Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wij gaan van de friese stappers (bokt topic) meeten en met deze meeting wilde we graag cupcakes gaan maken en natuurlijk ook gaan versieren..
nou kan dat met marsepijn zag ik maar zijn er nog andere manieren die iets minder prijzig zijn? kan dat fondant bijvoorbeeld ook en wat is daartussen het verschil? En als ik het goed begrepen heb moet je dat dan ook besmeren met botercreme voordat je dat er op kunt plakken?
Jullie kunnen wel merken dat ik niet echt weet waar ik moet beginnen.. heb al recepten voor de cakejes maar vanaf daar is het lastig

Ik heb nog steeds de foto's van mijn taarten niet gekregen :/ Maar, dit weekend ga ik weer naar mijn ouders toe en ga niet weg voor die dingen op de pc staan! Kan ik ze eeeeeeindelijk posten ^^
En oh ja.. *zet dikke stip op dit topic* Falona schreef:Mijn blanda's gaan (per 4) 3x 10 minuten opbouwend 150-160-170. Mijn 24cm vorm begin ik met 15 minuten op 150 en daarna opbouwen naar 160-170, maar geen idee hoe lang. De laatste keer heb ik het tweede deel echt helemaal op de gok gedaan omdat ik de tijd was vergeten aan te zetten
Komt er wel iedere keer goed uit en zolang je goed opbouwt en sowieso de eerste 25/30 minuten de oven dicht houdt kan je daarna mbv een lange sateprikker testen of hij al gaar is of niet.

Falona schreef:Gaan we niet door met een nieuw thema of laten we het oude thema nog even doorlopen bij gebrek aan inzendingen?
Ik weet dat ik dat laatste zelf heb voorgesteld, maar daar heb ik verder geen reactie op gezien en het is niet mijn bedoeling mijn ideeën op te leggen.