Testrecept van de maand behouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Voor welke optie zou je kiezen?

- Thema
9 (37%)
- Anders
7 (29%)
- Beiden
8 (33%)

Totaal aantal stemmen: 24

Emytje

Re: Testrecept van de maand behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:50

@ Zidore: Ik bedoelde het niet via een thema. Meer kiezen uit drie recepten via poll, zoals iemand boven mij aanhaalde. ;)

Ik moet overigens ook zeggen dat ik de polls steeds te snel gesloten vind worden. Ik maak het brainstormtopic eigenlijk altijd wel mee en haal daar ook wat aan, maar op de 1 of andere manier mis ik de polltopics steeds. Ik zou dus nooit voor 1 persoonsgerechten hebben gekozen. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:17

Kiezen via poll zou ik ook niet doen eigenlijk, dat zorgt weer voor verwarring denk ik..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:02

Vanwaar zorgt dat voor verwarring? Dan is er wel meer keuze. Ik vond dat met het oude concept van het testrecept zo lastig dat je er geen inspraak op had. Veel recepten waren als vegetarier gewoonweg niet te maken, of het was te simpel of bepaalde ingredienten waren niet aan te komen. Mij weerhield dit om echt actief mee te doen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:10

Maar je kon toch ook zelf recepten aandragen? Ik meen me te herinneren dat het juist een probleem was dat er geen recepten ingestuurd werden, of heb ik dat fout?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:04

Oh dat weet ik niet. Ik ben pas ergens aan het einde binnen komen vallen. Dus dat zou best kunnen, al was mij dat niet duidelijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 14:06

Doordat meerdere gebruikers aangaven dat ze het niet fijn vinden hoe het testrecept van de maand is opgezet zijn we achter de schermen verder gaan kijken naar mogelijkheden.
We hebben gekeken in dit topic wat jullie ingebracht hebben en besloten om te kijken naar het voorstel van Sonja of dit een leuk idee is.

Dit houdt in:
- 1 gebruiker opent een topic op VT, zij/hij is de topicleider en neemt de verantwoordelijkheden voor het topic, de moderator gaat dit niet meer doen.
- Er wordt een thema gekozen.
- Gebruikers kunnen binnen een termijn van 2 weken een korte omschrijving van recepten indienen in het topic.
- Er kan dan gekozen worden uit de recepten die in het topic staan.
- Diegene wiens recept gekozen is maakt dan het gehele recept bekend in het topic.
- Iedereen kan beginnen met het maken van het recept.
- Je kan in het topic beoordelingen en foto's plaatsen.
- Graag geen foto's quoten in berichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:14

Ik snap dit modbericht echt niet... Waarom besluiten de moderators wat de gebruikers moeten doen, terwijl de gebruikers nog veel verschillende opties aandragen en die bespreken. Naar mijn idee wordt er hier nog steeds gebrainstormd en overlegd over wat de meeste mensen het interessantst vinden en zijn we nog lang niet aan de besluitvorming toe.

Absoluut niet persoonlijk richting Sonja, maar ik zie in dit topic maar 1 reactie (Zidore) die meldt dat dat een leuk idee is. Voor de rest is er nog helemaal geen concrete richting aan te wijzen voor wat 'de bokkers' willen.

Nu gaan we dus weer een ander concept proberen, maar dat is maar een tijdelijk lapmiddel. Waarom niet kijken naar een optie waar meer mensen zich gelijk goed bij voelen ipv steeds alles verschillend uit te proberen.

Ik krijg er het idee van dat de moderators ervanaf willen (zeker gezien de eerste zin dat een Bokker er verantwoordelijk voor moet zijn), en daarom maar even snel een besluitvorming door de strot duwen, terwijl normaal de besluitvorming meerdere maanden duurt.

Bovendien ben je met deze opzet 2 maanden bezig. Eerst 2 weken suggesties aandragen. Dan 2 weken stemmen. Dan een maand alles testen. Wie kiest trouwens het thema? De 'Bokker' of iedereen? Hoe wordt dat besloten?

De toevoeging : geen foto's quoten in berichten is een onzinnige regel omdat die regel op heel Bokt geldt. Zo kan je ook regels toevoegen alla geen MSN-taal gebruiken. Tis een regel, maar niet relevant voor het verloop van het topic.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 14:35

Ik heb je post net gelezen en kom er later nog op terug.

Edit: we gaan dit nu nog niet uitvoeren. De enige reden waarom ik dit net geplaatst heb, is om te kijken of jullie dit idee wat vinden.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:44

ik vind thema's trouwens niet leuk hoor ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:06

Ik heb even in het oude topic gekeken en daar kwam het volgende voorstel langs:

[VT] Hoe verder m.b.t. het testrecept.
Citaat:
Ik had het zelf meer begrepen dat er een thema is waar een voorbeeldrecept bij komt (evt in twee moeilijkheidsvarianten), maar waar dus ook naar eigen inzicht mee geexperimenteerd kan worden. Parallel daaraan kun je dan de discussie voor het volgende thema voeren.

Ik vind zelf een heel specifieke opdracht (of een specifiek thema) wel leuk, waarbij dan per maand een andere (vaste) deelnemer de opdracht of het thema bepaalt.

Voorbeeld:
Maak een maaltijd voor vier personen binnen een budget van pak 'm beet 5 euro. En dan kun je nog de deelnemers de meest creatieve oplossing laten kiezen.

