Net als bij frikandellen: weetje wel dat daar paardenvlees in zit?? Ja, maar t smaakt er niet minder om
Calorieën checken doe ik voornamelijk bij de Mac, voor de lol
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evony schreef:Er zitten luizen in rode M&M’s.
‘Dit is inderdaad goed mogelijk. De M&M’s hebben hun mooie rode kleur te danken aan een veelgebruikte rode kleurstof genaamd: Cochenille. Deze stof wordt gewonnen uit luizen. Bij het woord luizen hebben de meeste mensen echter een verkeerde associatie. Het gaat hier niet om de hoofdluizen die bij tijd en wijlen door je haren kruipen, maar om schildluizen. Dit zijn plantenzuigers. Cochenille heeft het E-nummer E120, en wordt ook in veel andere producten verwerkt, bijvoorbeeld in roze koeken, Wicky aardbei en roodgekleurde marsepein.’
. Erg krom en raar, vooral als je bedenkt dat ik beesjes in de verse volkstuingroente weer wel normaal vind (idd met de mest, die ik nota bene zelf uit de stal heb geschept, écht, er nog in
), maar ben sowieso wat gestoord met eten en wil daarom ook niet al te veel info over wat ik naar binnen werk voordat ik niets meer lust...
antje_vip schreef:Het kan mij niks schelen wat ze erin stoppen, ik word er (voor zover ik weet) niet ziek van. Ik eet gewoon wat ik lekker vind
En leuk voorbeeld van de kroepoek wordt in dit topic gegeven! Ik vind garnalen dus ontzettend vies (komt mijn moeder weer aanzetten met een garnalencocktail, blegh) maar een hele zak kroepoek eet ik zonder moeite op.

upendo schreef:Sabmid schreef:Toch is het zo dat het van luizen komt, of het nu geloofd wordt of niet.
Gelantine van botten (varkens of rund)
En zo zijn er genoeg dingen die ik om die reden niet moet hebben
Wist je dat er in bijna alle groenten wel meststoffen zitten?
Ohja, vlees, nog zoiets.
Red_Savage schreef:aerdenhout1 schreef:Zolang het er niet uitziet als een dier, dan vind ik het allemaal even lekker!
Nu denk ik aan b.v garnalen, kreeft, tong, lever,hart....getver!
Zou ik niet weten of zien wat het is, dan zo het zomaar kunnen dat ik het wel lekker vind!
ERRUG HE???![]()
![]()
![]()
Luizen in de M&M??? Dat gaat er bij mij niet in? Hoe kom je aan die informatie?
Volgens mij wordt het schild-je gebruikt van insecten voor de glanslaag van snoepjes zoals M&Ms, mentos, etc. Of het een fabeltje is weet ik niet. Maar ik dacht dat het zoiets was.
Van Red_Savage dan he. Niet dat van jou. Luizen worden gebruikt voor de rode kleurstof, niet dat ze het schildje gaan gebruiken voor de glanslaag.