Testrecept augustus: zoervleisj

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:57

Testrecept opheffen? Dat zou jammer zijn. Vooral omdat ik daar qua reden niks van snap.

Wat bijvoorbeeld jammer is, is dat het onduidelijk is hoe de maand nou loopt, eerst was het gewoon de maand zelf : geen probleem, toen werd ineens besloten dat het met het BNB gelijk moest lopen, vrij onlogisch imo. Dus de halve maand van de ene, en dan de halve maand van de andere. Vervolgens wordt het resultaat niet meer eens in het BNB vermeld, maar wordt het 'later' (ik ga gelijk kijken of het inmiddels wel is toegevoegd...) / Edit : is daar ook nog niet toegevoegd.

Daarnaast vind ik dat de moderators ook de hand in eigen boezem dienen te steken mbt opvolging van dit testrecept. Resultaten worden bijvoorbeeld al een jaar niet meer in het centrale receptenoverzicht geplaatst (waaruit de recepten geselecteerd worden). Het resultaat wordt ook niet in het BNB vermeld, en daarnaast is er ook nog steeds geen overzicht te vinden (bijv in het algemene topic bovenaan VT) waarin alle recepten met bijbehorend 'test-topic' vermeld wordt. Ik heb deze suggesties en enkele malen de gegevens al een paar keer naar verschillende VT-moderators doorgestuurd, je krijgt een antwoord : we pakken het op, maar er gebeurt vervolgens nooit niks mee. Dat is jammer.

Ik wil gerust nog eens een overzicht maken met alle reeds gebruikte recepten, de resultaten en de Test-topics, zolang het dan wel geplaatst wordt. Ik vind het zelf ook leuk om dat overzicht te bekijken van wat er allemaal is getest, en hoe de verschillende mensen erop gevarieerd hebben met hun bevindingen.

Qua niveau zijn er ook verschillende voorstellen gedaan, bijv. een makkelijk en een moeilijk gerecht. Een thema gerechten (gangenmenu). Soms bleek het ineens de bedoeling te zijn om gerechten te variëren, alleen stond dat niet in het testtopic, maar in het BNB of BBB. Ook niet echt handig. Alles is een enkele keer geprobeerd en daarna niet, er is geen consequente aanpak of toepassing. Zie bijv. ook : [FZ] Testrecept verandering. Jullie input graag! Hartstikke mooi, maar de opvolging is nihil.

Zorg voor duidelijkheid, consequentheid, en een vast gegeven, en je krijgt dat mensen weten waar ze aan toe zijn. Bijvoorbeeld door weer gewoon in het BBB of BNB vermelding te maken van het testrecept, daarin al te verwijzen naar wat het volgende recept wordt etc. etc. En dan krijg je vanzelf weer meer motivatie en animo.

imd

Re: Testrecept augustus: zoervleisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:34

Ik zit zelf al een tijdje te wachten op een recept wat ik lekker/leuk vind.. Ik wil zelf ook wel recepten aandragen, maar ik ben bang dat die voor andere mensen te saai/simpel zijn.. Ik kook zelf namelijk vaak uit de Allerhande en een van mijn favoriete recepten is de zelfgemaakte lasagne van Jamie Oliver.. Maar ik denk dat veel mensen dat te saai vinden om te koken..

Ik zou het erg jammer vinden als het testrecept ophoudt te bestaan in ieder geval.. En ik wil graag wat doen om dat te voorkomen, zeg het maar!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:45

Alvast bedankt voor de input die gegeven is :)
Ik ga dit ook even met Julia bespreken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:52

ik wist niet dat er op [FZ] een topic liep om het "testrecept van de maand" te vernieuwen.

ik heb zelf nog maar 1x deelgenomen, maar vond dit best leuk en interessant voor nieuwe ideetjes, recepten, meningen,...
het laatste recept was nu niet bepaald mijn ding, maar had idd nog geen nieuw recept gezien voor deze maand. Het zou jammer zijn dat het plots niet meer zou bestaan

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:39

Trouwens, ik moet bekennen dat ik het testrecept van augustus maand nog niet echt goed bekeken had.. Ik denk dat ik 'm toch maar eens ga proberen :P

Iemand enig idee waar je laurierbladen kunt krijgen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:07

