Testrecept april; voorjaarssoep, roulade en cheesecake

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:39

Ik ben benieuwd hoe hij wordt!

Ons voorlaatste testtoetje had wel iets weg van een blok cocoscake (of goudstaaf), terwijl het juist de bedoeling was dat het een pudding zou worden := . (Testrecept februari: Guiso gallego met knoflookbrood.) Ben dus wel benieuwd hoe deze cheesecake uiteindelijk uitpakt :D .

Emytje

Re: Testrecept april; voorjaarssoep, roulade en cheesecake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:31

Ik wil de cheescake en de roullade dit weekend maken en dan de soep de week erna.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 18:44

Ik ben benieuwd :)
De cheesecake gaan we dit weekend zelf ook uitproberen :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:52

Oke, de roullade heb ik daarstraks gemaakt. Het in elkaar flantsen van het 'deeg' en het stijf kloppen van de eieren gingen me wel goed af. Voor het maken van de roullade was ik een beetje bang dat het misschien een rare, slecht op te rollen vorm zou krijgen, maar het was gemakkelijk in een rechthoek te smeren. :))
Omdat ik nooit sushi heb gemaakt, heb ik minder champignons ertussen gedaan, zodat het rollen mij iets makkelijk af zou gaan. Maar ondanks dat vond ik het nog steeds lastig. Bovenop de roullade, voordat het weer in de oven ging heb ik nog wat kruidenroomkaas gesmeerd en de overige champignons heb ik er los bij gegeven later.

Omdat mijn vriend niet van tomaten houd, heb ik er geen tomatensaus bij gedaan. Daar ben ik eigelijk wel blij om want ik geloof dat ik het een niet zo smakelijk combinatie zou hebben gevonden. Ik zou meer kiezen voor een roomsausje, maar nu heb ik er worteltjes bij gedaan. :P Geen sausje dus, maar daardoor wat mij betreft ietsje te droog, wat dus mijn eigen schuld was.

Al met al vond ik het erg lekker en zo ook mijn vriend en is het recept wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar. :)) Van ons krijgt ie allebei een 8.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:23

Nou Roullade is hier ook gemaakt, het deeg was goed gelukt (dacht ik). Alleen toen het rollen. Het 'deeg' bleek een beetje te droog. Het rollen, tja dat ging niet meer. Het brak keer op keer, dus wij hebben een lasagnalade op :Y) veel meer kon ik er niet van maken.

Maar ondanks de vierkante vorm :o was t wel lekker, dus vanaf hier hebben we een 7 gegeven voor het gerecht.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:01

Eergisteren en gister de soep gemaakt (de cheese cake doen we toch maar niet). Ik heb er alleen wel mn eigen draai aan gegeven. De Deen had geen mooie groene kroppen sla, dus het is een zak sla en twee kropjes lof geworden (we moesten er wel twee dagen van kunnen eten). Daarnaast heb ik 250 g roomkaas gebruikt, 1,2 L bouilion en een lepel kruidenboter erdoor. Om het wat dikker te maken heb ik er wat bloem bij gedaan. Ik denk dat wij het anders een nogal slap soepje hadden gevonden. De soep zelf maken was erg gemakkelijk en ook zo gedaan. Bij de soep heb ik nog geprakte ei gegeven en toen smaakte het eigelijk wel naar asperge soep. :P Ik geef de soep op mijn eigen manier een 7,5 en mijn vriend een 8.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:05

De roullade hebben wij hier ook gemaakt, maar bij ons was het 'deeg' dus volledig mislukt :+ ik ben bang dat ik een te klein bakblik heb gebruikt waardoor het dus te dik is geworden en niet goed rolbaar meer was. Had helaas geen groter bakblik... :D

Maar de smaak was erg goed! Heb me precies aan het recept gehouden, maar heb er nog wel tagliatelle bij geserveerd. Het zag er niet uit maar het was best lekker :D binnenkort een keer een groter bakblik/plaat aanschaffen en dan nog eens proberen!

Het heeft wel voor heel wat hilariteit gezorgd in de keuken, we hebben echt blauw gelegen van het lachen tijdens het oprollen :)) die filmpjes zal ik jullie (en mezelf :P ) maar besparen haha.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:10

Ik wil zaterdag de soep en roulade maken. Dan is april wel al voorbij, maar ik neem aan dat de testperiode iets gerekt wordt :)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:56

Sizzy schreef:
Het heeft wel voor heel wat hilariteit gezorgd in de keuken, we hebben echt blauw gelegen van het lachen tijdens het oprollen :)) die filmpjes zal ik jullie (en mezelf :P ) maar besparen haha.

Neeee, gewoon laten zien hoor! Wij, zus en ik, hebben de geweldige foto's, inclusief vuilnisbakfoto, van het mislukte cocosijs in februari ook gewoon geplaatst :D .

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:08

Haha Annick, nou vooruit hier wat foto's :D

Na het oprollen toch maar in het bakpapier gelaten :+ anders ging het niet haha
Hier komt hij net uit de oven:
Afbeelding

Uitgepakt :+
Afbeelding

Voor de sier nog even wat peterselie eroverheen :))
Afbeelding

Op het bord ziet het er nog soort van leuk uit :D
Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:41

:')
Ziet er echt heel onsmakelijk uit :=
Maar het was wel lekekr dus?? :D

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:45

Prachtig :') .

Ik hoop ook dat het nog even wordt verlengt met dat recept, anders haal ik het denk ik ook niet. En dat rollen wordt sowieso een sof, tenzij Annick komt helpen :j .