Maar volgens mij is het probleem vooral dat er enerzijds ervaren koks meedoen die wat uitdaging zoeken, en anderzijds mensen die niet of nauwelijks kunnen koken en inspiratie/hulp zoeken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:16

Ik vind een thema ook maar niets. Gewoon elke maand een recept, maken en vervolgens beoordelen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:19

Ik vind een thema super, maar niet zoals het nu gaat. Recepten kan leuk zijn, als ze wel wat uitdagend zijn, en je de vrijheid om te experimenteren want slaafs een recept volgen doe ik niet.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:23

Je hebt toch altijd de vrijheid om te experimenteren? Geloof niet dat het verplicht was om 'slaafs' een recept te volgen. In de reacties zag ik tenminste vaak dat mensen dingen naar eigen smaak wijzigen. Heb je daar geen zin in en volg je liever het recept dan kan dat ook. Die verschillen maakt het ook weer leuk vind ik. :)

Maar goed, ik ben voorstander van het oude principe van een recept. Ik heb geen zin om over een thema na te denken, daar ben ik te lui voor en vind ik koken weer niet leuk genoeg voor. :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:27

Als je gaat experimenteren is een cijfer geven niet zinvol meer. Daarom vind ik een concreet en uitdagend thema leuk, maar ik kook dan ook graag. En daar zit dus volgens mij het probleem, zoals ik al eerder aangaf. Het niveau en de interesses lopen te ver uiteen, ik vind het huidige thema (eenpersoons gerechten) gewoon niet interessant. Daar lepel ik er ook zo tien van op, daar zit geen uitdaging in.
Zo'n herfst thema als we de eerste keer hadden is dan veel leuker, dan kun je er echt een menu omheen bouwen.

Ik ga denk ik gewoon lekker mijn eigen themaatje bedenken en daarmee experimenteren :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:29

Lielle schreef:
Als je gaat experimenteren is een cijfer geven niet zinvol meer. [...] En daar zit dus volgens mij het probleem, zoals ik al eerder aangaf. Het niveau en de interesses lopen te ver uiteen, ik vind het huidige thema (eenpersoons gerechten) gewoon niet interessant.

Ben het met alles wat je hier schrijft eens. :D

Als recepten enorm afwijken is becijferen niet handig meer nee.

Ach, ik zie wel wat het wordt, zo'n fanatieke meekoker ben ik niet dus heel relavant is mijn mening eigenlijk ook niet in deze. :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:34

eenpersoons gerechten is gewoon geen thema in mijn ogen. Bijna alles komt in aanmerking als je de hoeveelheden maar doseert. En helaas zijn daar niet allee verpakkingen/blikken op gericht.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:35

Om het voor iedereen leuk te houden is een thema misschien beter geschikt, maar combineer dit dan met het concept van ready steady cook. Dus koken binnen een thema met een x aantal verplichte ingrediënten!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:07

Ik blijf er bij dat het me leuk lijkt om het leerzaam te maken en zo elkaars ervaring te delen. Bijv. 'eenvoudige' recepten maar dat eenieder kan aangeven wat hij/zij daarvan maakt.

Zoals de reclame van Rudolph v. Veen op het moment 'hoe maak jij je nasi?' superleuk en inspirerend lijkt me dat om te horen hoe iedereen daar thuis iets van flanst. (hier http://www.rtl.nl/xl/#/u/ba52eeab-b99b- ... 8e2216aa2/ zit hij voor atwt ;) )

Ik had laatst broccoli, gehakt en aardappel in huis maar geen oven. Kreeg http://bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=1437653 hier toch veel inspiratie door (hoe eenvoudig het ook mag klinken!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:19

Dat kan heel leuk zijn als het dan ook wat gerichter is dan het free format van nu. Jouw voorbeeld van de broccoli vind ik wel leuk, al is ook dat imo niet zo heel erg uitdagend.

Ik zie Sonja ook proberen om er wat meer diepgang aan te geven, hopelijk levert dat wat op. En verder laat ik het hierbij, ik zie wel wat eruit komt en of ik het dan wel boeiend vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:26

Ik doe m'n best maar heel eerlijk gezegd begint het een beetje op koken voor dummies te lijken. Niets mis mee, maar zelf heb ik er geen lol aan of van.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:30

Dat zat ik net te denken. Het richt zich nu vooral heel erg op mensen die niet of nauwelijks kunnen koken en daar hulp bij willen hebben. En daarvan zijn er al meer dan genoeg topics op VT, maar daar vind ik ook niets aan. Dat soort koken doe ik vrijwel altijd als er eten op tafel moet komen maar dat norm ik geen koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:33

Nee ik ook niet, vandaar dat ik de term koken voor dummies waag te gebruiken. Dit zijn gewoon eteninelkaarflansdingetjes, even handig voor doordeweeks maar heeft niets met 'Koken' te maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:36

Eens met jullie.

Ik vind een black box idee wel leuk eigenlijk.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:43

Zou het niet het meest logisch zijn om nu eerst een keer te testen of een thema beter werkt als er een duidelijker thema wordt genomen, voor er weer totaal andere concepten worden geprobeerd? Een concreter thema lijkt een redelijk vaak genoemd voorstel, zover ik het onthouden heb. Het lijkt mij logischer om eerst een kleine wijziging te proberen voor alles weer op de schop gegooid wordt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:59

toch denk ik dat té moeilijk ook weer niet werkt...
Uiteraard is het verschil in kookkunsten op bokt megagroot
Maar om de bijna-pro-hobby-kok en de ik-kan-nog-geen-ei-bakken-kok beide tevreden te houden lijkt me moeilijk...
Broccoli, gehakt en aardappel is imo ook te simpel, maar een echte kok gooit daar nog een berg ingredienten bij waar je u tegen zegt en dan krijg je weer heel iets anders.
is eigenlijk hetzelfde als het ready-steady-cook programma