Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska85 schreef:Wat ik me nu afvraag (corrigeer me als ik fout zit,dit is ook niet aanvallend bedoeld) als niet-vegetariër waarom veel vegetariërs geen vlees eten en wel vis (en eieren, een beginsel van een kuikentje). Een vis is net zo goed een dier.
Mariska85 schreef:Wat ik me nu afvraag (corrigeer me als ik fout zit,dit is ook niet aanvallend bedoeld) als niet-vegetariër waarom veel vegetariërs geen vlees eten en wel vis (en eieren, een beginsel van een kuikentje). Een vis is net zo goed een dier.
Rebeccaa schreef:Mariska85 schreef:Wat ik me nu afvraag (corrigeer me als ik fout zit,dit is ook niet aanvallend bedoeld) als niet-vegetariër waarom veel vegetariërs geen vlees eten en wel vis (en eieren, een beginsel van een kuikentje). Een vis is net zo goed een dier.
Omdat ze er voor kiezen pescotariër te zijn? Die keuze ise voor ieder vrijwillig. Waarom kiezen mensen er voor wel gevogelte eten, of wel wild? Of maar een paar dagen in de week vlees? Is iedereen zijn persoonlijke keuze.
suusje26 schreef:Mariska85 schreef:Wat ik me nu afvraag (corrigeer me als ik fout zit,dit is ook niet aanvallend bedoeld) als niet-vegetariër waarom veel vegetariërs geen vlees eten en wel vis (en eieren, een beginsel van een kuikentje). Een vis is net zo goed een dier.
Dat heb ik hetzelfde bij; Melk/Kaas/etc. Als de reden om vegetariër te zijn is, de bio-industrie/het zielig vinden voor de dieren etc.
Denken jullie dat de koeien die melk geven het beter hebben dan de vlees koeien?
Ik vraag me dat namelijk af, het is niet bedoeld als kritiek, je moet immers doen waar je je goed bij voelt, maar waarom maak je de keus om geen vlees te eten maar wel zuivel?
Anna schreef:Suusje, ik maak de keuze voor mijn eigen gevoel. Ik had nu best met biologisch vlees kunnen leven denk ik. Maar toen ik besloot vegetariër te worden was dat er gewoon nog niet, of nog niet heel veel. En dus heb ik besloten helemaal geen vlees meer te eten.
Daar hou ik me nu aan vast, puur omdat ik absoluut niet de behoefte heb om vlees (of vis) te eten.
En zoals ik al aangaf, ik ben van mening dat ik het ook leuk moet houden voor mezelf en niet alles moet laten[
Captain schreef:Maar dat is zó dom..'Eieren zijn ook vlees' nee dus, een ei wat niet bevrucht is is gewoon een ei.. Wij zijn toch ook niet elke maand zwanger?
Dit is ook niet aanvallend terug bedoeld hoor maar sommige mensen zijn zo dom.. Die denken volgens mij ook dat de melk niet van een koe komt maar uit de supermarkt.