studenten: wat eten jullie nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:50

Ik moet toegeven dat ik ook wel 1x per week spaghetti of lasagne eet.. := (lasagne kant en klaar, spaghetti maak ik het liefst volledig zelf, vind saus uit een potje niet lekker) Af en toe haal ik pizza (diepvries vind ik 3 keer niets), of friet. Voor de rest probeer ik zo gezond mogelijk te eten, ofwel op de unief, ofwel zelf wat koken, meestal is dat dan samen met vriendje. Neem altijd groenten (soms diepvries, maar dat schijnt even gezond te zijn dan gestoofde/gekookte groenten), stukje vlees (vis kan ik niet eten) en dan aardappelen, rijst of couscous. En als ik echt lui ben haal ik een bereide maaltijd, zoals bami of moussaka :9

Anoniem

Re: studenten: wat eten jullie nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:53

@ Hvelreki: Spaghetti is toch niet zo ongezond? Ik eet zo'n 4x per week pasta :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:00

- Pasta
- Courgette
- Blokjes kip
- Pesto
- Creme fraiche

Kip bakken, courgette erbij. Mengsel van CF met groene pesto naar eigen behoefte. Pasta koken, alles bij elkaar gooien. Evt extra lik CF of pesto erbij. Yum.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:03

Spaghetti is niet echt ongezond, maar gewoon heel koolhydraatrijk :) voor sporters is dat ideaal, anderen hebben liever meer eiwitten of vetten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:06

Wij koken altijd (bijna) met z'n allen, en gewoon goede, fatsoenlijke maaltijden, veel verse groente. Er wordt niet zo vaak pizza e.d. gegeten, en in ieder geval niet als je met de groep mee-eet. Er wordt hier gewoon elke dag gekookt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:12

Hoe doen jullie dat dan met z'n allen koken? Want iedereen is meestal toch op andere tijden thuis?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:03

We eten meestal rond zes uur - half zeven. Er schrijft zich één persoon in als kok, die doet ook de boodschappen. De helft van de mensen die mee-eet helpt met koken, de andere helft wast af. Als je een keer wat later bent, dan schrijf je een 'L' bij je inschrijving, zodat we dat weten. Er wordt dan gewoon eten overgehouden voor die persoon, geen probleem. Iedereen is wel op andere tijden thuis, maar tijdens etenstijd is meestal iedereen er gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:21

Okee best leuk dan! Bij ons in huis doet iedereen alles echt op compleet verschillende tijden haha! Sommige mensen eten al om 5u, anderen om 22u pas. Of 's middags. Zelfde met douchen enzo, de douches zijn bijna altijd vrij als je wil douchen omdat iedereen op andere tijden gaat, ookal delen we er 2 met 10 man (nouja nu even 8) :P

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:26

Met de douches gaat dat bij ons ook (bijna) altijd goed. Maar avondeten is wel echt altijd rond zes uur, en daar ben ik ook wel erg blij mee. Je hoeft natuurlijk niet met de groep mee te eten; als je voor jezelf wilt koken of eerder/later wilt eten, dan kook je gewoon voor je zelf. Ik heb dat één keer per week met paardrijden; dat ik dan voor mezelf kook omdat ik anders niet op tijd op de manege ben.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:52

Juul schreef:
@ Hvelreki: Spaghetti is toch niet zo ongezond? Ik eet zo'n 4x per week pasta :')

Oh, haha, dat is wel best veel. Maar ik dacht altijd dat gewone pasta niet zo heel goed was, volkoren wel maar dat lust ik niet :P Nu ik heb er verder geen verstand van, maar me dunkt dat je ook minder groenten eet in zo'n saus dan als je aparte groenten bij je pasta/rijst/aardappelen neemt bijvoorbeeld.

Zo mee-eten met een groep zou echt niets voor mij zijn. Ik heb 101 dingen die mijn maagje niet zo goed kan verdagen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:00

Ik eet wel gewoon groente bij m'n pasta :j Maar ik eet heel veel van die tortellini (met kaas), en daar dan groente bij. Dat scheelt afwassen omdat je maar 1 pan nodig hebt (als je rauwe groente erbij neemt) :)) Bij andere pasta doe ik wel altijd saus uit een potje, maar dat gooi ik er meteen na het afgieten doorheen met vegetarisch gehakt, als de pasta nog heet is, dan hoeft dat ook niet apart in een pan, en dan kaas eroverheen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:11

Ik eet het liefst 3x pasta, 2x rijst, 1x krieltjes en 1x wat anders. Ik houd niet van gekookte aardappels :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:30

Ik ben dan wel weer student maar dat telt niet.

Tijdens mijn echte studententijd kookte ik ook gewoon braaf (avg) of ik at 's avonds brood. Ik woonde op mezelf maar niet op kamers, of dat scheelt?

Ik ken er genoeg die nu 30 zijn en nog steeds op knakworsten leven als ze geen tijd/zin hebben om te koken :D Dus het ligt ook gewoon aan jezelf als persoontje.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:40

Op dit moment eet ik vaak 2x in de week brood (ivm college rond etenstijd) en daarnaast meestal met huisgenoten. Dan kunnen we van alles eten; pasta, rijst, avg, ovenschotels, wereldgerechten. Noem het maar op. Als ik zelf eet, dan maak ik meestal groenten met vis, zonder aardappelen want daar houd ik niet zo van. Eigenlijk eten de meesten hier in huis wel redelijk gezond..

