(Warme vullende) avondmaaltijd met alleen heet water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:29

Men neme:

1 blinkje knapworst
en bolletjes.

Heb je wel een pan? Anders gewoon heet water in t blikkie gooien.
Je kan ook het hele blikkie in de pan mieteren :+

Kant en klaar maaltijden kun je ook zo met bakkie en al in een pan
heet water kwakken :o

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:33

Bij de Appie heb je tegenwoordig maaltijdsoeppotten. Hoef je alleen heet water bij te doen. Drie variaties: vega, kip en garnalen, met pasta of rijst en veeeel groenten erin! echt lekker! Als dat niet genoeg vult, kan er je nog een flink stevige bruine bol bij eten om te dopen. Dat is niet iedere dag lekker, maar wel voor de afwisseling! (ze staan in het schap bij de maaltijdsalades). Heb je de beschikking over een magnetron? Ap heeft ook veel lekkere en gezonde magnetron maaltijden. Ik heb hetzelfde probleem als jij... Begin van om half vijf, tot een uurtje of 10/11. (werk bij een schouwburg in de horeca) Wij krijgen zelfs soms niet eens tijd om te eten... Dan heb ik een maaltijdsalade die ik achter zet, zodat ik af en toe even een vorkje kan prikken!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:33

kun je wel een pan gebruiken?
Je hebt van de lidl van die zakjes rijst waar je alleen maar hoeveelheid water bij hoeft te doen, alleen dat water moet er dan weer uitkoken. Maar is erg lekker (ben zelf helemaal gek van de kip kerrie :Y) )

Snoekiej

Re: (Warme vullende) avondmaaltijd met alleen heet water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 00:09

We hebben niet echt pannen beschikbaar helaas, dus met heet water opwarmen gaat echt niet lukken. En ook geen magnetron, anders had ik nergens problemen mee gehad :Y) Maar ik heb weer wat tips erbij! Die soepen ga ik ook zeker proberen!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:17

Scharrel een 2ehands magnetron op op marktplaats :)* .
(en die heb jij dan betaald dus mag jij als eerste hem gebruiken en je collega's zijn daarna aan de beurt :') )

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:16

Ik ken trouwens t probleem.. Mijn studie dagen op school lopen van 13.00 tot 22.00 en in de roosters worden geen pauzes gepland. Af en toe hebben we wel een uurtje pauze maar dat komt dan omdat het niet anders kon in t rooster, anders wordt gewoon alles volgepland.
Vorig jaar liepen wij ook nog moeilijk te doen met tussen de lessen door even een maaltijd salade naar binnen schuiven maar na 2x zo'n salade heb je dat ook wel weer gehad. Zelf maken ben ik ook niet zo goed in (vind koude pasta salades ed gewoon niet lekker) en het liefst wil je toch iets warms eten.
Er is wel een kantine waar je tot 7 uur een wokgerecht kan bestellen maar als er geen oauzes worden ingeroosterd heb je daar geen tijd voor.
Dus dan hebben we alleen nog de koffie automaat tot onze beschikking waar je heet water uit kan halen om een cup a soupje of noodles oid op te warmen maar om nou te zeggen dat dat een volwaardige hoofdmaaltijd is :=
Sinds dit jaar zit het ons wel gebakken met die lessen.
We regelen elke dag met de docenten gewoon een pauze (ene les kwartier eerder stoppen, andere les kwartier later beginnen) zodat we fatsoenlijk wat kunnen eten en als ze niet akkoord gaan met die pauze hebben ze pech want we gaan toch echt even normaal wat eten.
Maar over t algemeen hebben we hele toffe docenten dus er valt meestal wel wat te regelen.
Een aantal docenten komt al naar ons toe als ze ons zien lopen om te vragen "hebben jullie al gegeten? Want we kunnen wel wat later beginnen"

Maar vorig jaar werden we helemaal gek van dat maaltijd probleem. Dat gedoe met bekertjes heet water uit de automaat en de zoveelste cup a soup :=

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:23

Je hebt ook van die pakjes met kipsate en dat soort vleesdingetjes. Even in heet water houden en idd knakwarstje kun je ook zo warm maken. Broodjes en mosterd mee...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:39

Knakworstjes gewoon in heet water leggen? Werkt dat? Is misschien nog wel eens lekker om uit te proberen :j

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:42

Yep @zwitsal en @loveidefix zo doen wij dat op het werk soms tussen de middag :9

blikje knakworsten open maken, sap eruit, warm water erin. Even wachten en tadaaaa warme knakkies voor op brood! jam jam!
wij halen altijd warm water uit het DE apparaat dat is niet 100graden en dat werkt prima. Weet niet of ze open barsten als je écht warm water uit de waterkoker toevoegt. Even proberen denk ik!

