Testrecept mei: klassieke asperges the modern way

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Testrecept mei: klassieke asperges the modern way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:05

Ik had het gemengd met pasta omdat ik het anders niet volledig genoeg vond. Maar nee, niet mijn ding.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:18

Gemengd met pasta ? Doe je ook zout in de koffie ? :)
Nee grapje, pasta en asperges is ook prima te combineren. Alleen in dit geval zou ik daar niet meteen aan denken.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:04

Zout in de koffie? Ik lust geen koffie. :P
Pasta-salade is toch niet zo vreemd? En dan met de sinaasappel, creme fraiche en de vega ham.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:38

Ik heb het dus gisteren gemaakt als voorgerechtje bij het avondeten. Bij gebrek aan kwarteleitjes heb ik halve gekookte eieren als garnering gebruikt. Ik had het meeste 's morgens al klaargemaakt, zodat ik me 's middags helemaal aan mijn schoonouders kon wijden. Ook de asperges had ik vast 5 minuutjes voorgekookt, zodat ze net voor het opdienen alleen nog even geroerbakt hoefden te worden.

Mijn schoonouders vonden heel lekker, en ze vonden het er ook nog eens heel leuk uitzien :j . Schoonmoeder gaf als tip voor de garnering mee dat een rood accent wel leuk geweest zou zijn. (Een rood kersje ofzo, zei ze, maar 'uit eten gaan' vindt ze eigenlijk alleen echt leuk bij Van der Valk, dat zegt genoeg :+ :') ). Een kerstomaatje zou op zich wel leuk geweest zijn ;) .

Voor het hamprutje had ik slagers achterham en beenham gebruikt, met een flinke eetlepel crème fraîche, een beetje sinaasappelsap, een beetje geraspte schil en iets peper. Door de ham vond ik het al best zout.

Mijn vriend vond het resultaat toch nog wat te sinaasappelig, hij geeft een 7½.
Ik geef ook een 7½.
Mijn schoonouders gaven beiden een 8.

Dit was niet een mooist opgemaakte bordje, maar de fotograaf heeft verder niet naar compositie gekeken ofzo :)) :
Afbeelding

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:54

Het is deze keer een dubbelrecept geworden. Het originele recept en een recept met garnalen en bijbehorende saus. Dit blijkt ook perfect te combineren met asperges.

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 12:13

Mag ik nog de cijfers van Emytje en lageveld? Dan kunnen we de eindscore gaan berekenen ;)

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:34

Excuus, ik had niet begrepen dat er een cijfer werd verwacht. Voor mij een 8 !

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:43

Ik zit een beetje te denken over een punt. Ik vond de asperges erg lekker, maar de salade vond ik dus echt niet voor herhaling vatbaar. Daarbij vind ik het wel erg leuk dat Lielle het recept zelf heeft verzonnen en dat vind ik ook wel meetellen, maar aangezien ik de salade echt vond tegenvallen en het geheel niet zo bijzonder vond; een 6.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 00:43

Ik heb het. Niet meer kunnen maken, sorry. Wellicht omdat ik niet zo hou van asperges en ik was nog aan het denken wat ik met de ham.zou doen, een mousse ofzo. Want door allergie hou ik niet van varkensvlees en ik vond t ook niet zo mooi meer ogen. Ik dacht aan hammousse of terrine met asperges mooi erop en daarover gepocheerd ei.
Idd een plus dat het een eigen bedachte creatie is!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:48

F_Orumster schreef:
Ik heb het. Niet meer kunnen maken, sorry. Wellicht omdat ik niet zo hou van asperges en ik was nog aan het denken wat ik met de ham.zou doen, een mousse ofzo. Want door allergie hou ik niet van varkensvlees en ik vond t ook niet zo mooi meer ogen. Ik dacht aan hammousse of terrine met asperges mooi erop en daarover gepocheerd ei.
Idd een plus dat het een eigen bedachte creatie is!

Dan zou je toch een de garnalen kunnen proberen in plaats van de ham.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:38

Lust ik niet ;)