Eet jij paardenvlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Eet jij paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:50

Ja.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:51

Benfan schreef:
Ik eet geen paard uit principe, en vind daar weinig hypocriet aan. Ik trek daar mijn grens, ik eet bv ook geen honden katten of kanariepietjes dus waarom zou ik dan er niet voor mogen kiezen geen paard te eten? valt me altijd zo op in dit soort topics dat paard etende mensen anderen direct hypocriet vinden, maar ze zelf niet hun hond op de BBQ leggen, ergens leg je de grens respecteer dat dan ook gewoon van een ander.

Ik heb het nergens over mógen. Ieder is vrij om te eten wat hij of zij wilt. Ik vind het echter hypocriet om het ene dier wel te eten en het andere niet. Beiden worden ze ervoor geslacht, beiden is het een dier geweest, heeft het geleefd en vaak nog een k*tleven gehad.
Waarom zou je het ene dier dan wél eten en de ander niet?
Je hebt toch zeker geen enkele band met een dier op je bord, zolang het de jouwe niet is?
Ik eet alle dieren, het een vind ik lekkerder dan het ander, zo ben ik niet gek op wild en eet dat dan ook niet.
Als er hond of kat te koop zou zijn, zou ik het ook proeven.
Voor mij zit er geen verschil in dieren, een kalfje vind ik net zo schattig als een paard of een varken.
Een groot verschil vind ik het als je gaat praten over 'míjn hond, kat of paard' die hoef ik ook niet. Net als de papegaai of een vis uit de vijver, met deze dieren heb ik wél een band.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:51

Ik koop het niet kant en klaar ofzo, maar ik eet het wel...het zit bv ook in die Borrel(frituur)mix van de Aldi en die smaken verdomd lekker :9

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:52

Het zal vast overal en nergens doorheen zitten, dus ja,ik eet het.

Maar echt paardenworst of paardenbiefstuk hoef ik dan weer niet. Weet niet waarom, denk gewoon om het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:53

Ja. Ik vind het nog erg lekker ook. Paardenvlees is van nature wat zoutiger, vind ik persoonlijk ook lekkerder dan vlees van rund of varken. Ik eet vaak genoeg brood met paardenrookvlees, een paardenbiefstukje is ook erg lekker :j

Zie niet in waarom ik het niet zou eten, tuurlijk ik ben paardenliefhebber, maar de eisen voor vlees van paarden, zijn zo hoog, dat ik het gewoon eet.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:53

Ik niet (veggie), maar mijn honden wel

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:54

Juaa, ik heb al eens paardenvlees gegeten, niet bewust, mijn moeder gaf me het vlees terwijl ik niet eens wist dat het paardenvlees was. Ik moet zeggen het was lekker.

Eigenlijk eet ik het nooit, ik eet geen frikandelen want dat vind ik vies en gewoon paardenvlees ook niet.

Ik vond het ook zielig, maar eigenlijk paard, koe, varken, schaap, ... is toch eigenlijk allemaal hetzelfde, ik bedoel ze worden toch geslacht of ik het nu eet of niet.

Honden, katten, ... eet m'n in landen als China, zij kennen geen huisdieren dus @ Yv_ vind ik dat een slecht voorbeeld.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:55

@Rosita: Ja, en hoe weet je dus of je jouw paard of andermans paard op je bord hebt? Of stop je pas met paardenvlees eten wanneer jouw paard naar de slacht is gegaan? Dát vind ik pas hypocriet.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:55

Ooooh, dit weekend maar weer eens zoervleis maken :9 van paard :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:57

Ik ben gek op vlees en ben bereid om alles te proberen. Zo ook paardenvlees. Maar het is op één of andere manier niet dat gewoon even een stukje paardenvlees ga halen. Frikandellen eet ik ook gewoon zonder problemen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:57

Dan is vraag 1 natuurlijk of je je eigen paard wel of niet naar de slacht doet.
Ik zou idd geen paardenvlees meer eten als het risico er is dat het de mijne is, maar snap goed dat anderen daar geen moeite mee hebben. Tenslotte komen ze bij de Rendac ook in van alles terecht wat uiteindelijk weer bij jou terechtkom. Jij mag dát hypocriet vinden, ik vind geen paarden maar wel ander vlees eten hypocriet.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:59