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:49

Ik eet ook gewoon normaal, wel minder vlees. Verder maak ik curry, roti, couscous, pasta, risotto, geroosterde groenten, soep van alles eigenlijk. Gaat prima in je eentje, gewoon kleine hoeveelheden maken en met dingen die je overhebt volgende dag weer wat anders maken. Nu woon ik ook in een buurt met veel buitenlandse winkels en groenten kosten daar bijna niks.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:17

Nou fijn, ik als kaasliefhebber had een cadeautje gekregen. Een lekker blok kaas (van ongeveer 8 euro, zou ik dus nooit zelf kopen) :9
Wil ik het net pakken uit de koelkast.. is ie weg. -O-

Fijn, dan maar weer genieten van mijn leverpastei van 25 cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:00

Ah das balen red_savage! :(:) Dat heb je helaas wel in een studentenhuis... iedereen doet maar gewoon..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:16

Red_Savage schreef:
Nou fijn, ik als kaasliefhebber had een cadeautje gekregen. Een lekker blok kaas (van ongeveer 8 euro, zou ik dus nooit zelf kopen) :9

OMG daar zou ik echt zo pissig om zijn... _-:(
Vanwege dat soort dingen had ik dus mijn eigen koelkastje op mijn kamer :D

Toen ik nog op kamers zat, at ik meestal pasta met studiegenoten :') Lekker makkelijk. En als ik eens zelf moest eten, vaak gebakken aardappeltjes met vlees en groente. Nooit gekookte aardappelen eigenlijk. Wat ik ook wel vaak deed: maaltijdsoep met een (afbak)pistolet. Lekker goedkoop en gezond, en makkelijk voor 1 persoon. Wokken deed ik ook vaak voor 1 persoon, dat is ook heel makkelijk en gezond!

Nu woon ik samen en nu haal ik vaak van die stoomaardappeltjes, lekker en gezond! Net zo gezond als gekookte aardappelen, alleen geen gedoe met schillen en koken en binnen 10 minuten klaar! En dan met groente en vlees :) . We eten ook wel vaak een groentenomelet met een pistolet, of gewoon een gewokt groentengoedje. Nog steeds eigenlijk geen gekookte aardappelen, tenzij in de winter door een stamppot :') Pasta doen we eigenlijk zelden, ik heb daar altijd van die ongezonde associaties bij...

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:39

Ik ben student. Ik heb in Nederland altijd op mezelf gewoond. En dan was het dus altijd pasta. Aardappelen waren niet aan mij besteed! En groente en vlees al helemaal niet.

In Finland in het studentenhuis was het hetzelfde. Ik at hier meestal op de universiteit in het UniCafe (2,50 euro voor een volledige maaltijd, elke dag iets anders op het menu.) En als ik thuis at: pasta of pizza.

Nu woon ik samen met mijn vriendje en probeer ik eindelijk te koken. Als ik lasagne maak, maak ik hem zelf en ook begin ik wat te experimenteren met andere ingredienten zoals verse groenten enzo! Dus we gaan vooruit. Maar toen ik nog alleen was, dacht ik echt niet aan gezond eten e.d. Ik was daar te lui voor. Ik dacht alleen maar aan goedkoop en snel.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:43

Ik heb trouwens nog een budgettip voor lekkere rijst :') kies een potje soep uit in de winkel dat je lekker lijkt, en kook daar dan rijst in, zodat de rijst het vocht van de soep opneemt. Dan heb je dus rijst met groente en vlees erin, in de smaak van je soep :D

(Oké het klinkt heel ranzig als ik het zo omschrijf, maar het is echt wel lekker en ook supersnel en goedkoop :') )

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:23

Red_Savage schreef:

Dat gebeurt bij ons anders echt zomaar niet! Je moet wel je naam op je producten zetten, maar het wordt echt niet zomaar gepakt. Wat balen zeg! Maar ik neem dat niet iemand een heel blok kaas heeft opgegeten?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:47

Ik gebruikte juist wel vaak aardappels. Eerst even koken en dan in de oven met andere groenten, of even opbakken in een koekenpan.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:06

Century schreef:
Red_Savage schreef:

Dat gebeurt bij ons anders echt zomaar niet! Je moet wel je naam op je producten zetten, maar het wordt echt niet zomaar gepakt. Wat balen zeg! Maar ik neem dat niet iemand een heel blok kaas heeft opgegeten?

Er was nog de helft over, en die is dus gewoon verdwenen.
Er staat bijna niets in die koelkast. dus als er iets instaat is het ook wel duidelijk dat dit van iemand is.

Nu heb ik er inderdaad mijn naam opgezet, maar ik vind dat eigenlijk belachelijk... ik dacht dat het wel vanzelfsprekend was dat je van andermans spullen afblijft.

Ik heb er nu maar iets bij gezet in de trant van "Afblijven, ook aso's die niet snappen dat je van andermans spullen af moet blijven" :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:12

Red_Savage, was dit een speciale kaas of koop je nooit kaas zelf?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:15

Nee, dit was wel kwaliteitskaas. :j
Was ook echt een cadeautje.. ben er dol op, maar aangezien ik maar een arme student ben ga ik die zelf niet kopen (8 euro voor zo'n stuk.. haha, daar eet ik 3 dagen van)