Recepten onder de 2 euro per persoon

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Recepten onder de 2 euro per persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:38

Pasta met een saus van doperwtjes (flinke zak uit de diepvries voor ong. 50 cent) uitje en kruidencreme (gewoon de goedkoopste van de aldi)

Of pasta saus van een paprika, een winterwortel, uien, prei en knoflook. Zacht laten worden in een grote pan op laag vuur. 1 a 2 blikken tomatenblokjes en wat kruiden er door. Ongeveer een half uurtje laten pruttelen en je hebt een heerlijke saus die behoorlijk gezond is voor een paar euro. Wij eten er met 6 personen van en het laat zich prima invriezen. Voor de vleeseters spekjes of gehakt er door.

Eiernoodels met sperzieboontjes (ook deze zijn uit de diepvries best te eten en voor 50 cent per zak) uitje er door en beetgare sperzieboontjes mee wokken bij de ui. Knoflook en evt. champignons er door en kruiden met wat pindakaas-ketjap-chilliepoeder.

Creatief zijn, goed op aanbiedingen letten en vegatatisch eten scheelt heel veel. En inderdaad bij de markt of groenteboer voor de niet mooie maar prima eetbare groentes. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:47

Stampotten zijn vaak goedkoop. En dan vooral vers snijden! (bij hutspot) Had laatst voor 1 euro een zak wortels en een zak uien. Hier bij de emté zijn een zak aardappels van 5kg standaard €2. Daar doe je dus best lang mee.
Daarbij koop ik vlees in de aanbieding en vries alles in. Zo hoef ik soms alleen maar wat verse groente te kopen en heb ik een hele maaltijd.

Pannenkoeken zijn goedkoop. En dan de mix waarbij je alleen water hoeft toe te voegen.
Een verse soep is ook niet duur.
Wij kopen altijd verse soepgroente in voordeelverpakking. Dan vriezen we de helft in voor een volgende keer :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:39

Nell_ schreef:
Pannenkoeken zijn goedkoop. En dan de mix waarbij je alleen water hoeft toe te voegen.

Dat is juist duur, 2 eieren wat bloem en een beetje melk is nog altijd goedkoper en in de meeste huishouden standaard wel op voorraad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:49

Pannenkoeken maak je van bloem, eieren en melk, niet uit een pakje....?

Lasagne van de Aldi is heerlijk, kost 2,79 (?) per bak maar kun je met 2 pers van eten.

Vooral verse groente's en grootverpakkingen vlees kopen en zelf gaan snijden, kost je tijd maar bespaart geld.
Kun je ook eens in de week groot inkopen, een uurtje gaan snijden en alles in (diepvries)zakken in de koeling/diepvries leggen tot je het daadwerkelijk gebruikt.

Restjes groente gooi je aan het einde van de week in een pannetje soep, kipfiletje 10 minuten in kokend water, dan uit elkaar plukken, bouillonblokje erbij (de kippenboullion van maggi is echt de lekkerste), verse groente, vermicelli, handje macaroni en evt. een stokbroodje uit de oven.
Heerlijk en kost je bijna niks.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:57

zonnebloem18 schreef:
Nell_ schreef:

Dat is juist duur, 2 eieren wat bloem en een beetje melk is nog altijd goedkoper en in de meeste huishouden standaard wel op voorraad.

Als het zo bekijkt wel :+ Maar een eigen merk (en de koopmans trouwens ook) zijn helemaal niet duur!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:54

anneliesdj schreef:
Pannenkoeken maak je van bloem, eieren en melk, niet uit een pakje....?

Lasagne van de Aldi is heerlijk, kost 2,79 (?) per bak maar kun je met 2 pers van eten.

Vooral verse groente's en grootverpakkingen vlees kopen en zelf gaan snijden, kost je tijd maar bespaart geld.
Kun je ook eens in de week groot inkopen, een uurtje gaan snijden en alles in (diepvries)zakken in de koeling/diepvries leggen tot je het daadwerkelijk gebruikt.

Restjes groente gooi je aan het einde van de week in een pannetje soep, kipfiletje 10 minuten in kokend water, dan uit elkaar plukken, bouillonblokje erbij (de kippenboullion van maggi is echt de lekkerste), verse groente, vermicelli, handje macaroni en evt. een stokbroodje uit de oven.
Heerlijk en kost je bijna niks.

Of wat dacht je van kippenbouten halen bij de Lidl? Een pak met 3 of 4 van die grote bouten kost geloof ik nog geen 4 euro en daar kan je dan 3 of 4x heerlijke soep van trekken (wel even een bouillonblokje erbij) en natuurlijk de overgebleven bouten invriezen.

Mijn buurman gaf me laatst overigens de tip om vlees te halen bij zo'n turkse slager, hier zit er eentje praktisch om de hoek die super goed vlees heeft (niet van die water kippen) en dat voor Lidl prijzen! Dus daar ga ik binnenkort ook eens kijken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:32

Die bouten gaan hier altijd in de oven onder de grill, heerlijk met boemboe boontjes en rijst :P
En ik houd niet van te vette soep dus vandaar een filetje.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:52

Toch zou ik niet zo snel naar een buitenlandse slager gaan.. Geen idee waarom eigenlijk

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:58

Naja, ik zou het zelf dus ook niet zo snel doen, op een of andere manier staat het idee me tegen. Maarja, onze buren kopen er dus heel vaak vlees en het bevalt ze super goed. Dus ik zou het best eens kunnen proberen! We halen in die winkel ook wel eens van die turkse broden en bollen, smaakt geweldig en is heel goedkoop! We zijn daar ooit terecht gekomen toen we aan het verhuizen waren, in alle drukte helemaal vergeten om lunch te halen en het was op een zondag... Toen ik ging Google'n om te zien of er uberhaupt wat open was in de buurt, kwam ik dus bij dat winkeltje uit. Ik voel me er wel echt een soort van toerist, want als we er komen zijn we altijd de enige kaaskoppen en ze praten allemaal Turks. Als we gaan afrekenen, of wat willen vragen antwoorden ze overigens wel gewoon netjes terug in het Nederlands ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 17:03

Dat is iets wat ik wel heel erg vervelend vind, dat er veel gepraat word in een turkse of marocaanse taal terwijl jij als nederlander erbij staat.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:31

Taco's zijn trouwens ook best goedkoop als je met meer mensen bent (3 of 4) de schelpen zijn 1,20 (voor 12) beetje gehakt zo'n 2,50, geraspte kaas, beetje sla wat je eventueel bij een andere maaltijd weer kan gebruiken en wat je zelf verder lekker vind, hoeft niet duur te zijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:56

Handig topic, ik ga straks op zomerstage, met low budget... Dus hier staan super handige tips!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:11

kijk anders eens bij de xenos.. soms hebben ze zo'n scherpe aanbiedingen! deze dingen zitten bij bijna aan de houdbaarheidsdatum maar als je dezelfde week nog kan gebruiken scheelt dat echt.

Ik had laatst een taco pakket met 12 schelpen, kruiden mix en salsa saus voor €0.50!! en tomaten soep van bertolli(?) voor €0.30 en daar kan ik 2 dagen van eten.