mc donalds hamburger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:09

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:15

astridastrid schreef:
Het zou me niks verbazen als dit waar is. In andere landen heeft Mc D. al een slechtere naam, maar de Nederlanders lijken dit niet op te pikken. Dit filmpje laat bijv. zien hoe Chicken Nuggets gemaakt worden: http://www.youtube.com/watch?v=kwEqi0zfJ4o&sns=em (NIET voor zwakke magen, waarschuwing). Jammer dat wij Nederlanders alles "slikken". En ben nu ook wel bnwd naar het ware verhaal achter 100% rundvlees... Miss bedoelen ze wel dat 15% van het totaal 100% is???

:') :') Meen je nou echt dat je dit filmpje gelooft???
:(:) ahhh

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:53

liesjecryos schreef:
astridastrid schreef:
Het zou me niks verbazen als dit waar is. In andere landen heeft Mc D. al een slechtere naam, maar de Nederlanders lijken dit niet op te pikken. Dit filmpje laat bijv. zien hoe Chicken Nuggets gemaakt worden: http://www.youtube.com/watch?v=kwEqi0zfJ4o&sns=em (NIET voor zwakke magen, waarschuwing). Jammer dat wij Nederlanders alles "slikken". En ben nu ook wel bnwd naar het ware verhaal achter 100% rundvlees... Miss bedoelen ze wel dat 15% van het totaal 100% is???

:') :') Meen je nou echt dat je dit filmpje gelooft???
:(:) ahhh

Denk wel dat de waarheid over chicken nuggets nou niet echt mooier is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:19

Gaaadver dat filmpje met die kotsgeluiden :r
Het beeldmateriaal kan toch best echt zijn? Heb maar 20 seconden gekeken in totaal omdat ik de geluiden toen te ranzig vond). Alleen die voice over is een beetje vreemd, maar van wat ik van het beeld gezien heb, kan het best echt zijn lijkt me.
Om nou iemand uit te gaan lachen omdat ze denkt dat het wel echt is vind ik ook niet erg aardig :+

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:33

Sorry voor de andere die het niet geloven.
Maar helaas heeft TS gelijk.

En zo zijn er nog veel meer filmpjes op youtube.
En er is zelf een documentaire over gemaakt dat iemand 6 maanden lang elke dag mac at,en die is net gered voor zijn dood.

SSDesign

Re: mc donalds hamburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:11

Ik ga al die filmpjes niet kijken, maar ik vind het wel een beetje kort door de bocht dat de uitspraak klopt, want dat zie je in de filmpjes...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:12

Ach. Je poept het toch weer uit. :')

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:13

Ik ken die filmpjes wel ja.. Maar ten eerste: Bewijs maar een dat ie van de Mac komt en ten tweede: Bewijs maar eens dat hij echt 4 jaar oud is.

Misleidende reclame mag echt niet, en daar wordt ook heel streng op gecontroleerd. Bovendien heb ik jarenlang bij Mc Donald's gewerkt, dus weet ik ondertussen wel hoe en wat.. ;) En geloof me: die hamburgers zijn 100% rundvlees. Ik zeg niet dat het mooi vlees is geweest, maar rund is het.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:13

eenitraM schreef:
Ach. Je poept het toch weer uit. :')

Het grootste deel wel, maar natuurlijk niet alles :P

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:24

Kijken jullie wel eens naar het programma Keuringsdienst van Waarde?
Daar worden heel wat leugens over oa voedselreclames ontmaskerd. Heel vermakelijk.
Niet teveel vertrouwen op de reclamecode en de Keuringsdienst van Waren. Je wordt belazerd waar je bij staat.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:26

Boras schreef:
Kijken jullie wel eens naar het programma Keuringsdienst van Waarde?
Daar worden heel wat leugens over oa voedselreclames ontmaskerd. Heel vermakelijk.
Niet teveel vertrouwen op de reclamecode en de Keuringsdienst van Waren. Je wordt belazerd waar je bij staat.

Klopt inderdaad wel dat fabrikanten steeds meer de grenzen opzoeken wat kan en wat niet qua claims :) Maar ook fijn dat de wetgeving steeds strenger wordt op dat gebied. Al blijft de controle soms nog wat achter.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:36

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:30

Dat filmpje van die kipnuggets daar geloof ik echt niets van! Lijkt me stug dat dat zo gemaakt wordt.

