Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:32

Nicolletje schreef:
Is er geen plekje op de voorpagina, voor het testrecept?

Zo krijg je misschien meer mensen mee. Ik vergeet VT weleens namelijk :o

Dat heb ik dus ook ;)

Lielle

Re: Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:09

het staat altijd in de BNB en die staat op de voorpagina. We hebben helaas geen plekje voor speciale aankondigingen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:37

Ook ik kook enkel mee als het recept mij aanstaat, zoals al eerder gezegd vond ik het testrecept van augustus meer in januari thuishoren eerlijk gezegd.

Maar testrecept is wel leuk en ik zou het ook waarderen als het wel blijft bestaan :)

O ja editje; het themakoken lijkt me ook wel een leuk idee, maar denk eigenlijk dat dit niet zo veel animo krijgt. Moet je namelijk dan ook passen om om een thema een recept te verzinnen enzo.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:49

Misschien is het dan verstandig om bij het thema wel een recept te plaatsen zodat mensen die niet creatief zijn in het verzinnen/zoeken van een recept, toch nog iets achter de hand hebben. Mensen die wel zo crea zijn, kunnen dan zelf iets verzinnen of zoeken.

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:53

Misschien iets met een voorbeeldrecept plaatsen?

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:46

Eefske schreef:
Marjo_Wystan schreef:
ik meld mij alvast! Heb een aantal weken geleden afgesproken met vriendinnen dat we elke woensdag bij elkaar eten. (zitten ook op bokt)

nu dacht ik eigenlijk op zoek te gaan naar het testrecept van deze maand om te maken en met zijn drieen reacties te posten, maar zie dat er andere ideeen in de planning zitten.

Mochten er verder bokkers zijn die vaak alleen eten omgeving rdam/schiedam. Mogen van mij aanschuiven zodra er een testrecpt is :P

Kom ik wel een keer aanschuiven/meekoken. :=

gezellig :D een bokt-kook-test-recept-clubje ! :j

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:05

inge81 schreef:
O ja editje; het themakoken lijkt me ook wel een leuk idee, maar denk eigenlijk dat dit niet zo veel animo krijgt. Moet je namelijk dan ook passen om om een thema een recept te verzinnen enzo.

Dat is inderdaad een valkuil, maar dat lijkt me (grotendeels) op te lossen door de thema's vrij simpel te houden.
Als je thema's kiest zodat de gemiddelde persoon (mits een beetje creativiteit) niet te veel moet afwijken van het gewone boodschappen/kook/eet patroon, kan da tvolgens best een succes worden :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:43

Dat is niet leuk voor de ervaren Koks, ik vind het voorstel van een voorbeeldrecept wel een mooi compromis.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:41

Of drie opties bij het thema; een makkelijk recept, een ingewikkeld recept en als laatste optie een vrije keuze?

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:16

Oke wat is nou precies de nieuwe bedoeling? Want ik begin een beetje de draad kwijt te raken met wat we nu als eerst willen uitproberen :')

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:23

Ehhhm volgens mij is dit nog de brainstorm? Is nog geen beslissing gemaakt, toch?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:35

Ik vind de oplossing van Misser ook wel een goede inderdaad. Thema's aan de simpele kant houden vind ik net zoals Lielle zegt ook een wat minder idee.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 08:25

Laura82 schreef:
Ehhhm volgens mij is dit nog de brainstorm? Is nog geen beslissing gemaakt, toch?

Klopt :)
Er komen onwijs leuke ideeën voorbij, welke ook zeker bruikbaar en te realiseren zouden zijn.
Ik ga me inlezen in alles wat geschreven is, en kijken of ik tot een voorstel kan komen.

@ Brittol: bied jij je eventueel nog aan om de kar te trekken?
Zijn er misschien meer gegadigden?

