Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 10:04

fionaf09 schreef:
Wil ik muffins maken, is er geen bakpoeder :o

Heb je geen zelfrijzend bakmeel? Komt op hetzelfde neer als bakmeel + bakpoeder.

KDS, ik ben wel benieuwd! :D

Abeltje77

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:06

Ik heb niet zo'n goede oven, een combimagnetron, maar ik vind het bakken eigenlijk wel heel leuk! Doe het alleen veel te weinig.

Wat ik HEEEL graag eet en wat je wel zelf moet maken wegens niet te verkrijgen zijn scones!

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wil het deze week zeker een kansje gaan geven! Het recept is vrij simpel, alleen zien of ik de 'oven' goed kan inschatten. De aangegeven temps in een recept moet ik altijd een beetje aanpassen bij mijn gekke combi.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:48

Yasmine schreef:
fionaf09 schreef:
Wil ik muffins maken, is er geen bakpoeder :o

Heb je geen zelfrijzend bakmeel? Komt op hetzelfde neer als bakmeel + bakpoeder.

KDS, ik ben wel benieuwd! :D

maak nu aardbeien cakejes :9

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:53

Ik bak ook heel graag en die rainbowcake ga ik echt een keer maken super leuk mijn neefje is bijna jarig hij wordt 3 jaar daar zou die cake het ook super doen denk ik als ik hem dan nog versier met smarties en autootjes ofzo ;-)

mijn specialiteit is een appeltaart en niet zomaar een het is met gekookte appelschijfjes en de topping is van eiwit echt zoooo lekker ook als ontbijt hahahahahaha

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:55

ik vind het super leuk,
in de weekenden bak ik vaak, of als ik weer eens ergens een
nieuw recept zie staan wil ik het altijd uitproberen! :D

wat een leuke en lekkere foto's hier allemaa!

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:58

die rainbow cake vind ik super gaaf!

hoe krijg je die kleurtje erin? :o mijn engels is niet zo verry good. is dat gewoon kleurstof?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:58

Ook ik vind het wel leuk om te pakken. Heb net een nieuwe keuken en oven. De oven moet ik nog gaan uitproberen, wel lasagne in gemaakt. De keuken he bik de werled aan ruimte qua werkplekken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 11:00

Voltige96 schreef:
die rainbow cake vind ik super gaaf!

hoe krijg je die kleurtje erin? :o mijn engels is niet zo verry good. is dat gewoon kleurstof?

Hier in de winkel verkopen ze van Vahiné een verpakking met 3 kleurstof buisjes, rood (eerder roze), blauw en geel. Zo had ik er 2 gekocht en ben gaan mengen :D Groen door blauw + geel, orange door geel + rood enz. En die kleurstoffen kleuren ook echt gigantisch hard, een paar druppeltjes en je hebt al een vlammend beslag!

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:02

okeee bedankt!
ga men nmoeder straks maar even lief aankijken en het plaatje laten zien dan wil ze het vast proberen. :o

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:04

Ik vind bakken ook héél erg leuk, maar vaak heb ik 1 ingrediënt te kort wat tot verschillende keren leidde tot een gefrustreerde Steef :')

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:07

Abeltje77 schreef:
Ik heb niet zo'n goede oven, een combimagnetron, maar ik vind het bakken eigenlijk wel heel leuk! Doe het alleen veel te weinig.

Wat ik HEEEL graag eet en wat je wel zelf moet maken wegens niet te verkrijgen zijn scones!

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wil het deze week zeker een kansje gaan geven! Het recept is vrij simpel, alleen zien of ik de 'oven' goed kan inschatten. De aangegeven temps in een recept moet ik altijd een beetje aanpassen bij mijn gekke combi.

Als je van scones houdt moet je deze eens proberen: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=621 ... ddarscones
Het zijn hartige tomaten/bieslook scones. Zijn hier thuis erg populair bij een kop tomatensoep :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:09

OEF

die heb ik ook snel uitgeprint!

eerst met de gewone 'oefenen' en dan zijn deze zeker aan de beurt! jum!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:09

Ik bak ook heel graag, lekkere appeltaarten of brownies bijv. :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:10

Ik hou ook van bakken!

Dit weekend een heerlijke pruimentaart gemaakt. Ik had een kilo pruimen gekregen van mijn baas, dus ik dacht meteen aan een pruimentaart! Heb hem gemaakt volgens dit recept:

http://www.lekkertafelen.nl/recepten/ge ... men-taart/

Hij was heerlijk, alleen de baktijd klopte bij mij niet, na 20 minuutjes was ie al wel klaar! Maar goed dat ik tussendoor keek, anders was de taart heeel erg zwart geworden....

Toetjes ben ik ook gek van; mangotiramisu is een makkelijk recept, dit weekend nog gemaakt!

Toen ik een nieuwe keuken ging uitzoeken wou ik ook perse een oven, en niet een combi-magnetron geval. Nee, lekker een ouderwetse oven. Ik 'kook' er ook vaak mee, lekker wortels, aardappel, ui en kip met spek, complete maaltijd, alles uit de oven!
Laatst bijgewerkt door Yucca op 24-08-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:11

Hier nog een bak-fanaat! Ik kijk altijd naar wat ik in huis heb en dan ontstaan er wel eens leuke creaties haha. Zo heb ik een half pak taaier geworden koekjes (he hoe heten ze nou, van die donkerbruine kandijkoekjes?) en ik denk dat ik die eens als taart bodem ga verwerken…iemand ideeën? Zo ben ik ook van de toetjes maken en bedenken. Laatst had ik een lekker ‘laagjes toetje’ gemaakt. Een leuk glas gepakt, eerst cake onderin, een beetje aardbeienlimonade eroverheen, dan een laagje banketbakkersroom en een laagje aardbeien. Elke keer opbouwen tot je aan de bovenkant komt, daar nog een toef je slagroom. Mennn om je vingers bij op te eten!