En het vlees bij de mac is idd 100% rundvlees. Misschien idd niet de mooiste stukjes rundvlees. Maarja het is wel rundvlees. En Mc donald's is idd echt wel een zaak die zijn zaakjes op orde heeft. Een bedrijf als Mc Donald's staat onder zeer strenge controle. Ze hebben onaangekondigde en aangekondigde controle's. Wanneer zo een controle niet gehaald word hebben zij een groot probleem.
Ook heb ik een opleiding gedaan via de mac en dan leer je er een hoop over. ( Werk al ruim 3,5 jaar voor de mac)
En idd mac is niet gezond een veel calorien enzo. Maar ze doen wel hun best. Met salades, verantwoord frituren enz.!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:33

astridastrid schreef:

Ik kom nie meer bij, Nederlanders geloven echt alles... Dat filmpje is echt flauwekul hoor.
En Shantal, ik neem aan dat je niet op supersize me doelt? Ben wel benieuwd welke docu je bedoelt?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:39

Ik vind hem heerlijk gheghe :Y)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:43

Er zit wel een kern van waarheid in, het was toevallig van de week nog in het nieuws, dat ze het vlees echt volspuiten met heel veel troep en dat ze daar nu net mee gestopt zijn..

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:43

:') Dat filmpje over de kipnuggets is toch niet te geloven. Een houtversnipperaar op het begin... Haha en dan die kleine blender, beetje melk erbij, jum! :9

Nee, iedereen weet dat de Mac echt niet gezond is, maar veel van die filmpjes zijn gemaakt door diëtistes die op die manier mensen willen laten schrikken zodat ze niet meer naar de Mac gaan, en hun dieet gaan volgen. Als de Mac de Big Tasty terugbrengt hou ik weer van ze :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:48

secricible schreef:
Ik kom nie meer bij, Nederlanders geloven echt alles... Dat filmpje is echt flauwekul hoor.
En Shantal, ik neem aan dat je niet op supersize me doelt? Ben wel benieuwd welke docu je bedoelt?

Die bedoel ik idd ja.\
Wat dan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:15

In supersize me gaat de hoofdpersoon onder strenge begeleiding een maand lang macdonalds eten. Het is geen docu tegen de Mac, maar tegen fastfood. Hij heeft aan het einde wel gezondheidsproblemen maar gaat niet bijna dood hoor.
De docu geeft ook niet aan dat Mac zo slecht is qua bijstoffen, maar dat het vette troep is. Bovendien spreekt hij verschillende fastfood junks die geen gezondheidsklachten hebben. Wellicht moet je de docu eerst een keer bekijken?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:21

Supersize me zie je inderdaad dat ie aan het eind eigenlijk alleen nog maar loom is. Hij kan zich niet meer goed concentreren, voelt zich futloos etc.

Ik wist idd wel dat kipnuggets een soort pulp is dat door een zeef wordt geduwd. Nja, ben blij om te zien dat in dat ene filmpje de kippen iig buiten lopen..
Blegh, en dan te bedenken dat ik vroeger altijd kipnuggets bij mijn happy meal at :r

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:37

Mii_Jessica schreef:
Dat filmpje van die kipnuggets daar geloof ik echt niets van! Lijkt me stug dat dat zo gemaakt wordt.

Wel zo ongeveer. Hier laat Jamie Oliver zien aan kinderen hoe kipnuggets gemaakt worden:

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:47

De kip die Mac Donalds in beginsel gebruikt is de op één na hoogste kwaliteit van Nederland (betrouwbare bron) Als ik nuggets eet zie ik toch duidelijk de vormen van het vlees en niet een gehakte geblenderde en daarna opgebakken pap :+ Of er nog wat in het vlees gespoten wordt weet ik niet, maar dat de kwaliteit van het oorspronkelijke vlees erg goed is wel :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:55

@Maaike, jeetje dat filmpje! :oo Dat wat die kinderen eten, dat kan je toch geen vlees meer noemen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:02

Hmm ik ga vanavond lekker bij de Mac eten, neem ik ook zo'n lekkere hamburger :9
Alleen het filmpje laat ik aan me voorbij gaan denk ik.. :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:03

Altijd leuk, niet willen zien wat er achter je eten schuilgaat