Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

BelgenGek schreef:@XmdX: Lijkt me erg leuke opleiding! ik was laatst ergens op een site en dat was een restaurant waar mensen met een beperking werkten (met begeleiding) zoiets is dan net wat voor jou!
zelf kan ik slecht binnen zitten, ben een buitenmens,
heb zelf de dierverzorging & spw gedaan en ben op een zorgboerderij terecht gekomen, (h)eerlijk & dankbaar werk!
Grtjss

wij hechten beide veel waarde aan een goede gezonde maaltijd.
vooral mijn vriend vind het van groot belang van ma t/m vrij gezond en vetarm te eten, op zaterdag wil hij nog wel eens iets zondigen en op zondag haalt hij de broekriem al weer aan 
)
.
(of is dit topic daar niet voor?)
BelgenGek schreef:voor de mensen die echt geen tijd hebben door de week
je zou int weekend een paar gezonde maaltijden kunnen maken en deze kunnen invriezen, dan heb je toch een paar keer per week iets gezonds binnen..
Doe ik ook. Ik werk 4 dagen en ga na mijn werk of direct door naar mijn paard of naar de uni (studeer nog in de avond). Als je om zeven uur de deur uit gaat s ochtends en pas om zeven uur s avonds weer thuis komt heb je niet altijd zin om nog een uur te gaan staan koken
Wat uit de vriezer trekken wat er vers in is gegaan is dan makkelijker
Remember schreef:Ik hecht er ook wel waarde aan om gezond te eten, maar ook wij hebben 1 (heel soms 2) dag dat we makkelijk doen!
Gisteren had ik in 15min eten op tafel staan. Pasta koken, broccoli koken, alles afgieten, in 1 pan gooien, gerookte zalmsnippers erbij, half potje Boursin en klaar.... Vind het knap als je binnen 15 minuten naar de chinees rijdt, wacht en weer terug moet rijden hoor!
Wat we over hebben zit in de diepvries, is niet genoeg om met z'n 2-en nog een keer volledig van te eten, maar met een soepje vooraf/erbij kan het weer prima, dus dat wordt ook weer een snelle dag!
Remember schreef:Vind het knap als je binnen 15 minuten naar de chinees rijdt, wacht en weer terug moet rijden hoor!
Cyntje schreef:Remember schreef:Ik hecht er ook wel waarde aan om gezond te eten, maar ook wij hebben 1 (heel soms 2) dag dat we makkelijk doen!
Gisteren had ik in 15min eten op tafel staan. Pasta koken, broccoli koken, alles afgieten, in 1 pan gooien, gerookte zalmsnippers erbij, half potje Boursin en klaar.... Vind het knap als je binnen 15 minuten naar de chinees rijdt, wacht en weer terug moet rijden hoor!
Wat we over hebben zit in de diepvries, is niet genoeg om met z'n 2-en nog een keer volledig van te eten, maar met een soepje vooraf/erbij kan het weer prima, dus dat wordt ook weer een snelle dag!
Maakt toch ook niet uit of het snel is?
Wij eten ook vaak kliekjes met een soepje! Prima toch?
Ik vind dat ieder het voor zich moet weten
! 
Cyntje schreef:Ik kan er niet wakker van liggen wat een ander eet.
Ik zou graag zien dat er wat geconsuminderd wordt met vlees.
Ik vind het ook erg jammer dat zoveel eten wordt weggegooid. Hier thuis kookt mijn hubbie wel, maar ik moet hem zowat dwingen om de groenten die er liggen, te gebruiken. Ik heb soms ook wel zin in wat anders, maar dan moeten de boontjes op. Dan maak ik dus boontjes klaar. Of een enkele keer blancheer ik ze en vries ze in. Maar ik gooi ze in geen geval weg. 
Cyntje schreef:Hier wordt zelden eten weggegooid hoor of eigenlijk vrijwel nooit
Maar ongewoon grote porties? Hoe kun jij dat zien vanaf een beeldscherm