Ik heb trouwens een hekel aan die engelse recepten, als je met cups enzo moet gaan werken…

Een receptenboekje is een heel goed idee!

RM 94 wat is het recept van die appeltaart? Ik doe er altijd wat custard overheen op t laatst, dat is ook erg lekker.

Ik ben niet zo van het bekleden en versieren, maar bakken doe ik wel bijna wekelijks.

hmm mango tiramisu dat klinkt heerlijk, recept?

Hier ook een overschot aan pruimen, dat is wel leuk om een taart van te bakken. Ga er morgenavond mee aan de slag!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:11

Wij hadden op vakantie voor 20 euro pruimen gekocht en een soort ongezouten jam/smeersel. Dus ik heb ook 2 pruimentaarten gebakken :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:13

ik vind het aventoe ook leuk. alleen heb ik nooit mensen diemee willen delen :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:14

[VT] Mangotiramisu

Trouwens nog een makkelijk toetje: bakje citroenkwarktaart van mona, doosje frambozen uit de diepvries, slagroom en wat bessensap. Pudding en frambozen om en om in een glaasje doen, beetje bessensap erover, slagroom erop en afmaken met wat framboosjes en bessensap. Lijkt heel wat in een glaasje, maar het stelt niet heel veel voor, wel erg lekker!
Laatst bijgewerkt door Yucca op 24-08-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:15

Girley_ schreef:
Hier nog een bak-fanaat! Ik kijk altijd naar wat ik in huis heb en dan ontstaan er wel eens leuke creaties haha. Zo heb ik een half pak taaier geworden koekjes (he hoe heten ze nou, van die donkerbruine kandijkoekjes?) en ik denk dat ik die eens als taart bodem ga verwerken…iemand ideeën? Zo ben ik ook van de toetjes maken en bedenken. Laatst had ik een lekker ‘laagjes toetje’ gemaakt. Een leuk glas gepakt, eerst cake onderin, een beetje aardbeienlimonade eroverheen, dan een laagje banketbakkersroom en een laagje aardbeien. Elke keer opbouwen tot je aan de bovenkant komt, daar nog een toef je slagroom. Mennn om je vingers bij op te eten!

Ik heb trouwens een hekel aan die engelse recepten, als je met cups enzo moet gaan werken…

Een receptenboekje is een heel goed idee!

RM 94 wat is het recept van die appeltaart? Ik doe er altijd wat custard overheen op t laatst, dat is ook erg lekker.

Ik ben niet zo van het bekleden en versieren, maar bakken doe ik wel bijna wekelijks.

hmm mango tiramisu dat klinkt heerlijk, recept?

Hier ook een overschot aan pruimen, dat is wel leuk om een taart van te bakken. Ga er morgenavond mee aan de slag!

Ik zal het recept morgen even noteren voor jullie ben nu stout op mijn werk even op bokt hahahaha

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:16

Overigens doe ik er gewoon wat kristalsuiker overheen op het laatst mijn moeder zegt dan "dat glimt zo mooi" hahaha

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:23

Ik bak ook graag, vooral cakes dan maar ook muffins, brownies e.d. :j . Favoriet hier is toch wel de Rahmapfelkuchen, een taartenmix die we ooit eens in Duitsland hebben gekocht. De appeltaart is met hele appels, rozijnen en daartussen een superlekkere pudding/crème. :9 Scones vind ik ook heel lekker dus ik ga die cheddarscones maar eens proberen :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 11:24

Met cups werken is niet zo moeilijk. Als je bv. 1 cup suiker moet hebben, google je gewoon "sugar cups to gram" en dan krijg je het zo voor je neus :) Wij hebben trouwens gewoon een maatbeker die cups aangeeft, nog handiger.

Girley, bedoel je bastogne koeken? Daar kan je lekkere bonbons mee maken! Verkruimelen, mengen met wat roomkaas, tot balletjes rollen en laten opstijven in de koelkast en dan de hard geworden balletjes in chocolade dippen en weer laten opstijven. Heerlijk :j
Heb zo even het recept niet bij de hand, maar ik zal het straks opzoeken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:25

:wave: meld zich ook
Ja ik houd van bakken, helaas doe ik het niet zoveel want dat betekent dat ik alles zelf zou moeten opeten :+ Gezien mijn huidige omvang is dat toch niet helemaal handig.
Maar ik ga wel even de recepten opslaan :9
Laatst bijgewerkt door Onali op 24-08-10 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:27

Hahaha! jaaaa daarom bak ik ook niet zoveel.

Ik eet het ook allemaal alleen op want er is verder niemand.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:27

Yasmine schreef:
Met cups werken is niet zo moeilijk. Als je bv. 1 cup suiker moet hebben, google je gewoon "sugar cups to gram" en dan krijg je het zo voor je neus :) Wij hebben trouwens gewoon een maatbeker die cups aangeeft, nog handiger.

Girley, bedoel je bastogne koeken? Daar kan je lekkere bonbons mee maken! Verkruimelen, mengen met wat roomkaas, tot balletjes rollen en laten opstijven in de koelkast en dan de hard geworden balletjes in chocolade dippen en weer laten opstijven. Heerlijk :j
Heb zo even het recept niet bij de hand, maar ik zal het straks opzoeken.

ooo dat lijkt mij wel lekker :9

weetje wat trouwens ook kan, is van die dr oetker poeder voor pudding door je cake doen :D,