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:38

Wij hebben het op de planning staan voor volgende week zaterdag, hebben we vanmiddag afgesproken :) .

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:51

Hahaha, dat ziet er inderdaad wel onsmakelijk uit! :)) Kan me voorstellen dat dat voor de slappe lach heeft gezorgd. En zo zag de roullade er bij mij dus echt niet uit. ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:55

Getver, daar vergaat je eetlust van. Het is dat iedereen zegt dat het lekker is, anders zou ik die roulade nooit proberen... :P Staat voor volgende week op het program.

Gisteren heb ik de soep gemaakt. Ook dit zag er tijdens het koken niet zo lekker uit (veel groen konijnenvoer in de pan en gebakken sla is net snot), maar na het staafmixeren was het toch wel erg lekker. Ik had wel selderij gebruikt, daardoor smaakte het een beetje naar de groentensoep van mijn moeder, maar niet zo kruidenboterig, daar was ik in eerste instantie een beetje bang voor. Ook vriendlief vond het geslaagd, wij geven een 7,5. Vond het door de roomkaas wel een zwaar soepje. Hij kon met een broodje prima als hoofdgerecht.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:52

Bij ons zag het er toch meer zo uit, alleen dan dus in de versie van hier. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:04

Hahaha Sizzy het ziet eruit alsof het al eerder gegeten was :=

Ben benieuwd naar het testrecept voor mei! :P

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:26

Komend weekend wil ik het nieuwe topic openen :)
Dit ook omdat dit topic al wat later startte.

Dus input is welkom :j

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:48

Wij gaan morgen de roulade maken, de rest gaat er bij in schieten wegen gebrek aan tijd en het feit dat we beiden toch een beetje op de 'lijn' willen letten. :+

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:16

Wij hebben vanavond de roulade in elkaar geflanst bij Gwen en vriend in de keuken. Is niet zo heel moeilijk om te doen, zolang de 'omelet' maar niet te dik en/of te droog is.

Het kaasmengsel en de eiwitten:
Afbeelding

De rest van de ingrediënten:
Afbeelding

Geïmproviseerd bakblik:
Afbeelding

Net uit de oven:
Afbeelding

Klaar om te besmeren, omgekeerd mbv een snijplank om te voorkomen dat de boel scheurt:
Afbeelding

Kliederen maar, kruidenkaas van de Lidl heeft geen water nodig om smeerbaar te zijn:
Afbeelding

Paddo's er op:
Afbeelding

En rollen maar...:
Afbeelding

Restje kaas er overheen, alle peterselie is in de eiermix gegaan, dus daar valt niet meer mee te strooien. Nu nog even terug de oven in:
Afbeelding

En op het bord:
Afbeelding

Beetje salade en lekkere saus er bij en smullen maar:
Afbeelding

De roulade op zich is al behoorlijk machtig, dus dit voor- en nagerecht, waar nog meer roomkaas en slagroom in zitten, zijn hierbij te zwaar, dan is het menu niet in evenwicht.

Ipv kruidenroomkaas hebben we de goedkope kruidenkaas van de Lidl gebruikt. Die is vanzichzelf al heel smeuïg en behoeft geen warm water om smeerbaar te worden.

Voor de nodige groenten hebben we er een lekkere salade bij gemaakt en de saus versiert met bleekselderij, ui en knoflook. Anders is het echt veel te weinig groente en heb je alleen een ei/vetrol. Vetrollen hebben we al genoeg :+ .

Score:
Gwen: 9
VvG: 8,5 (vriend van Gwen)
Annick: 9
Gemiddeld: 9-

Edit: een beetje en ruime oven is wel prettig, want in een kleine (combi-)oven krijg je een kleine, vierkante en vrij dikke omelet, waardoor het niet meer op te rollen is.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:25

Ziet er lekker uit!

Het verschil tussen cheesecake en kwarktaart is volgens mij dat cheesecake gebakken wordt in de oven.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:35

annick en gwen dat ziet er heel goed uit! Wist niet wat ik mij voor moest stellen bij roulade maar nu weet ik het gewoon iets opgerolds dus.

Maar waarom de tomatensaus erbij? het is toch al een soort saus met die kruidenroomkaas? en icm salade een echt maaltijd. Vind die saus maar raar. En nog raarder de roulade op de pasta zoals hierboven ergens!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:59

Dank voor de complimenten!

Nou, als je alleen wat sla erbij had gedaan, dan had je iets van 50 tot 75 gram groente p.p. gehad, da's nie' veul. Met die (bleekselderij-)saus is het net een beetje aangekleed, maar het zou mij idd wel zeker zo lekker gesmaakt hebben zonder die toevoeging.

Overigens heb ik vooral de mixer en de afwaskwast bediend :D , en de foto's genomen. Annick kan heel snel snijden met haar horecaopleiding, dat is wel luxe, en zelf had ik met 1 werkende hand nooit de boel kunnen oprollen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:02

Dat ziet er een stuk beter uit hihi :+ lekker hoor!

Mijn probleem was idd ook dat wij een combi-oven hebben en daar kan helaas niet een bakblik van dat formaat in :n

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:13

Die van jou was wel heel eh... Laat ik het zo zeggen: het komt toch niet heel in je maag. Da's best tactisch, toch :+ :D ?

We dachten al dat dat het probleem was, je hebt echt een wat grotere bakplaat nodig. Anders wordt het een soort droge scheurende eierkoek die je alleen kunt dubbelvouwen.