Gewoon bij de Albert Hein :j

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:26

Zuurvlees (even lomp op zn 'Hollands') is echt zoooo lekker!! :) :) Mn moeder maakte het (bijna) iedere zondag met verse frieten! :P Maja, ze komt dan ook van origine uit Maastricht en daar kun je niet om de 'Sajs' heen :P Nog altijd één van mijn lievelingsgerechten :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:55

Als het testrecept op een vega manier te maken is, dan doe ik in ieder geval mee. :)) Maar deze en de vorige is gewoon niet op een vega manier te maken, dus vandaar 1 testkok minder. Maar dat betekend niet dat ik het fenomeen testrecept erg leuk vind. Misschien een keertje een cheesecake als toetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:53

Inmiddels zijn we een week verder en is de nieuwe maand begonnen. Te zien aan de reacties in dit topic is er nog steeds animo voor een testrecept. Wat vindt het moderatorteam / beheer na overleg cq bespreken?

Ik blijf toch pleiten voor een testrecept per maand, omdat dat imo het meest logisch is. Begin van de maand het nieuwe recept, eind van de maand resultaat, en weer een volgend recept. Resultaat kan dan gerust nog in BNB geplaatst worden wat halverwege de maand uitkomt, dat maakt toch niet uit?

Als mods hulp nodig hebben met recepten voor in het overzicht, andere indeling of andere zaken : meld het dan, wellicht is er een bokker die er ook tijd in wilt steken?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 19:31

Inmiddels hebben we er uitgebreid over gesproken en heb ik ook de uitgebreide reactie van Maya (waarvoor dank) uitgebreid op me in laten werken :)
En ik weet het; de afgelopen keren liep het rondom het testrecept allemaal wat rommelig, de oorzaken hiervoor zijn eerder beschreven. Maar ook daarvoor was het vaak zo dat de animo voor het testrecept niet hoog was. Daarnaast is er op mijn verzoek op de vorige pagina om input en ideeën weinig respons gekomen; iets wat ook al wat vaker voorgekomen is. Al met al krijgen we daardoor het idee dat het 'testrecept' (al dan niet in deze formule) zijn beste tijd gehad heeft.

Wat we nu willen voorstellen is om, mocht iemand dat leuk vinden en er tijd voor hebben, het testrecept over te dragen aan diegene. Maar misschien is dat voor nu al een stap te ver en is het voor nu beter een topic op VoederTijd aan te maken om te kijken of er mensen zijn met leuke ideeën voor een nieuw en centraal (al dan niet maandelijks) topic?

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:35

Ik lees altijd trouw mee met de testrecepten en probeer ze vaak te maken. Eventueel wil ik wel een poging wagen om dit topic in stand te houden en iedere maand een ander testrecept te geven?
Als iemand mij mischien wil uitleggen wat er van mij verwacht wordt, wil ik het best overwegen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:55

Mochten we er voor kiezen om op deze wijze verder te gaan, dan houdt het werk in:
- nieuw recept bedenken en plaatsen op de eerste van een nieuwe maand
- stukje schrijven voor in het BNB of BBB (dat moeten we gaan bedenken) :)

Bijhouden van de centrale lijst etc. is iets wat we als modjes actief op moeten gaan pakken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:44

Ik denk dat de reden dat er weinig respons in dit topic is gekomen vooral is, omdat er niemand meer in het testrecept van de maand augustus kijkt :)* Ik doe persoonlijk niet mee omdat ik de organisatie veel te rommelig vind op het moment. Jammer, want ik vind het wel een heel leuk concept!! De enige reden dat ik nu in dit topic keek, was om te kijken of er ergens een update was wanneer er weer een recept kwam, dus ik denk dat er beter een nieuw topic over geopend kan worden?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 19:24

Laura82 schreef:
Ik denk dat de reden dat er weinig respons in dit topic is gekomen vooral is, omdat er niemand meer in het testrecept van de maand augustus kijkt :)* Ik doe persoonlijk niet mee omdat ik de organisatie veel te rommelig vind op het moment. Jammer, want ik vind het wel een heel leuk concept!! De enige reden dat ik nu in dit topic keek, was om te kijken of er ergens een update was wanneer er weer een recept kwam, dus ik denk dat er beter een nieuw topic over geopend kan worden?

:)* [VT] Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:42

Geweldig :D Ik ga meteen even kijken :)