaal prakje in de avond.

Nu plan ik vooral het avondeten iedere week, afstemmend op de darmpjes van vriendlief. Maar er zit wel behoorlijk ritme in.
Maandag: Aardappelen, groente vlees.
Dinsdag: Wokken met zelfgemaakte kroepkoek.
Woensdag: Aardappel groente en vlees
Donderdag: Aardappel groente en vlees.
Vrijdag: Pasta of iets dergelijks. Meestal een oven gerecht omdat ik op vrijdag vrij ben en dus voldoende tijd heb om te koken.
Zaterdag: Vlees en groente en grillaardappeltjes, of uit de oven.
Zondag: Hier doen wij zondigen. Ouderwets friet dag. Dus vlaamse frieten en 2 snackjes. Wel heb ik zonnebloem olie in de frietpan en geen frituurolie. Vind ik persoonlijk fijner.

Nu ben ik langzaam aan bezig om weer gewicht te verliezen. Gelukkig. Sporten deed ik extreem veel in het verleden. Minimaal 6 tot 8 uur per dag. Maar is binnen een tijdsbestek van een jaar weggevallen tot ongeveer een uurtje of max. twee uur trainen met de paarden. Vandaar het gewicht. Was altijd 54kg. Dat hoeft voor mij ook weer niet, maar wil graag terug naar ongeveer 64kg, en van daaruit zie ik vanzelf of er nog meer af kan tot ik tevreden ben.
Ben nu dus ook meerdere keren in de week te vinden in de sportschool.

Voldoende info?