Ik heb ook geen specifieke doelgroep, gewoon mensen die taart eten Als ze via google zoeken op taart wil ik regelen dat ik ook als resultaat naar voren kom, dat kan dmv tags als het goed is. Maar dat laat ik wel iemand regelen
Mayo, als je het verband met mayonaise wilt weghalen zou je ook kunnen denken aan marjolicious oid. Ik vind -licious het beste, heb ik dus ook op gestemd
Allereerst de spelling. Het boeit geen drol welke naam je kiest, zolang er maar niet getwijfeld kan worden over de spelling.
Daarnaast, de naam moet aangeven wat het is. Wat denk je dat een wildvreemde zegt als hij de naam mayolicious hoort? (bijvoorbeeld, lekkere mayonaise?)
Vervolgens, nu is het gewoon leuk, een hobby, maar wat als het perongeluk wel heel goed gaat straks? Tja je weet niet. Kies dus een naam die zowel hobbymatig als bedrijfsmatig gebruikt kan worden.
Ook willen mensen graag een mooi factuurtje. Of je het nu particulier of bedrijfsmatig maakt, mensen willen graag een bewijsje van prijs en betaling he. Dus een logo is nodig. Ook dat ding moet duidelijk en voor allerlei dingen gebruikt kunnen worden (jas, website, factuur, auto etc) dus ook hiervoor geld, duidelijkheid blijft het beste hangen bij de mensen.
Ik kies daarom dus ook geen van bovenstaande. Daarbij zou ik ook zeggen, kies voor iets in het nederlands.
Zoiets inderdaad. Gewoon lekker nederlands en geen moeilijke spelling.
Een naam kiezen doe je op je gemak Mayo. Hij moet niet alleen nu leuk zijn maar ook nog over 10 jaar. Heb je nu wat gevonden, toets het dan eens in op google. Aan elkaar vast, los van elkaar, anders geschreven etc. Doe dat zelfde ook even in het handelsregister van de kvk. Zorg dat je zeker weet dat de naam niet al in gebruik is. Stel dat jij taartverslaving leuk vind, maar taartverslavingen bestaat al, ben dan wijs en kies toch iets anders.
Ik ben ook voor een hollandse naam, wat eenvoudig te spellen is, en te onthouden! Omdat je waarschijnlijk veel voor de particuliere markt maakt is een beetje 'apartere' naam wel owkee. (Voor de zakelijke markt zou ik wat serieuzere naam kiezen)
Marjoleinbakttaarten.nl vind ik wel leuk, dekt de lading, makkelijk te onthouden en persoonlijk.
Ik wil weer geen doodsimpele naam, omdat ik geen doodsimpele taraten bak. Ik wil wel een naam die iets van de lading van het geheel meeneemt
Mayo
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-10 13:51
wereld schreef:
peace of cake, is dat niet wat ipv piece of cake?
Leuk bedacht, maar vind ik niet, het woordje vrede zegt in dit geval niks
__Nathalie__
Geplaatst: 05-03-10 13:53
Ik zou juist wel voor een simpele naam gaan, mensen moeten het makkelijk onthouden. Als je adverteert moet een naam blijven hangen en moeten ze niet denken wat was het ook al weer. Als ze de naam horen idem.
Kort en simpel doet niks af van de mooie taarten die je maakt. Als mensen je niet vinden omdat je naam te moeilijk is heb je niks te maken