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:40

Je kan met een simpel thema ook moeilijkere dingen maken...
Je neemt bvb een thema, pompoenen. Het testrecept geeft twee suggesties die verschillen in moeilijkheidsgraad. Derde optie is zelf een gerecht samenstellen (of zelf een recept van internet kiezen en dit klaarmaken).
Moeilijker kan je het maken door bvb meerdere ingrediënten verplicht te maken.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:09

Vind ik inderdaad wel een goede optie om op twee verschillende niveaus te werken.. Kan je het zelf aanpassen naar je tijd/zin.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:02

2 of 3 moeilijkheidsgraden zijn idd misschien wel leuker voor iedereen. een zowel een ervaren kok als beginner moet kunnen meedoen. En soms heb je gewoon zin in iets eenvoudig en soms heb je tijd en zin om alle kasten open te halen.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:07

Fnanne schreef:
Laura82 schreef:

Klopt :)
Er komen onwijs leuke ideeën voorbij, welke ook zeker bruikbaar en te realiseren zouden zijn.
Ik ga me inlezen in alles wat geschreven is, en kijken of ik tot een voorstel kan komen.

@ Brittol: bied jij je eventueel nog aan om de kar te trekken?
Zijn er misschien meer gegadigden?

Ja ik bied het nog steeds aan, vandaar ook mijn vraag wat nu de bedoeling was. Maar ik had een beetje verkeerd gelezen, zie inderdaad nu dat er nog geen beslissing is genomen.
Maar goed, ik bied het nog steeds aan, moet mij alleen wel even duidelijk verteld worden wat het nieuwe concept is en wat er van mij verwacht wordt. Alle ideeën klinken in iedergeval wel heel erg leuk. :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:08

Over dat thema koken; Willen we dan zeg maar alleen ingrediënten als thema gebruiken, of ook nog steeds budget, dieet etc eventueel erbij doen als thema?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:14

thema's kan toch vanalles zijn. je ingrediënten kiezen, maar toch ook dingen als feestdagen, verjaardagsfeestjes, BBQ,..

en idd op alles kan je eigenlijk nog een vega, low budget, dieet,... versie maken of is dit aan de testers om zelf te suggereren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:15

Ik vind het testrecept wel heel leuk, maar heb soms de weekeinden stomweg te vol zitten om mee te kunnen doen, en ik moet zeggen dat de recepten me toch ook regelmatig niet aanspreken. Van die recepten waar je al 10 kilo van aankomt als je d'r naar kijkt enzo zijn aan mij niet besteed (van die recepten vol room, boter etc en dat liefst 3 gangen lang). Maar ook iets ubersimpels als een maaltijdsalade of een broodje hamburger vind ik niet testreceptwaardig.
Te moeilijk heb ik ze nog nooit gezien, maar ik ben redelijk handig in de keuken denk ik.

Het idee van een thema per maand vind ik leuk en dat hoeft wat mij betreft niet alleen qua ingrediënten te zijn.
Ik denk dat het leuk is om een testrecept en zijn thema voor te bereiden. Dus in de maand augustus een voorbereidingstopic voor het testrecept van september bijvoorbeeld. Stel dat het thema 'low budget' is, dan kun je in augustus al leuke ideeën verzamelen en iedereen mee laten denken, waarna de mod of andere coördinator aan het eind vd maand het beste idee eruit pikt en benoemt tot testrecept.
Zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:17

Dat vind ik wel een heel goed idee ja Sonja!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:21

Ja dat lijkt me inderdaad wel wat Sonja, wat de reden die jij zegt dat je niet altijd meedoet met het testrecept is precies de reden waarom ik dat ook niet altijd doe.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:22

Idd, niet alleen op basis van ingrediënten, bvb "Maak een zo goedkoop mogelijke gezonde (!) hoofdmaaltijd"
Laat de bokkers hun eigen recept erbij zetten en natuurlijk ook de kostprijs. Werkt heel inspirerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:25

Aeris schreef:
Idd, niet alleen op basis van ingrediënten, bvb "Maak een zo goedkoop mogelijke gezonde (!) hoofdmaaltijd"
Laat de bokkers hun eigen recept erbij zetten en natuurlijk ook de kostprijs. Werkt heel inspirerend.

Ik denk dat het testrecept op die manier meer "van ons" voelt ja, ipv dat je het idee hebt dat een mod die het toch al hartstikke druk heeft maar gauw even wat geknipt en geplakt heeft (dat is niet l*llig bedoeld tov Fnanne oid hoor!)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:35

idd dat had ik eerder ook al gepost dat het misschien in 2 luiken moet een recept (of 2) om te testen en een de mogelijkheid om suggesties te posten waaruit het testrecept voor de volgende maand gekozen wordt, dan kanje ook nog altijd een andere suggestie kiezen en proberen en je menign zetten indien het verkozen recept toch niet echt je ding is