Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Iemand al een foto van zijn eigen baksel? Sonja_vR schreef:Sabine schreef:Verheug me hierdoor alweer helemaal op de kerst, met Kanelboller, Tilslørte Bondepiker, Lefser, Kromkaker, Potetkaker...
zeg, nu kun je wel allemaal lekkere dingen gaan opnoemen...maar vertel er dan ook bij hoe je die maakt
) nodig die de meeste mensen (waaronder ik) niet in huis hebben. Ik zou het recept van Tilslørte Bondepiker wel kunnen geven maar er staat me iets bij dat die ooit al op Bokt hebben gestaan onder de naam 'gesluierde boerenmeisjes' of iets dergelijks.

dus gewoon het deeg in 2en verdelen, met de roller platrollen, het kaneelmengsel er goed overheen smeren en dan rolletjes van snijden zoals deze 

degene die gelukt waren, leken als 2 druppels water als deze op de foto
Uiteindelijk is het me wel gelukt om ze in de vorm te krijgen maar ze zien er dus niet uit! Overigens zijn ze wel erg lekker, dus het geklooi is niet voor niets geweest 
. 

Zidore schreef:ik wil jouw foto ook wel zien hoor!
hier ook nat deeg, moest er nog veel meel bij doen (en ik vond het al zo'n grote homp)
de volgende x ga ik 1/3 van alle ingredienten gebruiken, kan ik ook lekker expirimenteren met nootjes of rozijnen
) Rozijntjes lijkt me inderdaad een goed idee, zo kun je ze volgens mij ook in de winkel krijgen, mjammmm