Die tip van het vacuum apparaat is wel een hele goede trouwens

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:53

Bij de appie heijn heb je van die knorr zakken, waar je dus alleen heet water bij moet doen.
Verschillende pasta soorten, en nog best goed te eten :)
En licht gewicht.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:49

zigranta schreef:
Scharrel een 2ehands magnetron op op marktplaats :)* .
(en die heb jij dan betaald dus mag jij als eerste hem gebruiken en je collega's zijn daarna aan de beurt :') )

Dat was idd ook mijn idee. Zou dat mogen van je werk? Een magnetron in de "kantine" zetten?

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:31

Dat gaf TS al aan. T gaat er niet om dat het niet mag, maar als 25man zijn eten gaat opwarmen om de beurt ze niet op tijd klaar zijn met pauzeren om weer aan het werk te gaan. Bij zon musical is het cruciaal dat iedereen op tijd weer op zijn plek staat.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:35

Collega van me doet vaak zo'n minuutrijst bakje door de cup a soup (bv kerriesmaak) even een minuutje laten staan en eten maar.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:37

k4tink4 schreef:
Dat gaf TS al aan. T gaat er niet om dat het niet mag, maar als 25man zijn eten gaat opwarmen om de beurt ze niet op tijd klaar zijn met pauzeren om weer aan het werk te gaan. Bij zon musical is het cruciaal dat iedereen op tijd weer op zijn plek staat.

Ik zou dan zo eigenwijs zijn om die magnetron desnoods na gebruik op te bergen in mijn kastje/kluisje (ervan uitgaande dat ze dat hebben)mijn magnetron, mijn eten dus ben ik niet degene die moet wachten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:11

x_Jeanine_x schreef:
Bij de appie heijn heb je van die knorr zakken, waar je dus alleen heet water bij moet doen.
Verschillende pasta soorten, en nog best goed te eten :)
En licht gewicht.

Ja maar die moeten nog wel 10 minuten koken...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:21

elke keer als ik dit topic nu omhoog zie komen heb ik zin in knakworstjes.. :P
dus die ga ik nu maar lekker eten:D haha

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:22

waarom moeilijk doen als je ook gewoon smiddags warm kunt eten ? als je in de horeca werkt zul je dr aan moeten wennen denk ik ???

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:03

shadowflower schreef:
waarom moeilijk doen als je ook gewoon smiddags warm kunt eten ? als je in de horeca werkt zul je dr aan moeten wennen denk ik ???

Ik vind dit een beetje een rare reactie. Waarom zou ik er maar aan moeten wennen om 's middags warm te eten als het ook anders kan?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:45

Je hebt ook van die pakjes van Maggi, stamppot boerenkool. Daar hoeft alleen maar heet water bij. Dan eerst het zakje boerenkool en daarna de puree. Je moet geen oma's stamppot verwachten maar op zich is het best goed te eten en het vult prima! Zelf zou ik er wel wat boter doorheen roeren (misschien is zo'n mini-kuipje voor 1 of 2 boterhammen handig). Eventueel kun je een stukje rookworst in plakjes erdoorheen doen, dat warmt wel op door het kokende water.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:48

Bedankt voor nog een tip! Heb van de week met aardappelpuree en rauwe andijvie een stamppotje gemaakt, was ook erg lekker! Volgende week ga ik zowiezo een keer soep en salade maken, en die pakjes pasta in de supermarkt opzoeken!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:50

Ik ben chauffeuse en vind dit wel een uitkomst. Heb ze nog niet geproeft.. Maar je bent er niks voor nodig en hebt snel een complete maaltijd op tafel staan..

http://www.foodiezz.nl/

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:51

Noodles misschien, heb het vandaag ook gegeten heeerlijk !
Afbeelding

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:02

Zilvermoon schreef:
Ik ben chauffeuse en vind dit wel een uitkomst. Heb ze nog niet geproeft.. Maar je bent er niks voor nodig en hebt snel een complete maaltijd op tafel staan..

http://www.foodiezz.nl/

zoiets was laatst op tv, van agenten die tijdens etenstijd op patrouille waren. zuurstof erbij ofzo en het ging zichzelf verwarmen. Is natuurlijk wel een goeie oplossing in een situatie als van ts :Y)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:21

F_Orumster schreef:
Collega van me doet vaak zo'n minuutrijst bakje door de cup a soup (bv kerriesmaak) even een minuutje laten staan en eten maar.

Dat vind ik ook wel een goeie!! :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:24

Wauw, zilvermoon bedankt! Mijn pa is ook chauffeur en is niet zo blij met het ongezonde eten van veel wegrestaurants. En € 7 ben je daar ook wel kwijt! Hoe groot zijn de porties?