Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annemiek80 schreef:hmm dank je wennie voor het uit de lucht helpen van 'fabeltjes' lol
Ik heb coeliakie, over coeliakie kun je niet heengroeien. Coeliakie kan alleen vastgesteld worden door een biopt (in combinatie met bloedtesten). Met pds kan een glutenvrij dieet helpen want een glutenvrij dieet is wat lichter verteerbaar.
Daisies, als je huisarts je niet wilt laten testen (dmv bloedtesten ism een biopt) kun je naar een andere arts gaan voor een second opinion, zeker als coeliakie al in de familie voorkomt.
Echter ga niet glutenvrij eten voor die testen zijn gedaan want dit beinvloed de uitslag.
Als je echter door wilt zetten met glutenvrij... succes het is een behoorlijke ommezwaai die je moet maken want gluten zitten ongeveer in alle kant en klaar producten en is niet zomaar een dieet wat je even volgt, je kunt het ook niet 'een beetje volgen'.
Er zijn voldoende variaties als je geen glutenvrij brood wilt eten, zelf eet ik amper gv brood (alleen als ik buiten de deur eet) omdat ik na 5 jaar nog altijd niet echt aan de smaak kan wennen
wennie schreef:Ik vind t altijd vervelend om misverstanden te lezen over coeliakie of het glutenvrije dieet dus dan ga ik meestal maar wat wijsneuserig doen