Schijnts zelfs in winegums en zo te zitten. Geen vlees ,duh...maar overblijfselen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:59

_rosita_ schreef:
Benfan schreef:
Ik eet geen paard uit principe, en vind daar weinig hypocriet aan. Ik trek daar mijn grens, ik eet bv ook geen honden katten of kanariepietjes dus waarom zou ik dan er niet voor mogen kiezen geen paard te eten? valt me altijd zo op in dit soort topics dat paard etende mensen anderen direct hypocriet vinden, maar ze zelf niet hun hond op de BBQ leggen, ergens leg je de grens respecteer dat dan ook gewoon van een ander.

Ik heb het nergens over mógen. Ieder is vrij om te eten wat hij of zij wilt. Ik vind het echter hypocriet om het ene dier wel te eten en het andere niet. Beiden worden ze ervoor geslacht, beiden is het een dier geweest, heeft het geleefd en vaak nog een k*tleven gehad.
Waarom zou je het ene dier dan wél eten en de ander niet?
Je hebt toch zeker geen enkele band met een dier op je bord, zolang het de jouwe niet is?
Ik eet alle dieren, het een vind ik lekkerder dan het ander, zo ben ik niet gek op wild en eet dat dan ook niet.
Als er hond of kat te koop zou zijn, zou ik het ook proeven.
Voor mij zit er geen verschil in dieren, een kalfje vind ik net zo schattig als een paard of een varken.
Een groot verschil vind ik het als je gaat praten over 'míjn hond, kat of paard' die hoef ik ook niet. Net als de papegaai of een vis uit de vijver, met deze dieren heb ik wél een band.

Dan trek je toch jou grens bij een dier dat je hebt gekent? iemand anders zou jou "hypocriet" vinden omdat jij jou grens legt bij de dieren die je hebt gekent, waarom zou jij niet daar je grens mogen trekken? (een vega zou roepen, en waarom is jou koe beter dan de mijne!) Ik trek mijn grens bij paarden en hoef het niet te hebben, ik zou best wel eens vreemd soortig vlees willen proberen, daar ben ik absoluut niet te beroerd voor alleen trek ik wel bij grens bij paardenvlees en dat van aapachtigen (dat voelt mij een beetje als kanibalisme.. eten van apen)

Overgens ben je pas hypocriet bent als je zegt geen paardenvlees te eten maar het wel doet, dus om nou geen paardenvlees etende mensen hypocriet te noemen gaat ook niet helemaal op.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:00

Wel altijd gewoon maar paardenvlees eten, totdat er ineens de kans is dat het je eigen paard kan zijn. Vind ik hypocrieter dan de grens stellen tussen welk vlees wel en welk vlees niet.

Vind ook dat als je denkt zoals jij dat doet, je zéker niet met het vingertje naar anderen mag wijzen. Wat je wel doet door je eerste post..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:02

Dat zeg ik in mijn reactie hierboven ook...
Mensen zullen mij daarmee hypocriet vinden, dat mag...
Zo ligt ieders grens ergens anders, ik zou (zoals duidelijk in mijn eerste reactie stond) mijzelf hypocriet vinden om wel schattige kalfjes, vetgemeste kippen en aandoenlijke biggetjes te eten en geen paard... daar zit voor míj geen verschil in. Tot het een dier is waar ik een persoonlijke band mee heb.
Dat vingertje heb ik dus alleen naar mezelf gewezen en wordt nu dus opgevat als wijzen naar de ander :Y)
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 04-02-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xJasmijn

Ik eet geen paarden vlees (nog nooit geprobeerd := )
En ook geen frikandellen (want die vindt ik vies! :o )
Maar ik zal vast wel eens ' prongeluk ' een beetje paardenvlees hebben gegeten,
bijv. iets waar het doorheen zit ofzo, maar ik probeer er wel rekening mee te houden of er paard in zit:P
maarja, waarom,kzou het niet weten,ik zou best vegetariër willen worden,maar dat gaat niet lukken.... :+

8nnemiek

Romyjuh_Xx schreef:
Ik vond het ook zielig, maar eigenlijk paard, koe, varken, schaap, ... is toch eigenlijk allemaal hetzelfde, ik bedoel ze worden toch geslacht of ik het nu eet of niet.

