Testrecept juni: Courgettekoekjes met feta - testen tot 15/7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:40

Ibbel schreef:
Ik pas het wel even aan in het recept ;)

dank je!

RelarDevi

Re: Testrecept juni deel 3: Courgettekoekjes met feta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:05

Ik vond het heel erg gemakkelijk te maken, een 8 daarvoor.
De recept zelf heb ik wat aangepast dus kan niet echt een cijfer geven voor de originele recept.
(ui weggelaten, moeders mag dat niet. Hadden geen tijm in huis, vond wel een potje mais die ik erdoorheen heb gegooid.)

Ik vond het wel heel erg lekker :9

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:17

MoonChloe schreef:
Ik vond het heel erg gemakkelijk te maken, een 8 daarvoor.
De recept zelf heb ik wat aangepast dus kan niet echt een cijfer geven voor de originele recept.
(ui weggelaten, moeders mag dat niet. Hadden geen tijm in huis, vond wel een potje mais die ik erdoorheen heb gegooid.)

Ik vond het wel heel erg lekker :9

Wat leuk! :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:54

Het is tot de eerste van juli he? Ik ben het echt straal vergeten en ik heb al boodschappen in huis voor tot en met dit weekend, dus het gaat em dit keer niet worden ben ik bang. Ik wil het recept wel een ander keertje gaan maken.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:50

Met maïs heb ik ze idd ook wel eens gemaakt, is ook erg lekker. En dan met wat chilisaus :P

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:02

Ik ga ze vanavond maken, kan nog wel, hè? Om mee te doen, bedoel ik, ik heb geen toestemming nodig om ze te maken :D .

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 09:07

De maar hoor :j
Misschien moeten we sowieso de maak-termijn latern overlopen in de volgende maand. Dat kan nl makkelijk.

Which reminds me, even het topic voor juli openen :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:30

Ik heb ze al een keer gemaakt, en dat viel nogal tegen. Ik denk dat ik relatief grote courgettes had, de verhiouding met de kaas was nl nogal zoek, en ondanks het uitlekken (en zelfs uitknijpen) waren ze vrij zompig. Ik had ze al eens eerder gemaakt en toen waren ze wel geslaagd, dus ik ga het gewoon nog een keer proberen.

Mss idd een idee om de maaktermijn te laten doorlopen tot het nieuwe recept bekend is?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 09:34

Ik denk dat dat goed te doen moet zijn. Maaktermijn gewoon een maand, van halverwege als de poll-uitslag bekend is tot halverwege de volgende maand - tot het in het BNB komt.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:21

Oeh, bijna vergeten! Ik heb ze ook gemaakt laatst, maar ze vielen wat tegen. Ze waren niet echt compact genoeg en de textuur was wat raar. De smaken combineerden wel lekker, maar ze waren wat flauwtjes. Voor het maken geef ik een 7, voor de smaak een 6. Ik denk dat wat sambal oid veel kan toevoegen aan de smaak!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:24

Ik heb wat meer bloem toegevoegd, om het iets compacter te krijgen en nog iets minder vochtig. Ook ik vond het beetje flauw, het zou iets meer bite mogen hebben, maar een beetje bouillonpoeder door het beslag zou wonderen kunnen doen en een sausje ook.

Ik was net klaar met bakken toen partnerlief ziekjes thuis kwam, dus ik eet nu een paar koekjes warm op en de rest bewaar ik maar tot morgen 8-) . Het knapperige gaat er au bain marie wel af, trouiwens, recht uit de pan zijn ze het lekkerst :j .

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KHNMX4B-G.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Het was de bedoeling ze te eten met een salade en gehaktballetjes erbij.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:36

Vriendlief was gelukkig weer opgeknapt, dus ik heb de koekjes geserveerd als tapas met foccacia, gevulde paprikaatjes, gehaktballetjes en nog zo wat.

Mijn vriend geeft een 8, hij vond ze hartstikke lekker, en ik een 7.

Ik had er trouwens het hele pakje feta van 200 gram in gedaan, maar dat proefde je nauwelijks. Dat wil wat zeggen, want ik lus absoluut geen kaas van wat voor soort van ook 'uit het vuistje' (koud), en feta al helemaal niet :+ .