Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benfan schreef:Ik eet geen paard uit principe, en vind daar weinig hypocriet aan. Ik trek daar mijn grens, ik eet bv ook geen honden katten of kanariepietjes dus waarom zou ik dan er niet voor mogen kiezen geen paard te eten? valt me altijd zo op in dit soort topics dat paard etende mensen anderen direct hypocriet vinden, maar ze zelf niet hun hond op de BBQ leggen, ergens leg je de grens respecteer dat dan ook gewoon van een ander.

_rosita_ schreef:Benfan schreef:Ik eet geen paard uit principe, en vind daar weinig hypocriet aan. Ik trek daar mijn grens, ik eet bv ook geen honden katten of kanariepietjes dus waarom zou ik dan er niet voor mogen kiezen geen paard te eten? valt me altijd zo op in dit soort topics dat paard etende mensen anderen direct hypocriet vinden, maar ze zelf niet hun hond op de BBQ leggen, ergens leg je de grens respecteer dat dan ook gewoon van een ander.
Ik heb het nergens over mógen. Ieder is vrij om te eten wat hij of zij wilt. Ik vind het echter hypocriet om het ene dier wel te eten en het andere niet. Beiden worden ze ervoor geslacht, beiden is het een dier geweest, heeft het geleefd en vaak nog een k*tleven gehad.
Waarom zou je het ene dier dan wél eten en de ander niet?
Je hebt toch zeker geen enkele band met een dier op je bord, zolang het de jouwe niet is?
Ik eet alle dieren, het een vind ik lekkerder dan het ander, zo ben ik niet gek op wild en eet dat dan ook niet.
Als er hond of kat te koop zou zijn, zou ik het ook proeven.
Voor mij zit er geen verschil in dieren, een kalfje vind ik net zo schattig als een paard of een varken.
Een groot verschil vind ik het als je gaat praten over 'míjn hond, kat of paard' die hoef ik ook niet. Net als de papegaai of een vis uit de vijver, met deze dieren heb ik wél een band.
)
)
Romyjuh_Xx schreef:Ik vond het ook zielig, maar eigenlijk paard, koe, varken, schaap, ... is toch eigenlijk allemaal hetzelfde, ik bedoel ze worden toch geslacht of ik het nu eet of niet.
Benfan schreef:Ik eet geen paard uit principe, en vind daar weinig hypocriet aan. Ik trek daar mijn grens, ik eet bv ook geen honden katten of kanariepietjes dus waarom zou ik dan er niet voor mogen kiezen geen paard te eten? valt me altijd zo op in dit soort topics dat paard etende mensen anderen direct hypocriet vinden, maar ze zelf niet hun hond op de BBQ leggen, ergens leg je de grens respecteer dat dan ook gewoon van een ander.
listiglistje schreef:@MysticTinker: dan kun je beter paard eten, want die worden niet gefokt voor consumptie

Bijna alle hengstveulentjes verdwijnen in de gehaktmolen
Awwww
MysticTinker schreef:listiglistje schreef:@MysticTinker: dan kun je beter paard eten, want die worden niet gefokt voor consumptie
Maarja dan kun je ook weer melkkoeien gaan eten.. en legkippen
Er worden trouwens ook paarden gefokt voor consumptie.. voor veulenvlees vooral, en dat zijn dan meestal belgjesBijna alle hengstveulentjes verdwijnen in de gehaktmolen
![]()
Zo eentje:![]()
Awwww
![]()
Die eet je toch niet op?!