Hoe minder vlees er gegeten wordt, hoe minder dieren er geslacht hoeven te worden, en uiteindelijk zullen er dan minder dieren worden gefokt, dus minder dieren met een slecht leven..
In je eentje maakt het niet zo veel verschil (alhoewel, hoeveel kippen worden er per vleeseter gegeten in een jaar?), maar met z'n allen maakt het zeker veel verschil, en elke vegetariër is er weer eentje. Er zijn nu ruim over 700.000 vegetariërs in Nederland..
Stel een vleeseter eet 5 kippen per jaar (wat nog weinig is), dan zijn er dankzij die vegetariërs 3,5 MILJOEN kippen die niet meer geslacht/gefokt hoeven te worden elk jaar.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-02-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggy

Benfan schreef:

Ik zeg ook niet dat ik mijn eigen paarden of konijnen ofzo op zou eten, dat zou ik echt niet door mijn keel krijgen, maar omdat ik toevallig van paarden (en konijnen en honden en... ga zo maar door) houd, betekent voor mij niet dat ik die dieren dan ook niet meer wil eten.
Hypocriet vind ik ook geen goed woord, ikzelf maak gewoon geen onderscheid in koeien/varkens/paarden/kippen/enz., als jij dat wel wilt doen is dat toch prima.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:04

@MysticTinker: dan kun je beter paard eten, want die worden niet gefokt voor consumptie :)*

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:05

Oh okee.. Bij deze mijn excuses Rosita, dan begreep ik het verkeerd. Hoe het het nu in je laatste post uitlegt, kan ik daar wel begrip voor hebben :j! Vatte het wat anders op en snapte daar dus echt de ballen niet van :).

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:05

Yv_ schreef:
Oh okee.. Bij deze mijn excuses Rosita, dan begreep ik het verkeerd. Hoe het het nu in je laatste post uitlegt, kan ik daar wel begrip voor hebben :j! Vatte het wat anders op en snapte daar dus echt de ballen niet van :).

Oke... no problem ;)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:09

Ik mag graag een paardenbiefstuk eten bij mijn vader, vlak bij hem zit een goeie paardenslager die lekker vlees heeft.
Ik heb geen moeite met het eten van paardenvlees, het is voor mij hetzelfde ( misschien zelfs beter) dan ander vlees.
Als iemand het niet wil eten omdat het emotioneel niet bij hun past ( omdat het een paard is of omdat ze bijv vegetarisch zijn) dan hebben ze het volste recht, zolang ze maar niet bij mij aan tafel gaan verkondigen dat wat ik eet niet goed is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:12

listiglistje schreef:
@MysticTinker: dan kun je beter paard eten, want die worden niet gefokt voor consumptie :)*

Maarja dan kun je ook weer melkkoeien gaan eten.. en legkippen :Y)
Er worden trouwens ook paarden gefokt voor consumptie.. voor veulenvlees vooral, en dat zijn dan meestal belgjes :(:) Bijna alle hengstveulentjes verdwijnen in de gehaktmolen ;(

Zo eentje:
Afbeelding
:(:) Awwww :(:)
Die eet je toch niet op?! :+:
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-02-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:16

Ik eet het niet opzettelijk. Ik zal ook nooit in de supermarkt een paardenbiefstuk ofzo kopen.. of iets dergelijks bestellen in een restaurant, maar ik eet wel paardenvlees als het er doorheen gemixed zou zijn.. of als ik het ergens op bezoek aangeboden krijg.
Geen problemen mee.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:18

MysticTinker schreef:
listiglistje schreef:

Maarja dan kun je ook weer melkkoeien gaan eten.. en legkippen :Y)
Er worden trouwens ook paarden gefokt voor consumptie.. voor veulenvlees vooral, en dat zijn dan meestal belgjes :(:) Bijna alle hengstveulentjes verdwijnen in de gehaktmolen ;(

Zo eentje:
Afbeelding
:(:) Awwww :(:)
Die eet je toch niet op?! :+:

Die linker wel , die rechter is verboden volgens mij :Y) :+